Mitsubishi Silver Pigeon: Ένα scooter που σημάδεψε τη μεταπολεμική Ιαπωνία
|

Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Ιαπωνία βρέθηκε υπό αμερικανική κατοχή και η Mitsubishi, που μέχρι τότε κατασκεύαζε πολεμικά αεροσκάφη, έπρεπε να βρει νέους τρόπους επιβίωσης. Το 1946, στο εργοστάσιο της Nagoya, παρουσίασε το πρώτο της scooter, εμπνευσμένο από το αμερικανικό Salisbury Motor Glide και επηρεασμένο από το Cushman Husky.
Γεννήθηκε μετά τον Β παγκόσμιο μέσα στην κατοχή
Δίχρονος και τετράχρονος κινητήρας με 3 ταχύτητες
Έκανε εξαγωγές στις ΗΠΑ με μεγάλη επιτυχία
Ανακηρύχθηκε σαν ένα από τα 240 τεχνολογικά επιτεύγματα της Ιαπωνίας
mototriti Team
Γεννήθηκε μετά τον Β παγκόσμιο μέσα στην κατοχή
Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Ιαπωνία βρέθηκε υπό αμερικανική κατοχή και η Mitsubishi, που μέχρι τότε κατασκεύαζε πολεμικά αεροσκάφη, έπρεπε να βρει νέους τρόπους επιβίωσης. Το 1946, στο εργοστάσιο της Nagoya, παρουσίασε το πρώτο της scooter, εμπνευσμένο από το αμερικανικό Salisbury Motor Glide και επηρεασμένο από το Cushman Husky. Το αποτέλεσμα ήταν το Mitsubishi Silver Pigeon, ένα μικρό δίτροχο με αερόψυκτο κινητήρα 112 κ.εκ., ισχύος μόλις 1,5 ίππου, που όμως ανταποκρινόταν άψογα στις ανάγκες της κατεστραμμένης μεταπολεμικής Ιαπωνίας.
Δίχρονος και τετράχρονος κινητήρας με 3 ταχύτητες
Το Silver Pigeon έγινε άμεσα επιτυχημένο και αποτέλεσε βασικό μέσο προσωπικής μετακίνησης. Η Mitsubishi παρουσίασε εκδόσεις με δίχρονους και τετράχρονους κινητήρες έως 210 κ.εκ., ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 60 έφτασε να διαθέτει δικύλινδρες δίχρονες εκδόσεις 125 και 143 κ.εκ. με κιβώτιο 3 σχέσεων. Η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη ώστε το Silver Pigeon, μαζί με τον ανταγωνιστή του Fuji Rabbit, παρουσιάστηκαν το 1948 στον ίδιο τον Αυτοκράτορα της Ιαπωνίας. Στην τοπική αγορά, το μερίδιο πωλήσεων του Silver Pigeon έφτανε σχεδόν το 50%, ενώ μέχρι το 1963 κατασκευάστηκαν περίπου 463.000 μονάδες. Το πιο δημοφιλές μοντέλο ήταν το C-200 του 1960, με παραγωγή σχεδόν 40.000 τεμαχίων.
Έκανε εξαγωγές στις ΗΠΑ με μεγάλη επιτυχία
Παρά την κυριαρχία του στην Ιαπωνία, το Silver Pigeon βρήκε θέση και στην αμερικανική αγορά. Το 1958 άρχισε να εισάγεται από τη Rockford Scooter Company στο Illinois, μια εταιρεία που μέχρι τότε εμπορευόταν… ραπτομηχανές. Εκεί, κυκλοφόρησαν έξι διαφορετικά μοντέλα, από το απλό C-74 έως το μεγαλύτερο C-90 με αυτόματη μετάδοση, φλας και διπλό ηλεκτρικό σύστημα. Παράλληλα, αρκετά μοντέλα πωλήθηκαν στις ΗΠΑ με το εμπορικό όνομα Riverside μέσω της Montgomery Ward, με διαφορετικές ονομασίες όπως “Miami”, “Waikiki” και “Naassau”. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα Riverside σημείωσαν υψηλότερες πωλήσεις από τα ίδια τα Mitsubishi.
Ανακηρύχθηκε σαν ένα από τα 240 τεχνολογικά επιτεύγματα της Ιαπωνίας
Η δεκαετία του 60 έφερε μεγάλη αλλαγή στη βιομηχανία. Με τον ανταγωνισμό να αυξάνεται και το ενδιαφέρον για τα scooter να μειώνεται, η Mitsubishi αποφάσισε να στραφεί στην αυτοκινητοβιομηχανία, παρουσιάζοντας το Mitsubishi 500 το 1959. Η παραγωγή scooter σταδιακά περιορίστηκε και το 1963 σταμάτησε οριστικά. Παρά τη διακοπή, η σημασία του Silver Pigeon παραμένει τεράστια: αποτέλεσε πυλώνα της ανασυγκρότησης της Ιαπωνίας και σημαντικό κομμάτι της ιστορίας των δύο τροχών. Δεν είναι τυχαίο ότι το Silver Pigeon C-10 του 1946 ανακηρύχθηκε από την Ιαπωνική Ένωση Μηχανολόγων-Μηχανικών Αυτοκινητοβιομηχανίας ως ένα από τα 240 σημαντικότερα τεχνολογικά επιτεύγματα της χώρας.