CFMoto CF-X: Πρωτοποριακή ψύξη για μπαταρία σε ηλεκτρικό motocross

Το CF-X αποτελεί την πρώτη ηλεκτρική off-road πρόταση της CFMoto και ενσωματώνει ένα από τα πιο καινοτόμα θερμικά συστήματα που έχουμε δει σε δίκυκλο.
5 Φωτογραφίες »

Το CF-X αποτελεί την πρώτη ηλεκτρική off-road πρόταση της CFMoto και ενσωματώνει ένα από τα πιο καινοτόμα θερμικά συστήματα που έχουμε δει σε δίκυκλο.

Ένα νέο σύστημα θερμικής διαχείρισης βασισμένο σε τεχνολογία Peltier
Αεραγωγοί και ψυγείο κρυμμένα σε αγωνιστικό σώμα motocross
Συμπαγής αρχιτεκτονική χωρίς απώλειες σε θερμική ανεξαρτησία
Αναμένεται στη φετινή EICMA ως μοντέλο παραγωγής

Ένα νέο σύστημα θερμικής διαχείρισης βασισμένο σε τεχνολογία Peltier


Το CF-X αποτελεί την πρώτη ηλεκτρική off-road πρόταση της CFMoto
και ενσωματώνει ένα από τα πιο καινοτόμα θερμικά συστήματα που έχουμε δει σε δίκυκλο. Αντί να βασίζεται σε απλό κύκλωμα ψύξης, όπως συνηθίζεται, χρησιμοποιεί δύο διακριτά κυκλώματα – ένα για τη μπαταρία και ένα για τον ηλεκτροκινητήρα – τα οποία αλληλεπιδρούν μέσω θερμοηλεκτρικού στοιχείου τύπου Peltier. Το συγκεκριμένο chip επιτρέπει τον ανεξάρτητο έλεγχο θερμοκρασίας ανάλογα με τις ανάγκες κάθε υποσυστήματος, αυξάνοντας την απόδοση και μειώνοντας τον χρόνο φόρτισης. Με τη ροή του ρεύματος να αντιστρέφεται κατά περίπτωση, το chip ψύχει ή θερμαίνει επιλεκτικά τις δύο πλευρές, προσαρμόζοντας το σύστημα για χρήση σε έντονες ή απαιτητικές συνθήκες.
 

Αεραγωγοί και ψυγείο κρυμμένα σε αγωνιστικό σώμα motocross


Η CF-X εμφανίστηκε πρώτη φορά στην EICMA 2023
, με σχεδίαση motocross και μία κάθετη ψυκτική μονάδα κάτω από τη σέλα. Οι νέες αποκαλύψεις δείχνουν ένα πλήρες σύστημα διαχείρισης αέρα, με τις μπροστινές πλαστικές ποδιές να κατευθύνουν ροή προς το ψυγείο και στο κέντρο του πλαισίου. Ο αέρας έπειτα εξέρχεται θερμός μέσω καναλιών στην ουρά. Η όλη διάταξη προσομοιάζει με την αρχιτεκτονική των MotoE μοτοσυκλετών της Ducati, αλλά ενσωματώνεται πλήρως σε ένα πλαίσιο motocross. Έτσι, ο αναβάτης δεν παρατηρεί τίποτα «περίεργο» σε επίπεδο αισθητικής, διατηρώντας τον αγωνιστικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
 

Συμπαγής αρχιτεκτονική χωρίς απώλειες σε θερμική ανεξαρτησία

Η CFMoto έδωσε έμφαση στο packaging, τοποθετώντας τη μπαταρία γύρω από τον κινητήρα σε σχήμα L. Η απόσταση ανάμεσα στις μονάδες είναι μόλις 2,4 χιλιοστά, ωστόσο ο θερμικός διαχωρισμός διασφαλίζεται. Έτσι, πετυχαίνεται μικρό συνολικό όγκος – κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο σε ηλεκτρικά motocross – χωρίς όμως να κινδυνεύει η απόδοση. Επιπλέον, η μπαταρία είναι σταθερά τοποθετημένη και δεν αφαιρείται, σε αντίθεση με άλλα αντίστοιχα μοντέλα, εστιάζοντας στην ενεργειακή διαχείριση μέσω ταχείας φόρτισης. Το σύστημα υποστηρίζει ταχυφορτιστές DC, γεγονός που σε συνδυασμό με τη θερμική προετοιμασία από το Peltier, καθιστά εφικτή τη γρήγορη αναπλήρωση ενέργειας ακόμα και στο περιθώριο ενός αγώνα.

 

Αναμένεται στη φετινή EICMA ως μοντέλο παραγωγής

Η CFMoto έχει αποδείξει ότι μεταφέρει τα concept της στην παραγωγή σχεδόν χωρίς αλλαγές – χαρακτηριστικό που ενισχύει την πεποίθηση πως το CF-X θα παρουσιαστεί επίσημα στην EICMA 2025 ως πλήρες μοντέλο. Οι επιδόσεις του ήδη περιγράφονται ως ισοδύναμες με motocross 450cc, με ισχύ που παράγεται από αρχιτεκτονική 400V. Αν συνυπολογίσουμε το χαμηλό βάρος (χάρη στην απουσία μεγάλων συστοιχιών) και τη σοβαρή δουλειά στη θερμική απόδοση, το CF-X δείχνει ικανό να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τα ηλεκτρικά motocross. Η χρήση του chip Peltier δεν είναι μόνο τεχνική πρωτοτυπία, αλλά και μια πρακτική προσέγγιση που φέρνει τις off-road ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες ένα βήμα πιο κοντά στις παραδοσιακές, και μάλιστα με το πλεονέκτημα της χαμηλότερης φθοράς και της μηδενικής εκπομπής ρύπων.
 

BEST BUY
PERKO