Ακόμα και με το σύστημα LIF ενεργοποιημένο στην πιο παρεμβατική θέση, οι μικρές σούζες επιτρέπονται ώστε να διασκεδάζεις με ασφάλεια. Η πραγματική χαρά όμως έρχεται όταν το απενεργοποιήσεις…

Ακόμα και με το σύστημα LIF ενεργοποιημένο στην πιο παρεμβατική θέση, οι μικρές σούζες επιτρέπονται ώστε να διασκεδάζεις με ασφάλεια. Η πραγματική χαρά όμως έρχεται όταν το απενεργοποιήσεις…

Η εξαιρετική άσφαλτος της Ισπανίας έβαλε το δικό της λιθαράκι για φωτογραφίες όπως αυτή...

Ο μοναδικός σπορ χαρακτήρας του MT-09 ενισχύεται ακόμα περισσότερο στο μοντέλο του 2021.

Ο μοναδικός σπορ χαρακτήρας του MT-09 ενισχύεται ακόμα περισσότερο στο μοντέλο του 2021.

Ο μοναδικός σπορ χαρακτήρας του MT-09 ενισχύεται ακόμα περισσότερο στο μοντέλο του 2021.

Οδηγώντας

Έχοντας ακούσει τόσα πολλά από τους υπεύθυνους της Yamaha για την εξέλιξη του μοντέλου στην παρουσίαση, η προσμονή μεγάλωνε ακόμη περισσότερο για την επόμενη μέρα, όπου θα είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για 220χλμ στους εκπληκτικούς δρόμους της Βαρκελώνης. Όπως τις περισσότερες φορές, το πρόγραμμα περιείχε αστικό περιβάλλον, αυτοκινητόδρομο και φυσικά ορεινές διαδρομές, όπου το MT-09 θα έδειχνε με τον καλύτερο τρόπο αν τηρούσε τα λεγόμενα των δημιουργών του. Ο καιρός βέβαια αρχικά είχε αντίθετη γνώμη καθώς την προηγούμενη μέρα έβρεχε σχεδόν ασταμάτητα, όμως τελικά οι θεοί της βροχής άκουσαν τις προσευχές μας, χαρίζοντάς μας αρκετά στεγνά κομμάτια στη διάρκεια της δοκιμής.


Πόσο χρόνο χρειαστήκαμε για να καταλάβουμε ότι αυτό δεν είναι το MT-09 που γνωρίζαμε; Πραγματικά ελάχιστο. Η ομαλότερη απόκριση του γκαζιού γίνεται αισθητή άμεσα (¨παίζοντας¨ με το D-Mode, απορρίψαμε την θέση 4 που ενδείκνυται για βροχή αφαιρώντας 19 ίππους και καταλήξαμε στη θέσεις 2 ή 3 αφού προσφέρουν όλη την ιπποδύναμη με γλυκό τρόπο), ενώ από τα πρώτα μέτρα ξεχωρίζει ο πιο ροπάτος χαρακτήρας του κινητήρα. Ακόμη πιο ελαστικός και με βελούδινη λειτουργία, σε ξαφνιάζει ευχάριστα κάθε φορά που βλέπεις στην οθόνη ότι έχεις επιλεγμένη την επόμενη σχέση από αυτή που νόμιζες και αποδεικνύει πριν καν τον πιέσεις ότι έχει εξελιχθεί σημαντικά σε κάθε τομέα, ακόμα και αν αυτό ακούγεται δύσκολο για τον ήδη εξαιρετικό CP3.

Ξεκινώντας από την πόλη της Βαρκελώνης διαπιστώσαμε αυτό που περιμέναμε. Παρά την επιθετική του εμφάνιση, το MT-09 μπορεί κάλλιστα να εκτελέσει χρέη commuter, αφού  εκτός από τον κινητήρα, έχεις σύμμαχο το χαμηλό βάρος, τον ελαφρύ συμπλέκτη και φυσικά τη θέση οδήγησης, στοιχεία που το κάνουν ιδιαίτερα χρηστικό για τις καθημερινές μετακινήσεις. Όλα κυλούν όπως ακριβώς θα περίμενες από τη μοτοσυκλέτα που θέλεις στο γκαράζ σου, μιας και η εποχή των διαφορετικών  μοτοσυκλετών για κάθε χρήση έχει παρέλθει για τους περισσότερους. Ευτυχώς το MT-09 μπορεί να γεμίσει αυτό το κενό και παρακάτω θα δούμε το γιατί.

Βγαίνοντας από την πόλη διανύσαμε μερικά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο τα οποία αρκούσαν για να μας δείξει και πάλι τον καλό του εαυτό. Σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί με μια touring στο επίπεδο της άνεσης, όμως η ποιότητα κύλισης δεν έχει τίποτα να ζηλέψει μέχρι τουλάχιστον ο αέρας να αρχίσει να σε ενοχλεί. Ο κινητήρας κρατά ξεκούραστα ταχύτητες ταξιδίου120-140χλμ/ώρα (ελάχιστοι κραδασμοί γίνονται αισθητοί όταν κινείσαι κοντά στο φάσμα των 6.000-7.000σ.α.λ και φυσικά δεν ενοχλούν) ενώ σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού έχεις  πλούσια αποθέματα δύναμης για να στείλεις αβίαστα το κοντέρ πάνω απο τα 200χλμ/ώρα.  Φυσικά όποιος αγοράζει μια σπορ γυμνή δεν έχει ως προτεραιότητα τα ταξίδια, οπότε σύντομα κατευθυνθήκαμε προς το ορεινό κομμάτι της περιοχής, εκεί όπου τις περισσότερες φορές η μεγαλύτερη ευθεία μετρούσε μόνο μερικά μέτρα.


Παρότι η υγρασία της απερχόμενης βροχής μας έκανε αρχικά διστακτικούς, η εκπληκτική άσφαλτος της Ισπανίας έχει τον τρόπο να σου φτιάχνει τη διάθεση για γρήγορη οδήγηση, ακριβώς όπως και το ΜΤ-09 που έδειχνε να βρίσκεται στο στοιχείο του. Το πιο στιβαρό πλαίσιο συνεργάζεται σωστά με τις αναρτήσεις παρέχοντας ακρίβεια και σωστή πληροφόρηση σε κάθε στροφή ανεξάρτητα τα χιλιόμετρα που κουβαλάς, ενώ παράλληλα δείχνει πιο πρόθυμο στις εισόδους.

Χωρίς να είναι απόλυτο στη συμπεριφορά του προβάλλει συνολικά μια πιο σπορ εικόνα  που επιτρέπει να κινείσαι γρήγορα ξύνοντας γόνατα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Και για ακόμα μια φορά ο κινητήρας έχει το δικό του μερίδιο σε αυτό. Καθώς οι στροφές ανεβαίνουν  ο ήχος της εισαγωγής σου χαϊδεύει τα αφτιά (εκεί καταλαβαίνεις γιατί οι τεχνικοί της Yamaha ξόδεψαν τόσες ώρες, με περισσότερες από 50 δοκιμές μέχρι να καταλήξουν στον σχεδιασμό της) ώσπου να αλλάξεις στην επόμενη σχέση με τέρμα γκάζι χάρη στο quickshifter που λειτουργεί εξαιρετικά και στο θετικό κιβώτιο το οποίο έχει και πιο γλυκιά-αθόρυβη λειτουργία σε σχέση με πριν.

Η ποιότητα της ασφάλτου σπάνια άφηνε το traction control να επέμβει αλλά όταν αυτό γινόταν διαπίστωνες ακόμη μια μεγάλη διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Τα απότομα κοψίματα αποτελούν παρελθόν, αφού το traction control συνεργάζεται ιδανικά με το scs και σε ¨κόβει¨ γλυκά ακόμα και στην λιγότερο παρεμβατική επιλογή, κάτι που  δίνει πολύτιμους πόντους στον τομέα της ασφάλειας και φυσικά της οδηγικής ευχαρίστησης. Μιλώντας για ευχαρίστηση και ΜΤ-09, δεν μπορείς να μην σκεφτείς τις σούζες για τις οποίες ανέκαθεν διακρινόταν. Τώρα με πιο ροπάτο κινητήρα και ομαλότερη απόκριση στο γκάζι, απλώς ξεχνάς να κατεβάσεις τον τροχό στο έδαφος...

Στα στεγνά κομμάτια της διαδρομής ο ρυθμός φυσικά αυξανόταν, όπως και τα χιλιόμετρα που μαζεύονταν πιο γρήγορα πριν από κάθε στροφή. Εκεί χρειάζονται τα φρένα και αυτά ήταν κάθε στιγμή στη διάθεσή μας με σωστή αίσθηση και δυνατό αρχικό δάγκωμα, αποδεικνύοντας με τη σειρά τους οτι κάθε αλλαγή στο νέο ΜΤ-09 είχε στόχο μια συνολικά καλύτερη μοτοσυκλέτα. Ένας στόχος  που σύμφωνα με τις πρώτες μας εντυπώσεις, επετεύχθη στο 100%.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

  • Γιαννης

    Αγαπητέ κ Christo,εγώ θα πάρω το lx 300 της voge, γιατί θέλω χωματερή μηχανάκι με 21/18 τροχούς,τα μηχανάκια που αναφέρετε δεν έχουν σχάση με σοβαρό χώμα,Επίσης καλό είναι να γνωρίζεται ότι η loncin που φτιάχνει τα voge είναι από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες εταιρείες στη κατασκευή μικρών κινητήρων και ηλεκτροπαραγωγών ζευγών.Επισης κατασκευάζει και μηχανάκια ευρωπαϊκών εταιριών.