Ο ΚΟΚ απαγορεύει την «αλληλεγγύη» μεταξύ μηχανόβιων

Παρότι η προειδοποίηση με τα φώτα μπορεί να έχει θετική πρόθεση, ο νόμος την αντιμετωπίζει ως μη επιτρεπτή τροποποίηση της οδηγικής συμπεριφοράς άλλων.

Παρότι η προειδοποίηση με τα φώτα μπορεί να έχει θετική πρόθεση, ο νόμος την αντιμετωπίζει ως μη επιτρεπτή τροποποίηση της οδηγικής συμπεριφοράς άλλων.

Το <<σινιάλο>> δεν επιτρέπεται από τον ΚΟΚ
Η <<αλληλεγγύη>> θα κοστίσει πρόστιμο 80 ευρώ
Ο νόμος θεωρεί μη επιτρεπτή την αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς των άλλων
Τι ισχύει για τη χρήση φώτων πορείας γενικότερα

Το <<σινιάλο>> δεν επιτρέπεται από τον ΚΟΚ

Η ανταλλαγή «ειδοποιήσεων» μεταξύ οδηγών με αναβόσβημα των φώτων – γνωστό και ως “παίζω τη μεγάλη σκάλα” – είναι μια πρακτική που συναντάται συχνά στους ελληνικούς δρόμους. Είτε πρόκειται για ενημέρωση σχετικά με μπλόκο της Τροχαίας, κάμερες ταχύτητας ή ατύχημα μπροστά, η πρόθεση των οδηγών είναι, κατά βάση, αλληλέγγυα.

Ωστόσο, αυτό το «σινιάλο» μπορεί να δημιουργήσει νομικά προβλήματα, καθώς δεν επιτρέπεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Η <<αλληλεγγύη>> θα κοστίσει πρόστιμο 80 ευρώ

Σύμφωνα με το άρθρο 36 του ΚΟΚ, απαγορεύεται η χρήση φώτων για σύντομη ειδοποίηση προς αντίθετα διερχόμενα οχήματα, όπως:

·        Αναβόσβημα φώτων πορείας (μεγάλη σκάλα)

·        Εναλλαγή κοντών-μακρινών φώτων για προειδοποίηση

Η πράξη αυτή θεωρείται παραβίαση και μπορεί να επιφέρει διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ αν εντοπιστεί από τις Αρχές.

Ο νόμος θεωρεί μη επιτρεπτή την αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς των άλλων

Παρότι η προειδοποίηση με τα φώτα μπορεί να έχει θετική πρόθεση, ο νόμος την αντιμετωπίζει ως μη επιτρεπτή τροποποίηση της οδηγικής συμπεριφοράς άλλων. Η Τροχαία υποστηρίζει ότι τέτοιες πρακτικές δεν προάγουν τη συνεπή εφαρμογή του ΚΟΚ, ειδικά σε περιπτώσεις υπέρβασης ταχύτητας ή ελέγχων.

Η ενέργεια μπορεί, επίσης, να καλύψει παραβάτες ή να παραπλανήσει άλλους οδηγούς, κάτι που ενέχει κινδύνους.

Τι ισχύει για τη χρήση φώτων πορείας γενικότερα

Τα μεγάλα φώτα δεν επιτρέπεται να είναι αναμμένα:

  • Εντός κατοικημένων περιοχών, όταν υπάρχει επαρκής φωτισμός
  • Εκτός κατοικημένων περιοχών, όταν η ορατότητα είναι 100 μέτρα ή και περισσότερο
  • Όταν ενοχλούν ή θαμπώνουν άλλους οδηγούς, ακόμα κι αν χρησιμοποιούνται «ορθά»
Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί οφείλουν να ρυθμίζουν τη λειτουργία των φώτων τους με τέτοιο τρόπο ώστε να μην προκαλούν σύγχυση ή τυφλώνουν το αντίθετο ρεύμα.
 

BEST BUY
PROION