• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

    Στο δρόμο

     

    Στην εποχή μας, η επιλογή μιας μεγάλης adventure μοτοσυκλέτας ως μοναδικό δίκυκλο, εμφανίζεται όλο και πιο συχνά, καθώς τα μοντέλα της κατηγορίας έχουν γίνει ικανότατα, σε σχεδόν κάθε ρόλο. Πως όμως το Versys 1000 ανταποκρίνεται στην αποστολή του; Πρώτο και απαιτητικότερο πεδίο δοκιμών η πόλη, όπου το Versys θα περάσει και τον περισσότερο χρόνο. Χάρη στην άνετη θέση οδήγησης και την ευκολία χειρισμών που προσφέρει, το μοντέλο δεν κουράζει στην καθημερινή χρήση. Η ευελιξία του στους χειρισμούς και το κόψιμο του τιμονιού μας εξέπληξαν ευχάριστα. Το Versys αντιδρά άμεσα και σταθερά, ξεγλιστρώντας σβέλτα ακόμη και μέσα από αρκετά πυκνή κίνηση, με τα όρια να τίθενται σε συνθήκες τύπου «Κέντρο Αθήνας το μεσημέρι». Λογικό. Ο κινητήρας επιδεικνύει μεγάλη ελαστικότητα, σχεδόν από το ρελαντί, με την κλιμάκωση του σασμάν να συμμαχεί. Ως αποτέλεσμα, το Versys οδηγείται ευχάριστα στην πόλη, χωρίς να σβήσει στιγμή η ένδειξη «Eco» στον πίνακα οργάνων, που δείχνει ότι καταναλώνετε όσο λιγότερο καύσιμο γίνεται. Το quickshifter γενικά δουλεύει όπως πρέπει, παρουσιάζοντας όμως μικρή υστέρηση απόκρισης στις χαμηλές στροφές κυρίως στα κατεβάσματα. Ακόμη, θα θέλαμε ο επιλογέας ταχυτήτων να έχει μια λίγο πιο σαφή αίσθηση, αυτό όμως είναι κάτι που συνηθίζεται. 


    Το traction control λειτουργεί καλά: Στις ρυθμίσεις 1 και 2, επεμβαίνει όταν πραγματικά χρειάζεται, ενώ στην ρύθμιση 3 «εποπτεύει» διαρκώς τον πίσω τροχό και ενεργοποιείται συχνά, δίχως νευρικά «κοψίματα» ισχύος. Πολλές φορές, μόνο η λυχνία του κάνει φανερό ότι το σύστημα επεμβαίνει. Σε κάθε περίπτωση, η σταθερότητα πορείας του Versys εντυπωσιάζει ακόμη και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, προσθέτοντας στην ασφαλή εμπειρία οδήγησης. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες μαλακά και έτσι οι οδικές ανωμαλίες, φιλτράρονται αποτελεσματικά –αν και κάποιες μικρές πλεύσεις γίνονται αισθητές σε έντονες κακοτεχνίες. 

    Όμως το Versys, αν και αντιμετωπίζει την πόλη με επαγγελματισμό, «διψάει» για ανοικτό δρόμο, χιλιόμετρα, ταχύτητες και ταξίδι. Το καταλαβαίνεις εύκολα, ανοίγοντας το γκάζι στην Εθνική και αφήνοντας τον 4κύλινδρο 1000άρη ελεύθερο να καλπάσει. Το Versys είναι «χιλιομετροφάγος» και μπορεί να ταξιδέψει με μεγάλες ταχύτητες, τις οποίες κρατά σταθερές με το cruise control. Σε συνθήκες εθνικής η σταθερότητα του λάμπει ακόμη και αν αποφασίσετε να «φλερτάρετε» και με την περιοχή άνω των 200 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας έχει επαρκή ισχύ για προσπεράσματα σε κάθε περίπτωση, αν και πάνω από τις 8.000 στροφές η απόδοσή του «ηρεμεί» θυμίζοντας σου να ανεβάσεις σχέση. Η ψηλή ζελατίνα της SE έκδοσης, μαζί με τα πλατιά εμπρός πλαστικά, κάνουν θαύματα στην ανεμοκάλυψη. Αν αρέσκεστε σε πιο δραστήρια οδήγηση στον επαρχιακό, το Versys χάρη στην ελαστικότητα του κινητήρα και την στιβαρότητα του πλαισίου, τα καταφέρνει αρκετά καλά. Σε ομαλή οδήγηση, το Versys προσφέρει ουδέτερη συμπεριφορά, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και σταθερότητα στις γραμμές που θα επιλέξετε. Τα όρια του έρχονται αν το χειριστείτε πολύ επιθετικά, όταν και θα αναζητήσετε καλύτερη πληροφόρηση από το πιρούνι και σκληρότερες αναρτήσεις (ακόμα και στο sport). Με χειροκίνητη επέμβαση στις ρυθμίσεις, η κατάσταση βελτιώνεται κάπως, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Versys 1000 δεν είναι ένα sportbike, αλλά μια μοτοσυκλέτα πολλαπλών χρήσεων. Στα φρένα, το εμπρός σύστημα έχει μέτριο αρχικό δάγκωμα αλλά μεγάλη ισχύ και προοδευτικότητα, μέχρι την επέμβαση του ABS, χαρίζοντας πλούσια αίσθηση. Στο τελευταίο σημείο υστερεί ο πίσω δίσκος, ο οποίος όμως είναι σε κάθε περίπτωση αποτελεσματικός, ενώ το ABS επεμβαίνει υποδειγματικά, ίσως και λίγο νωρίς κατά περίπτωση, καταπολεμώντας κάθε υποψία μπλοκαρίσματος.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    MotoCert: Έτσι θα την ελέγξεις πριν την αγοράσεις

    KAWASAKI: Nέο ΖΗ2! Αν δεν το οδηγήσεις δεν μπορείς να καταλάβεις

    KAWASAKI: Nέο ΖΗ2! Αν δεν το οδηγήσεις δεν μπορείς να καταλάβεις

    • Kawa rider

      Πολύ ωραία μοτό! Έχω ακριβώς το προηγούμενο! Υψηλή ποιότητα κατασκευής.. Άνετο.. Γκάζι ου δεν τρομάζει.. Ροπή γραμμικοτατη τόσο που με 6η πηγαίνεις λες και έχεις 3η χωρίς να σκορτσαρει! Ο καλλίτερος κινητήρας για μένα από πολλούς δικυλινδρους που είχα.

        2