• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Θα γίνει η Κίνα η νέα υπερδύναμη και στη μοτοσυκλέτα;

Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας λειτουργεί υπέρ της χωρίς να κοιτά ονόματα και παραδόσεις. Τι πιστεύεις; Θα συνεχίσεις να την αποκαλείς Κινεζιά ή Κινέζικη μοτοσυκλέτα ;

Κάποτε οι Ευρωπαίοι γελούσαν όταν έβλεπαν τους Ιάπωνες να κατασκευάζουν μοτοσυκλέτες, γρήγορα όμως οι τελευταίοι τους απέδειξαν ότι έκαναν λάθος. Η ιστορία επαναλαμβάνεται με την Κίνα, όμως τώρα ο κόσμος της μοτοσυκλέτας είναι αρκετά πιο συνειδητοποιημένος. Θα καταφέρουν οι Κινέζοι να ξεπεράσουν την επιτυχίας της Ιαπωνίας ή μήπως άργησαν ;

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 
Οι κινέζικες μοτοσυκλέτες βελτιώνονται με τάχιστους ρυθμούς σε ποιότητα και design ενώ υπάρχει πλέον και η τεχνογνωσία σε όλα τα επίπεδα

Η τεχνογνωσία των Κινέζων έχει ανέβει πολλά σκαλιά και συνεχίζει ασταμάτητα. Δεν είναι τυχαίο ότι όλο και περισσότερες καταξιωμένες εταιρίες μοτοσυκλετών από τον υπόλοιπο κόσμο συνεργάζονται με Κινεζικές εταιρείες για την από κοινού σχεδίαση μοντέλων με Δυτικό σήμα, το οποίο σίγουρα δεν θέλουν να αμαυρώσουν βγάζοντας στο δρόμο αμφιβόλου ποιότητας μοτοσυκλέτες.

Είναι λοιπόν αυτονόητο ότι αυτή η τεχνογνωσία περνάει και στις αμιγώς κινέζικες μοτοσυκλέτες, σε εταιρείες με τεράστιο ετήσιο κύκλο εργασιών που πουλάνε εκατομμύρια μονάδες στην παγκόσμια αγορά.  Στο θέμα της ποιότητας  που για πολλούς αποτελεί και το μεγάλο αγκάθι στην αγορά μια κινέζικης μοτοσυκλέτας, φαίνεται ότι βαδίζουμε στα χνάρια των smartphones, όπου η ρετσινιά περί φθηνής κατασκευής έχει δώσει τη θέση της σε premium προϊόντα που ανταγωνίζονται στα ίσα τους γνωστούς κολοσσούς. Για να το διαπιστώσεις αρκεί να δεις την ποιότητα υλικών που έχει μια κινέζικη μοτοσυκλέτα 20ετιας και μια σημερινή. Φυσικά σε μια τόσο μεγάλη βιομηχανία υπάρχουν ακόμη φθηνές αντιγραφές αμφιβόλου ποιότητας, όμως αυτός δεν είναι ο κανόνας. Όσον αφορά στην τεχνολογία και τα ηλεκτρονικά που πλέον αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι σε κάθε κατηγορία ας μην γελιόμαστε. Η Κίνα πρωταγωνιστεί σε όλα τα επίπεδα και μόνο τυχαίο δεν είναι ότι κατατάσσεται στις μεγαλύτερες δυνάμεις στον χώρο του διαστήματος. Λέτε να δυσκολεύονται να φτιάξουν μια μονάδα IMU για τα μοντέλα τους ;

 
Η Κίνα ελέγχει την παραγωγή μπαταριών

Με την ηλεκτροκίνηση να έχει μπει για τα καλά στην αυτοκινητοβιομηχανία, είναι θέμα χρόνου πότε θα δούμε και μαζική παραγωγή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών. Τα ηλεκτρικά σκούτερ ήδη αρχίζουν να φιγουράρουν στη γκάμα πολλών εταιριών και η Κίνα γνωρίζει πολύ καλά αυτό τον τομέα, καθώς στους δρόμους της κυκλοφορούν εδώ και αρκετά χρόνια ηλεκτρικά δίκυκλα. Όμως δεν είναι αυτός ο λόγος που θα έχει το πάνω χέρι.

Η Κίνα ελέγχει και επεξεργάζεται πάνω από το 70% της παγκόσμιας παραγωγής κοβαλτίου η οποία γίνεται στο Κονγκό, αλλά και εξίσου μεγάλες ποσότητες λιθίου. Τα παραπάνω  μέταλλα είναι απαραίτητα για την παραγωγή μπαταριών οπότε τρίβει τα χέρια της για τη στιγμή που η ηλεκτροκίνηση θα γίνει ακόμη πιο δημοφιλής. Σύμφωνα με αναλυτές, μέχρι το 2030 οι ανάγκες της Ε.Ε. στο κοβάλτιο θα 5πλασιαστούν και στο λίθιο θα 18πλασιαστούν, εκτοξεύοντας παράλληλα τις τιμές τους, οπότε το κόστος για τους κινέζους κατασκευαστές μοτοσυκλετών που ήδη είναι μικρό λόγω φθηνών εργατικών και επάρκειας πρώτων υλών θα μπορεί να παραμείνει μικρό ώστε να συνεχίσουν να κρατούν το πλεονέκτημα της χαμηλής τιμής, επενδύοντας παράλληλα σε άλλους τομείς. Το μοναδικό πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν για τη διάθεση των μοντέλων τους σε όλο τον κόσμο είναι το κόστος των μεταφορικών, το οποίο το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
 
Η πρόσφατη έλλειψη μικροτσιπ από την Κίνα λόγω αυξημένης ζήτησης επηρέασε άμεσα και την παραγωγή μοτοσυκλετών παγκοσμίως

Σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών βασίζονται στην παραγωγή της Κίνας για ένα από τα πιο μικρά αλλά και τα πιο βασικά πλέον εξαρτήματα. Ο λόγος φυσικά για τους ημιαγωγούς (τα γνωστά μικροτσίπ) οι οποίοι βρίσκονται κυριολεκτικά παντού, από τις τηλεοράσεις και τα smartphones μέχρι τους εγκεφάλους μοτοσυκλετών και σκούτερ. Η πανδημία του Κορωναιού και η αυξημένη ζήτηση επηρέασαν τα εργοστάσια κατασκευής μικροτσίπ της Κίνας και το αποτέλεσμα ήταν σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις μοτοσυκλετών παγκοσμίως.

Ακόμα λοιπόν και αν μερικοί αρνούνται να το πιστέψουν, φαίνεται ότι και ο χώρος της μοτοσυκλέτας εξαρτάται άμεσα ή έμμεσα από την Κίνα. Κάτι που πριν μερικά χρόνια μπορεί να φάνταζε ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας σήμερα είναι πραγματικότητα, αφού η Κίνα δεν είναι ένας γίγαντας που κοιμάται. Δουλεύει αθόρυβα αλλά ασταμάτητα, βελτιώνοντας τα προϊόντα της με σκοπό να κερδίσει ακόμα ένα στοίχημα που ονομάζεται παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας.

Τι λέτε, θα καταφέρει να ξεπεράσει τους Ιάπωνες και τους Ευρωπαίους σύντομα ή θα χρειαστούν πολλά ακόμη χρόνια για να μπορεί απλώς να τους ανταγωνιστεί;
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »