• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Φρενάρισμα στη χωμάτινη οδήγηση
Φρένοοοο!
Φρενάρισμα στη χωμάτινη οδήγηση
Διαβάστηκε από 2656 αναγνώστες
Το φρενάρισμα στη χωμάτινη οδήγηση απαιτεί καλή τεχνική, καθώς οι συνθήκες δεν είναι ποτέ ίδιες. Λάσπες, ξερό χώμα και κλίσεις του εδάφους διαφοροποιούν τον τρόπο και την τεχνική.
Για αποτελεσματικό φρενάρισμα, τα φρένα της μοτοσικλέτας πρέπει να είναι σε βέλτιστη κατάσταση. Στη χωμάτινη οδήγηση, οι φθορές είναι μεγάλες. Τακάκια και δισκόπλακες περνούν δύσκολες ώρες, ειδικά εάν το έδαφος είναι λασπωμένο. Η λάσπη εισχωρεί ανάμεσά τους και μπορεί ακόμα και σε μια βόλτα να "τελειώσει" το υλικό τριβής. Ο έλεγχος μετά από κάθε εξόρμηση είναι απαραίτητος.
Βασική αρχή για να φρενάρουμε αποτελεσματικά στο χώμα, είναι να τοποθετήσουμε σωστά το σώμα μας. Φρενάροντας με τη μοτοσικλέτα, δεν πρέπει να καθόμαστε ποτέ στη σέλα. Τα γόνατα πρέπει να είναι λυγισμένα, το δεξί πόδι στο λεβιέ του φρένου και ο κορμός σκυφτός σαν να σχηματίζει ένα ημικύκλιο. Τα χέρια δεν πρέπει να είναι τεντωμένα, αλλά λυγισμένα και αυτά, με τους αγκώνες ελαφρά ανασηκωμένους προς τα επάνω. Το δάχτυλο του χεριού (ή δύο, ό,τι βολεύει τον καθένα) πρέπει να βρίσκεται στη μανέτα του φρένου. Πιέζουμε και τα δύο φρένα μαζί (εμπρός, πίσω) γιατί μόνο έτσι πετυχαίνουμε τη μέγιστη απόδοση στο φρενάρισμα.
1. Κάθε φορά που φρενάρουμε, πιέζουμε και τα δύο φρένα (εμπρός, πίσω) για καλύτερα αποτελέσματα. Αν χρησιμοποιήσουμε το ένα από τα δύο, διανύουμε περισσότερα μέτρα και ταλαιπωρούμε περισσότερο το φρένο.
2. Όταν φρενάρουμε σε λασπωμένα εδάφη, πιέζουμε πιο ελαφρά τα φρένα, γιατί οι τροχοί μπλοκάρουν εύκολα και υπάρχει περίπτωση να χάσουμε τον έλεγχο.
3. Σε κατηφόρες πρέπει να έχουμε το σώμα τραβηγμένο, προκειμένου να έχει καλύτερη ισορροπία η μοτοσικλέτα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να καθόμαστε στη σέλα, καθώς από τις ανωμαλίες του εδάφους επηρεάζεται η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας.
4. Ύστερα από κάθε βόλτα-προπόνηση σε λασπωμένα εδάφη, πρέπει απαραίτητα να ελέγχουμε τα τακάκια των φρένων. Η λάσπη εισχωρεί ανάμεσα σε τακάκια και δισκόπλακα, με αποτέλεσμα την ταχύτερη φθορά τους.
5. Ο λάθος τρόπος: καθόμαστε στη σέλα και κοπανιέται η μέση μας από τις ανωμαλίες του εδάφους. Το σώμα είναι τοποθετημένο μπροστά με όρθιο κορμό και μεταφέρεται το κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας μπροστά, κάνοντας πιο δύσκολους τους χειρισμούς. Τα χέρια είναι κλειστά, κοντά στον κορμό, και δεν δίνουν καλές λαβές.
6. Για να "γωνιάσουμε" τη μοτοσικλέτα στη στροφή πρέπει να έρθουμε με φόρα προς το σημείο που θα στρίψουμε. Πιέζουμε σταθερά το εμπρός φρένο και πιέζουμε δυνατά το πίσω ώστε να μπλοκάρει ο τροχός. Βοηθώντας με το σώμα, η μοτοσικλέτα γυρίζει και επιταχύνουμε προς την κατεύθυνση που θέλουμε να πάμε.