• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Yamaha NMAX

Μαζεμένη η ψηφιακή οθόνη, με μπόλικες ενδείξεις μεταξύ των οποίων, ένδειξη στιγμιαίας και μέσης κατανάλωσης και ένδειξη οικονομικής οδήγησης.

Δεν διαθέτει Idle Stop, όπως το PCX, όμως ο κινητήρας του NMAX είναι πιο σπιρτόζικος, πιο δυνατός, και με μεγαλύτερη τελική από τον ανταγωνιστή του, σύμφωνα με τη Yamaha.

Yamaha NMAX

Στην Πορτογαλία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Yamaha NMAX. Ένα μικρό, ποιοτικό και στιλάτο scooter 125 κ.εκ., με τεχνολογικά προηγμένο κινητήρα, που διαθέτει μεταξύ άλλων μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και φέρει ABS στο στάνταρ εξοπλισμό!

+:Σβέλτο, οικονομικό
-:Χώρος για τα πόδια αναβάτη

Τιμή: 2.850 ευρώ
Χρώματα: Κόκκινο, λευκό, μαύρο, χρυσό

Αισθητική-Ποιότητα
Από την πρώτη ματιά, το NMAX δείχνει ποιοτικό, ιδιαίτερο, διαθέτοντας αρκετά στοιχεία, όπως το χαρακτηριστικό... “μπούμερανγκ”, όπως αποκαλεί η Yamaha το ασημένιο πλαστικό που διασχίζει το scooter, στοιχεία που θυμίζουν τα μεγαλύτερα αδέλφια XMAX. Η αισθητική του δεν προκαλεί, στοχεύοντας σε ένα αστικό κοινό που δεν του αρέσουν οι ακραίες προτάσεις, ή οι πολλές αιχμές. Αποπνέει φιλικότητα, και χρηστικότητα, δείχνει μεν αρκετά φρέσκο, δεν φέρνει όμως κάποια επανάσταση όσον αφορά στο design του. Η Yamaha μιλάει για ένα premium scooter, που όμως μπορεί να αποκτηθεί από τον καθένα, δίχως να δώσει ένα σκασμό ευρώ, και οι ισχυρισμοί της περί της υψηλής ποιότητας του NMAX μας βρίσκουν απολύτως σύμφωνους. Η συναρμογή των μερών του scooter είναι άριστη, όπως υψηλών προδιαγραφών είναι όλα τα επιμέρους εξαρτήματα του NMAX. 

Κινητήρας
Τα μεγάλα νέα για το νέο mini GT της ιαπωνικής εταιρίας έχουν να κάνουν με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού για τις βαλβίδες (VVA, δηλαδή Valve Actuation System), ένα σύστημα που συνήθως απαντάται μόνο σε κορυφαίες και μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτες. Και οι 4 βαλβίδες λειτουργούν συνεχώς, στις 6.000 σαλ. αλλάζει όμως το προφίλ των εκκεντροφόρων. Αυτό σύμφωνα με τη Yamaha αποφέρει οφέλη τόσο στο γέμισμα της απόδοσης σε όλες τις στροφές, όσο και στην καλύτερη οικονομία καυσίμου, ενώ δεν υπάρχουν σκαλοπάτια στην απόδοση που να γίνονται αντιληπτά κατά την οδήγηση -γεγονός που επιβεβαιώσαμε και εμείς. Στη γνωστή, εργαστηριακή μέτρηση οικονομίας WMTC, το ΝΜΑΧ έγραψε 45,7 χλμ./λίτρο, νούμερο εξίσου εντυπωσιακό με εκείνο του PCX. Φυσικά μιλάμε για εργαστηριακό κύκλο κατανάλωσης καυσίμου, που απέχει αρκετά από τις πραγματικές συνθήκες -εμείς είδαμε 2,6-2,8 λίτρα/100χλμ στην ένδειξη μέσης κατανάλωσης του scooter, κατά τη σύντομη πρώτη δοκιμή μας. 

Στο δρόμο
Γυρίζω το κλειδί, η ψηφιακή οθόνη εκτελεί το διαγνωστικό της πρόγραμμα, πιέζω τη μίζα, και το ΝΜΑΧ παίρνει μπροστά. Ο πλοηγός μας κάνει νόημα, και έξι ΝΜΑΧ ξεχύνονται στο κατόπι του, στους δρόμους της Λισαβόνας. Σύντομα ξεχνάω το γεγονός πως οδηγώ σε μια ξένη πόλη, καθώς το ΝΜΑΧ με περιβάλλει με ένα φιλικό αέρα που με γεμίζει ασφάλεια. Η σέλα είναι επίπεδη, άνετη, αν και θα μπορούσε να είναι ανετότερη, ενώ το χαμηλό της ύψος σημαίνει άνετους χειρισμούς και εύκολη πρόσβαση στο έδαφος σε κάθε φανάρι. Δεμένη αίσθηση, με άνετες αναρτήσεις, σχετικά μαλακές, που δεν βγαίνουν όμως ποτέ εκτός ελέγχου. Άμεση εντύπωση, η γεμάτη αίσθηση του μοτέρ, και οι δυνατές για τον κυβισμό του επιταχύνσεις. Μπορεί η Yamaha να αναφέρει επίσημα ως τελική τα 100 χλμ/ώρα, όμως εγώ είδα στο κοντέρ εύκολα 108, με συνάδελφο να αναφέρει πως είδε ακόμα και 120+ χλμ/ώρα. Οι τροχοί των 13 ιντσών τα καταφέρνουν άριστα σε όλες τις ταχύτητες, με κύρια θετικά χαρακτηριστικά του ΝΜΑΧ την παροιμιώδη ευελιξία, αλλά και την υποδειγματική σταθερότητα. 

Περισσότερα στο τεύχος 07

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

Κινητήρας

4T, 1Κ, Y/Ψ, 2β

Κυβισμός (κ.εκ.)

125

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)

52x58,7

Συμπίεση (:1)

11,2

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

12/7.500

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)

1,2/7.250

Τροφοδοσία

Ψεκασμός

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λίτρα)

6,6

Βάρος γεμάτο (kg)

127

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

 

Τύπος

Ατσάλινο σωληνωτό

Αναρτήσεις Ε

Συμβατικό πιρούνι

Διαδρομή (χλστ.)

Δ.Α.

Αναρτήσεις Π

Δύο αμορτισέρ

Διαδρομή

90

Φρένα Ε (χλστ.)

Δ/230 ΑBS

Φρένα Π (χλστ.)

Δ/230 ΑBS

Τροχοί-Ελαστικά

Ελαστικό Ε

110/70-13’’

Ελαστικό Π

130/70-13’’

Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.)

1.955

Πλάτος (χλστ.)

740

Μεταξόνιο (χλστ.)

1.350

Ύψος σέλας (χλστ.)

765

 

TEST - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ