Η σέλα είναι ευρύχωρη και βρίσκεται μόλις 5χιλ ψηλότερα από την προηγούμενη γενιά επιτρέποντας σε κάθε αναβάτη να πατήσει τα πόδια του στο έδαφος. Παράλληλα το αφρώδες της επαρκεί για πολύωρη χρήση.

Το νέο MT-09 διαθέτει TFT οθόνη. Οι 3,5 ίντσες διαγωνίου δεν εντυπωσιάζουν οπτικά, είναι όμως ευανάγνωστη χωρίς να αλλοιώνει τη σχεδίαση της μοτοσυκλέτας. Το μενού της είναι πλήρες και η περιήγηση σε αυτό γίνεται μόνο από τους διακόπτες στο τιμόνι.

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν λείπουν καθώς εκτός από τις 4 λειτουργίες για την απόκριση του κινητήρα D-MODE, το νέο MT-09 διαθέτει traction control με ευαισθησία κλίσης, σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS), σύστημα αντισούζας LIF και σύστημα ελέγχου πέδησης (BC). Όλα τα παραπάνω συνεργάζονται με IMU 6 αξόνων και αν το επιθυμείς μπορούν να απενεργοποιηθούν.

Ανεση-εργονομία

Η συνταγή στην εργονομία των ΜΤ είναι γνωστή και επιτυχημένη, οπότε το νέο μοντέλο δεν έπρεπε να παρεκκλίνει σημαντικά από αυτό το πρότυπο. Το φαρδύ τιμόνι βρίσκεται αρκετά ψηλά (ψηλότερα κατά 10χιλ), ενώ υπάρχει πλέον και η δυνατότητα να τοποθετηθεί πιο εμπρός κατά 9 χιλ ώστε να βρεις ακριβώς τη θέση που σου ταιριάζει. Η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα σχετικά μέσα στη μοτοσυκλέτα σε όρθια στάση που δεν ξενίζει στην καθημερινότητα, ενώ η μικρή κλίση προς τα εμπρός την κάνει ιδανικότερη στη γρήγορη οδήγηση από την προηγούμενη γενιά. Η σέλα έχει το απαραίτητο αφρώδες και το ύψος της αυξήθηκε μόλις κατά 5 χιλ επιτρέποντας έτσι σε μεγάλο εύρος αναβατών να αισθανθεί άνετα (πατώντας εύκολα τα πόδια του στο έδαφος), ενώ τα γόνατα αγκαλιάζουν σωστά το ρεζερβουάρ χωρίς έντονες γωνίες (η θέση των μαρσπιέ μπορεί να μεταβληθεί 14χιλ ψηλότερα και 4 πιο πίσω), με αποτέλεσμα να κατεβαίνεις ξεκούραστος ακόμα και μετά από 220 χιλιόμετρα οδήγησης, που για γυμνή μοτοσυκλέτα σίγουρα δεν είναι λίγα.


Η νέα γενιά αφήνει στην άκρη την LCD οθόνη αφού τη θέση της παίρνει μια έγχρωμη TFT θυμίζοντας αυτή που είδαμε αρχικά στο R1. Η Yamaha φαίνεται ότι δεν ήθελε να εντυπωσιάσει τους gadgetάκηδες τοποθετώντας ένα τάμπλετ στη θέση των παραδοσιακών οργάνων, και αντί αυτού επέλεξε τις 3,5 ιντσών για τη διαγώνιο της που αρκούν για να δεις όλες τις πληροφορίες που θες, χωρίς να προεξέχει χαλώντας τη σχεδίαση της υπόλοιπης μοτοσυκλέτας. Μην περιμένετε εντυπωσιακά χρώματα στο φόντο, αφού σύμφωνα με τους ανθρώπους της Yamaha αποσπούν το βλέμμα του αναβάτη. Έτσι έγχρωμη είναι μόνο η μπάρα των στροφών, καθώς επιλέχθηκε το μαύρο με τα λευκά ψηφία, θυμίζοντας έντονα το R1. Το μενού είναι εύκολο και με τους διακόπτες μπορείς να επέμβεις στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας, αφού σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά, όλες οι λειτουργίες γίνονται χωρίς να πρέπει να αφήσεις τα χέρια σου από το τιμόνι. Επιπλέον η γνωστή εφαρμογή MyRide για iOS και android είναι διαθέσιμη και για το νέο ΜΤ-09, επιτρέποντας στους αναβάτες να καταγράφουν δεδομένα όπως η απόσταση που έχει καλυφθεί, η γωνία κλίσης, η επιτάχυνση, η μέγιστη ταχύτητα κ.ά και να τα μοιράζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

  • Γιαννης

    Αγαπητέ κ Christo,εγώ θα πάρω το lx 300 της voge, γιατί θέλω χωματερή μηχανάκι με 21/18 τροχούς,τα μηχανάκια που αναφέρετε δεν έχουν σχάση με σοβαρό χώμα,Επίσης καλό είναι να γνωρίζεται ότι η loncin που φτιάχνει τα voge είναι από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες εταιρείες στη κατασκευή μικρών κινητήρων και ηλεκτροπαραγωγών ζευγών.Επισης κατασκευάζει και μηχανάκια ευρωπαϊκών εταιριών.