Η χωρητικότητα των 1300κ.εκ επετεύχθη με μεγαλύτερη διάμετρο κυλίνδρου 106,5mm και ελαφρώς μικρότερη διαδρομή εμβόλων στα 73mm, ενώ και ο λόγος συμπίεσης έχει αυξηθεί στα 13,3:1. Παρών φυσικά και το σύστημα μεταβλητών βαλβίδων ShiftCam της BMW που εναλλάσσει το προφίλ των εκκεντροφόρων εισαγωγής ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα. Ανάμεσα στις άλλες καινοτομίες, έχουμε και την τοποθέτηση του συστήματος ASA (Automated Shift Assistant) στο κιβώτιο – παραμένει πάντα η επιλογή χειροκίνητου σασμάν- που αντικαθιστά το παραδοσιακό δίδυμο συμπλέκτη-λεβιέ καθώς δύο ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές χειρίζονται τις αλλαγές μέσω της ECU.
Το RT υιοθετεί τη νέα πλατφόρμα της σειράς R με τον 1300αρη Boxer να τροφοδοτεί το σύνολο με 145 ίππους στις 7.750σαλ -9 περισσότερους από τον προκάτοχο του- και τη μέγιστη ροπή να έχει φτάσει τα 15,2kg-m στις 6.500σαλ. Η χωρητικότητα των 1300κ.εκ επετεύχθη με μεγαλύτερη διάμετρο κυλίνδρου 106,5mm και ελαφρώς μικρότερη διαδρομή εμβόλων στα 73mm, ενώ και ο λόγος συμπίεσης έχει αυξηθεί στα 13,3:1. Παρών φυσικά και το σύστημα μεταβλητών βαλβίδων ShiftCam της BMW που εναλλάσσει το προφίλ των εκκεντροφόρων εισαγωγής ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα. Ανάμεσα στις άλλες καινοτομίες, έχουμε και την τοποθέτηση του συστήματος ASA (Automated Shift Assistant) στο κιβώτιο – παραμένει πάντα η επιλογή χειροκίνητου σασμάν- που αντικαθιστά το παραδοσιακό δίδυμο συμπλέκτη-λεβιέ καθώς δύο ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές χειρίζονται τις αλλαγές μέσω της ECU. Εκτός από το πλήρως αυτόματο D mod, υπάρχει το Manual mode που σου επιτρέπει αλλαγές με χρήση του λεβιέ, παρόμοιες με το shifter, παρόλο που είναι μόνο ηλεκτρονικά συνδεδεμένος με το κιβώτιο. Στη διάθεση του αναβάτη υπάρχουν 5 riding modes (Eco, Rain, Road, Dynamic, Dynamic Pro) τα οποία μεταβάλλουν ανάλογα την απόδοση και την απόκριση του κινητήρα, ενώ η νέα τεχνολογική προσθήκη αφορά το σύστημα ραντάρ με προειδοποίηση σύγκρουσης (FCW) και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (LCW). Συνδέεται με το cruise control (ACC) και αυξομειώνει την επιλεγμένη ταχύτητα ανάλογα με την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενώ εμφανίζει προειδοποιητικά σήματα τυφλού σημείου στους καθρέπτες σε περίπτωση που πλησιάζει όχημα στα πλάγια. Φυσικά μπορείς να το απενεργοποιήσεις, χάνοντας όμως τα όποια προτερήματα σου προσφέρει. Το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων είναι υπερπλήρες και διαθέτει επίσης, MSR για έλεγχο της ροπής στον πίσω τροχό, traction control (DTC) με δυνατότητα απενεργοποίησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος (DBC) που μειώνει τη ροπή του κινητήρα και αυξάνει την πίεση του πίσω φρένου σε απότομη επιβράδυνση. Με σχετικά ήπια οδήγηση τα 6,1λ./100χλμ. είναι απόλυτα εφικτά, ενώ σε συνθήκες ταξιδιού θα δεις την κατανάλωση ακόμα χαμηλότερα στα 5,2 λίτρα. Σε κάθε περίπτωση, η αυτονομία του ρεζερβουάρ 24 λίτρων (1 λίτρο μικρότερο από τον προκάτοχο του) φλερτάρει με τα 400 χιλιόμετρα σε κάθε γέμισμα.