• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Aποστολή

Aποστολή
Παπί 850 κυβικών εκατοστών
Οδηγώντας: Επαναπρογραμματισμός
Διαβάστηκε από 21243 αναγνώστες
Ανεβαίνεις πάνω στη σέλα του NA 850 Mana και αρχίζεις να την αντιμετωπίζεις σαν μια κανονική μοτοσικλέτα. Από εδώ και μετά αρχίζει μια απίστευτη σπαζοκεφαλιά. Γυρίζεις το διακόπτη στο on και χαζεύεις το πάνελ των οργάνων προσπαθώντας να δεις το λαμπάκι της νεκράς να ανάψει, καθώς με το αριστερό πόδι ανεβοκατεβάζεις το λεβιέ των ταχυτήτων. Μετά από αρκετά μάταια πάνω-κάτω, κάτω, κάτω, κάτω-πάνω, θυμάσαι πως πρόκειται για αυτόματη μοτοσικλέτα που φυσικά δε διαθέτει νεκρά. Εκτείνεις τα αριστερά σου δάχτυλα για να ενεργοποιήσεις τη μανέτα του συμπλέκτη και να θέσεις τον κινητήρα σε λειτουργία και εκείνα πέφτουν στο κενό. Παραμένεις με το δάχτυλο να πιέζει το μπουτόν της μίζας και ψάχνεις να βρεις πού κάνεις πάλι λάθος και η μοτοσικλέτα δεν τίθεται σε λειτουργία. Ακινητοποιημένος μέσα στη βροχή και μην μπορώντας να βάλεις το Mana σε λειτουργία, ξεσπάς εκτονώνοντας λίγο συσσωρευμένη ενέργεια στη μανέτα του φρένου και στην πλήρη απελπισία ακούς το μοτέρ της μίζας να κινείται. Χαμόγελο ευτυχίας, ανοίγεις το γκάζι προσπαθώντας να εξερευνήσεις το τι έφτιαξε η Aprilia και τσουφ, ο κινητήρας σβήνει… ανοικτό σταντ! Κινούμενος μέσα στους ασφυκτικούς από μποτιλιάρισμα δρόμους του Τορίνο και με την αυτόματη λειτουργία της μετάδοσης στο Rain, αρχίζεις να εκτιμάς την ελαφριά αίσθηση του Mana και την ανατομική θέση οδήγησης. Το στοιχείο που θέλει εξοικείωση είναι το ανεπαίσθητο φρένο του κινητήρα σε κάθε παρατεταμένο κλείσιμο του γκαζιού, κάτι που θα αναγκάσει σε χειροκίνητο κατέβασμα. Τα φρένα, αν και προμηνύουν για ακραία συμπεριφορά, αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρηστικά και στις χαμηλές ταχύτητες. Αφήνουμε γρήγορα πίσω μας την πόλη και βγαίνουμε στους ανοικτούς δρόμους έξω από αυτή. Ενεργοποιούμε την επιλογή Touring, ο κινητήρας δείχνει πιο ζωντανός στις χαμηλές στροφές, ενώ και το CVT κλιμακώνεται περισσότερο ευαίσθητα στις εναλλαγές στροφών. Το φρένο του κινητήρα είναι περισσότερο αλλά όχι σε αυτό που έχουμε σαν δεδομένο και συνεχίζουμε τη χειροκίνητη επιλογή για κατέβασμα της σχέσης του CVT. Ο δρόμος αρχίζει να στενεύει και οι στροφές να εναλλάσσονται επαναλαμβανόμενα και ενεργοποιούμε τη λειτουργία Sport. H μετάδοση, καθώς ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα, κλιμακώνονται περισσότερο συγκρατημένα, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να δουλεύει για την ίδια ταχύτητα σε πιο υψηλές στροφές. Στο κλείσιμο του γκαζιού, σε αντίθεση με αυτό που συμβαίνει στο άνοιγμά του, το CVT εμφανίζεται λιγότερο ‘‘τεμπέλικο’’, οι εναλλαγές στη μετάδοση προσδίδουν φρένο στον πίσω τροχό, αλλά και δυναμικές εξόδους. Τέλος, η επιλογή του manual αποκαλύπτει την πιο διασκεδαστική πλευρά του Mana. Η ‘‘γλυκιά‘’ μεταβολή της σχέσης του CVT επιτρέπει κατέβασμα ακόμα και μέσα στη στροφή, ενώ και στις ευθείες το ανέβασμα των σχέσεων γίνεται διασκεδαστικά με την ενεργοποίηση του μπουτόν. Οι αναρτήσεις είναι προσανατολισμένες προς τη σπορ οδήγηση με πιο σφικτές λειτουργίες, που όμως δε θα κουράσουν μέσα στην πόλη. Αφήσαμε για το τέλος την αχίλλειο πτέρνα του Mana που είναι η συμπεριφορά του στις κλειστές κατηφορικές στροφές. Εκεί και αφού το κοντέρ βρίσκεται κάτω από τα 25 χ.α.ω. το CVT απελευθερώνεται και το αρχικό σοκ εναλλαγής της κινητικής κατάστασης της μοτοσικλέτας επακολουθεί αυτό μιας μοτοσικλέτας που στην καρδιά της στροφής στρίβει με νεκρά.

 
 Αποστολή Τορίνο Aprilia ΝΑ 850 Mana
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αναρτήσεις- Φρένα: Με σπορ διάθεση
Η νέα εποχή στα CVT
Οδηγώντας: Επαναπρογραμματισμός
Σχεδίαση: Αντιφατικό και ασύμμετρο
Κινητήρας: Δικύλινδρος και V 90 μοιρών
Πλαίσιο- Ψαλίδι: Ό,τι καλύτερο
Συμπέρασμα: Νέα εποχή