• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οδηγώντας: Ανεπανάληπτη εμπειρία

Σημειώστε πως, στη διάθεση μας είχαμε μόνο την έκδοση Travel Pack, με την ημί-ενεργητική ανάρτηση. Έτσι, η κρίση μας αφορά συγκεκριμένα στη μοτοσικλέτα με το ADD. Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος, κι η άγρια άσφαλτος στεγνή. Το βάρος εξαφανίζεται με το που θα κυλήσουν οι τροχοί, το ζύγισμα είναι άψογο, αλλά αυτό που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι το πόσο μανιτζέβελη είναι η μοτοσικλέτα στις αλλαγές των κλίσεων!

Όπως και ο πρόγονος Caponord, έτσι και το νέο μοντέλο «βουτάει» στη στροφή με την σκέψη, απαιτώντας ελάχιστη προσπάθεια από τον αναβάτη του, χωρίς πουθενά αυτό το χαρακτηριστικό να μεταφράζεται σε νευρικότητα. Η σταθερότητα του Caponord είναι υποδειγματική, όσο «κάφρος» και να είναι ο αναβάτης. Κι όταν βεβαιώθηκα πως κρατάει το οδόστρωμα, άρχισε το γλέντι. Με τα ηλεκτρονικά, το παραδέχομαι, δεν ασχολήθηκα πολύ. Ο χάρτης επιλογής ήταν στο Touring, το Traction Control στο level1 (αν θυμάμαι καλά), και το ADD, τόσο στο δικάβαλο (η δοκιμή έγινε με συνεπιβάτη), όσο και στο αυτόματο mode.

Αν δεν έχετε πάει Σαρδηνία, σας το προτείνουμε. Η διαδρομή που κάναμε διαθέτει την πιο εντυπωσιακή ακολουθία απαιτητικών στροφών που έχω δει. Αριστερή δεξιά, αριστερή, δεξιά… αριστερή παρατεταμένη, δεξιά, αριστερά, δεξιά παρατεταμένη, κ.ο.κ. Έλεος! Δεν αντέχω άλλο! Βέλαξα από τις στροφές -και η συνεπιβάτης μου το ίδιο. Παράδεισος και κόλαση. Και το Caponord; Με την ημί-ενεργητική ανάρτηση ADD, το Aprilia δεν μπορεί να χαρακτηριστεί πλέον Sport-Touring, αλλά εύκολα θα το λέγαμε... SUPERBIKE-touring!

Η συγκεκριμένη ημί-ενεργητική ανάρτηση δουλεύει απίστευτα καλά, αποτελώντας αυτή τη στιγμή την πιο εντυπωσιακή τεχνολογία στο χώρο, με τα πιο άμεσα διακριτά αποτελέσματα στη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας! Το Caponord παραμένει ατάραχο και προβλέψιμο, χωρίς ποτέ να μπορούν ο λυσσασμένος κινητήρας και τα φρένα άγκυρες να ανησυχήσουν το πλαίσιο και τις αναρτήσεις. Εσύ απλώς οδηγείς. Ούτε ένιωσα το ABS, ούτε με χάλασε το βελτιωμένο ride by wire, ενώ ταυτόχρονα ένιωθα τη μοτοσικλέτα να με πληροφορεί άριστα για το τι συμβαίνει, παραμένοντας συγκροτημένη -και συγχρόνως άνετη-, ό,τι κι αν της έκανα.

Παραδίδομαι. Ό,τι κι αν διαβάσατε παραπάνω για τα ηλεκτρονικά, δεν θα είχε αντίκρισμα, αν το αποτέλεσμα ήταν κάτι λιγότερο από την τελειότητα. Όπως έχουν τα πράγματα, βγάζουμε το καπέλο μας στους ηλεκτρονικούς της Aprilia, που δημιούργησαν μια ανάρτηση που είναι αδιανόητα καλή, συνδυάζοντας τα ασυνδύαστα -sport συμπεριφορά και άνεση- με τρόπο που μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει κανείς!


Συμπέρασμα: Είναι αλλού!
Over-engineered; Όχι. Απλώς, εξελιγμένο σε πολύ μεγάλο βαθμό. Και μάλιστα τόσο μεγάλο, που να μπορούμε να μιλάμε για ένα τεράστιο βήμα, όσον αφορά στη βελτίωση της… μοτοσικλέτας όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Εδώ χρειάζεται προσοχή! Τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν υποβοηθούν μια μέτρια κατά τα άλλα μοτοσικλέτα. Απογειώνουν όμως, μια ήδη καλοστημένη κατασκευή όπως το Aprilia. Εν κατακλείδι, το νέο Caponord είναι μια εκπληκτική μοτοσικλέτα, με οδηγική συμπεριφορά από άλλο πλανήτη, που στέκεται άνετα απέναντι στο αντίπαλο δέος του έτερου ψηλού Superbike-Touring, του Ducati Multistrada, και σε ορισμένες περιπτώσεις (όπως στη λειτουργία της ανάρτησης), δείχνει να την ξεπερνάει. Και οι τιμές, τόσο της standard έκδοσης, όσο και της έκδοσης Travel Pack με τις μαγικές ημι-ενεργητικές αναρτήσεις είναι πολύ λογικές!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας V2 90Ο, 4T, Υ/Ψ, 16β, 2ΕΕ
Κυβισμός (κ.εκ.) 1197
Διάμ. x Διαδρ. (χλστ). 106x67,8
Συμπίεση (:1) 12:1
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 125/8.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 11,7/6.800
Τροφοδοσία Ψεκασμός, 3 χάρτες (Sport, Touring, Rain), ride by wire
Εκίνηση Μίζα
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Υβριδικό. Ατσάλινο χωροδικτύωμα στο λαιμό, καταλήγει σε 2 αλουμινένιες πλαϊνές δοκούς
Αναρτήσεις Ε USD, Sachs 43 χλστ., ΑΕ, ΑΣ, ΠΕ (στην έκδοση Travel Pack σύστημα ADD)
Διαδρομή (χιλ.) 167
Αναρτήσεις Π Αμορτισέρ Sachs, αλουμινένιο ψαλίδι, ΑΕ, ΠΕ (στην έκδοση Travel Pack ρύθμιση ΑΣ και σύστημα ADD)
Διαδρομή 150
Φρένα Ε (χλστ.) 2Δ, 320 χλστ., ακτινικές monoblock δαγκάνες 4Ε Brembo, μεταλλικά σωληνάκια, ABS
Φρένα Π (χλστ.) Δ, 240 χλστ., δαγκάνα 1Ε, Brembo, μεταλλικά σωληνάκια, ABS
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε 120/70-17
Ελαστικό Π 180/55-17
 Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 2.245
Πλάτος (χλστ.) Δ.Α.
Μεταξόνιο (χλστ.) 840
Ύψος σέλας (χλστ.) 1.565
Βάρος, στεγνό (κιλά) 214/228 Travel Pack
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 24

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ