Οι 16χρονοι που γαλουχήθηκαν με το XPS των 50 κυβικών έχουν πλέον ενηλικιωθεί και είναι φυσικό να ζητούν κάτι παραπάνω. Με το XPS 125 η Peugeot τους δίνει την ευκαιρία να συνεχίσουν απρόσκοπτα την μοτοσικλετιστική τους πορεία, παραμένοντας ταυτόχρονα στα “σπλάχνα” της.
Οδηγώντας
Ψηλό και μακρύ καθώς είναι, μεταφέρει στον αναβάτη του αίσθηση μοτοσικλέτας πολλαπλάσιων κυβικών και ο μόνος τομέας που προβληματίζει ελαφρώς είναι εκείνος της άνεσης, λόγω της λανθασμένης τοποθέτησης των μαρσπιέ. Οι σχέσεις του κιβωτίου “κουμπώνουν” θετικά και αθόρυβα, με τις πρώτες δύο να είναι αρκετά “κοντές”, επιτρέποντας στην ελαφριά κατασκευή ικανοποιητικές εκκινήσεις από στάση. Όσο, όμως, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, απαιτείται αρκετό “παιχνίδι” με το 5άρι κιβώτιο και το συμπλέκτη (ο οποίος έχει μέτρια αίσθηση) προκειμένου να παραμείνει το XPS σε πορεία επιτάχυνσης. Η σταθερότητά του είναι ικανοποιητική, με τις αναρτήσεις να αποσβένουν με ευκολία τις ανωμαλίες. Το πακέτο πλαίσιο-αναρτήσεις-φρένα λειτουργεί πολύ καλά, επιτρέποντας στο μοντέλο να στρίβει γρήγορα και με ασφάλεια, ενώ θα αντεπεξέλθει και στις χωμάτινες απαιτήσεις.
Εξοπλισμός
Στο συγκεκριμένο τομέα το μοντέλο της Peugeot δεν εντυπωσιάζει, χωρίς πάντως να παρουσιάζονται σημαντικές ελλείψεις. Απλά ο εξοπλισμός δε βρίσκεται στα επίπεδα της υπόλοιπης κατασκευής και αυτό χαλάει κάπως τη γενική εικόνα. Ο εξοπλισμός πάντως περιλαμβάνει μόνο τα απολύτως απαραίτητα κάτι το οποίο γίνεται αντιληπτό από τη πρώτη ματιά στο πάνελ των οργάνων. Η τάπα της βενζίνης δεν κλειδώνει, ενώ απουσιάζουν οι χειρολαβές συνεπιβάτη καθώς και τα αντίβαρα τιμονιού.
Φρένα
Με ένα δίσκο σε κάθε τροχό εφοδιάζεται το XPS, με διάμετρο 240 χιλ. εμπρός και 200 χιλ. πίσω, οι οποίοι συνεργάζονται με μονοέμβολες δαγκάνες που προέρχονται από την AJP. Η συνδυασμένη χρήση τους επιφέρει πολύ θετικά αποτελέσματα, ακινητοποιώντας άμεσα και με ασφάλεια την ελαφριά κατασκευή. Κυρίαρχο ρόλο κατά το φρενάρισμα αναλαμβάνει ο εμπρόσθιος δίσκος, που έχει τη δύναμη να δώσει τη λύση σε κάθε δύσκολη στιγμή, καθώς το πίσω φρένο σε συνθήκες πίεσης θα μπλοκάρει πιο εύκολα από όσο θα έπρεπε.