Οδηγώντας

    Βασικό προσόν των dual purpose μοτοσυκλετών ήταν ανέκαθεν, η ευχρηστία τους και η πολύπλευρη δυναμική τους. Φυσικά το κύριο πεδίο χρήσης του KLX 230 θα είναι η πόλη και το μοντέλο είναι κάτι παραπάνω από προετοιμασμένο για αυτό. Ζήτα ευελιξία για να ξεφύγεις από την κίνηση και το KLX την προσφέρει απλόχερα, χάρη στο μικρό βάρος, το καλό ζύγισμα και τις ορθά ρυθμισμένες αναρτήσεις, που δεν είναι υπερβολικά μαλακές για την περίσταση. Το μοντέλο υπακούει με γραμμικότητα στις εντολές του τιμονιού και χρειάζεται απλά μια μικρή προσαρμογή του αναβάτη, στον διαφορετικό χαρακτήρα πρόσφυσης των ελαστικών με τακούνι. Χάρη στους μεγάλους τροχούς αλλά και το ίχνος των 116 χιλιοστών, το KLX προσφέρει μια αίσθηση σταθερότητας στην ευθεία που εντυπωσιάζει, κερδίζοντας έδαφος στα μάτια οποιουδήποτε αναβάτη που θα κινηθεί στο απρόβλεπτο αστικό περιβάλλον. Ο κινητήρας των 19 ίππων λειτουργεί ήπια, με έμφαση της απόδοσης του στις μεσαίες στροφές και με το κοντό σασμάν να συμμαχεί μαζί του στον τομέα της ελαστικότητας. Έτσι, οι επιδόσεις σε αστικό περιβάλλον ικανοποιούν  και η ισχύς του μοτέρ είναι πάντα αρκετή, αρκεί να μην ζητάτε το κάτι παραπάνω, το οποίο ο μονοκύλινδρος των 230 κ.εκ. αρνείται ευγενικά. Μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για έναν οικονομικό κινητήρα καθημερινής χρήσης, που έχει ρυθμιστεί ανάλογα. Στην εθνική το KLX 230 δεν θα δυσανασχετήσει, απλώς λόγω των κοντών σχέσεων θα φτάσει μια τελική της τάξης των 116 χλμ/ώρα, με τις «άνετες» μέσες ταχύτητες του να κυμαίνονται γύρω στα 90 χλμ/ώρα. 


    Οι αναρτήσεις με τις τεράστιες –για τα δεδομένα των αστικών οχημάτων- διαδρομές σχεδόν εξαφανίζουν τις οδικές κακοτεχνίες, χωρίς να αποκόπτουν εντελώς τον αναβάτη σε θέμα αίσθησης. Πολύ ευχάριστη έκπληξη αποτελούν τα φρένα, τα οποία θα σας βγάλουν ασπροπρόσωπους στην άσφαλτο και όχι μόνο! Η έλλειψη αρχικού δαγκώματος δεν ενοχλεί, αφού χάρη στην μεγάλη προοδευτικότητα και την απόλυτα επαρκή ισχύ, επιβραδύνουν πολύ αποτελεσματικά το KLX. Η εμπρός ανάρτηση θα βυθίσει πολύ στα δυνατά φρεναρίσματα, ωστόσο με μετρήσεις επιβράδυνσης της τάξης των 33,6 μέτρων για ακινητοποίηση από τα 80 χλμ/ώρα, το KLX πλασάρεται με ευκολία δίπλα σε πολλά σύγχρονα scooters και δίκυκλα πόλης. 

    Βέβαια με το KLX,
    δεν πρόκειται (και δεν πρέπει!) να μείνετε μόνο στην καθημερινή αστική κίνηση! Για το χώμα, το μοντέλο αποτελεί πραγματικά ένα παιχνίδι, μια από τις καλύτερες πρώτες μοτοσυκλέτες για τον αναβάτη που θέλει να ξεκινήσει την ενασχόλησή του με τον χώρο. Ο κινητήρας θα αντιμετωπίσει πολλά διαφορετικά τερέν επιτυχώς με την επαρκέστατη ροπή στις μεσαίες στροφές, η οποία αποδίδεται γραμμικά και είναι εύκολα διαχειρίσιμη με το γκάζι. Το κοντά κλιμακωμένο σασμάν δείχνει το καλύτερο του πρόσωπο στις συνθήκες αυτές χωρίς να εμφανίζει ασάφειες, παρά το μαλακό επιλογέα και συμπλέκτη. Το σύνολο αναρτήσεων-πλαισίου είναι αρκετά ενδοτικό συμβάλλοντας στην εύκολη οδήγηση της KLX, με πιρούνι και αμορτισέρ να «καταπίνουν» τα πάντα στο διάβα τους δίνοντας στον αναβάτη μια ικανοποιητική «γεύση» για το πώς είναι να οδηγείς στο χώμα. Τα δύο δισκόφρενα, χάρη στην προοδευτική λειτουργία τους, δεν επιβραδύνουν απότομα προσφέροντας υψηλό επίπεδο ελέγχου στον αναβάτη, ενώ το ABS αν και παρεμβαίνει έντονα στο χώμα, λειτουργεί υπέρ των λιγότερο έμπειρων αναβατών. Φυσικά το KLX 230 δεν είναι φτιαγμένο για σκληροπυρηνική χρήση επιπέδου… καθαρού enduro/motocross αφού αναρτήσεις και κινητήρας θα έρθουν στα όρια τους αν το πιέσετε πολύ. Είναι όμως απίστευτα διασκεδαστικό, ως εργαλείο εκμάθησης και ελεύθερου χρόνου, για αναβάτες που δεν είναι… αγωνιζόμενοι. Και πιστέψτε μας, αυτοί οι αναβάτες είναι και οι περισσότεροι που θα ενδιαφερθούν για το KLX. 
     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    • Γιαννης Κουρος

      φιλε η φιλοσοφια αυτης της μηχανης ειναι η long term maintenance low cost οσο πιο μεγαλες ιπποδυναμεις κυριως στα χαμιλα κυβικα πιο συχνα σερβις Ενα yz 125 με 35hp στις 100ωρες θα θελει να πας ΑΤΜ λες η kawasaki να μην μπορει απλα εβγαλε μια μηχανη παπι που θελει λαδι καυσιμο φρενα μπουζι αλυσιδογραναζα τιποτα αλλο

        4
    • Γιαννης

      Εύκολα ναι.διασκεδαστικα όχι.Για έναν έμπειρο είναι απολυτο;ς βαρετό αλλά και για έναν άπειρο που θέλει να διασκεδάσει λίγο είναι απαραίτητη η χρήση συμπλέκτη η οποία είναι δύσκολη για κάποιον χωρίς εμπειρία.Να θυμίσω ότι 18 ίππους είχαν τα 200 άρια xt,xl,dr πριν 35 χρόνια......

        30