Ένα Honda Varadero της πρώτης γενιάς, του 1999.

Ένα Honda Varadero της πρώτης γενιάς, του 1999.

Ένα μοντέλο του 2004, με το facelift και το ABS.

Ένα μοντέλο του 2004, με το facelift και το ABS.

  • Ένα Honda Varadero της πρώτης γενιάς, του 1999.
  • Ένα μοντέλο του 2004, με το facelift και το ABS.

Honda Varadero XL1000V: Το λατρεμένο Adventure «θηρίο»!

Μπορεί σήμερα η θέα μιας μεγάλης Adventure μοτοσυκλέτας να μην συγκινεί ιδιαίτερα, καθώς η κατηγορία είναι της μόδας, όμως πριν καμία 20αριά χρόνια τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά.

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

Η On-Off κατηγορία είχε κυρίως εκπροσώπους μεσαίου κυβισμού, όμως η τάση για μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες και αύξηση των ταξιδιωτικών δυνατοτήτων ήταν εμφανείς. Η Honda έκανε την δική της πρόταση στις Adventure μεγάλου κυβισμού, το 1999, παρουσιάζοντας το Varadero, μια μοτοσυκλέτα που έγραψε και αυτή την δική της ιστορία στην χώρα μας.

Βαραντέρο, όπως λέμε… Κούβα

Γνωρίζετε από πού προέρχεται η ονομασία του Varadero; Λοιπόν, πρόκειται για την ομώνυμη πόλη στην Κούβα, έναν εξωτικό προορισμό στην θάλασσα του Κόλπου του Μεξικού, που προβάλλει από την Κούβα σαν «πόδι», όπως αυτά της Χαλκιδικής. Με το όνομα Varadero η Honda έκανε την δική της σύνδεση με τον τουρισμό, την απόδραση και την περιπέτεια με αποχρώσεις «Καραϊβικής»!

Πρώτη γενιά το 1999 – Πληθωρικό σε όλα του

Η Honda παρουσίασε την πρώτη γενιά του Varadero το 1999. Μια μοτοσυκλέτα που σου γέμιζε το μάτι από κάθε άποψη, η Varadero ήταν μεγάλη σε διαστάσεις, όμως υποσχόταν ανάλογα μεγάλη άνεση και ταξιδιωτική ευχαρίστηση. Πηγή ισχύος της, ήταν ο δικύλινδρος V κινητήρας των 996 κυβικών, που βασίστηκε σε αυτόν του VTR1000 Firestorm, αλλά με μικρές διαφορές. Απέδιδε 94 ίππους, τροφοδοτούνταν με καρμπυρατέρ στις πρώτες γενιές και είχε κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, σε αντίθεση με τις 6 σχέσεις του VTR.

Ένα μοντέλο του 2004, με το facelift και το ABS.

Ένα μοντέλο του 2004, με το facelift και το ABS.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Το στήσιμο της μοτοσυκλέτας δεν απέβαλλε εντελώς τις off-road καταβολές του, όμως έδειχνε ότι προτιμά την άσφαλτο. Τροχοί αλουμινίου 19 και 17 ιντσών συνεργάζονταν με αναρτήσεις σεβαστών διαδρομών, στα 155 και 145 χιλιοστά εμπρός και πίσω. Το πλαίσιο ήταν ατσάλινο, τύπου «pivotless», δηλαδή χρησιμοποιούσε τον κινητήρα σαν ενεργό στοιχείο του, ενώ το βάρος της μοτοσυκλέτας έφτανε τα 255 κιλά, έτοιμο για οδήγηση. Σημαντικό στοιχείο της μοτοσυκλέτας ήταν τα συνδεδεμένα κυκλώματα φρένων (CBS), που βοηθούσε τον αναβάτη να επιβραδύνει καλύτερα και ασφαλέστερα.

Απέκτησε ψεκασμό και 6η σχέση το 2003

Η μοτοσυκλέτα πήρε μια σημαντική ανανέωση το 2003, αποκτώντας σύστημα ψεκασμού στον κινητήρα, αλλά και 6η σχέση στο κιβώτιο. Οι αλλαγές αυτές εξομάλυναν την απόκριση του μοτέρ και βοήθησαν στην μείωση της κατανάλωσης, κάτι για το οποίο το μοντέλο δέχθηκε κάποιες επικρίσεις. Παράλληλα, η αναβάθμιση του 2003 έφερε αλλαγές στην σχεδίαση, κάνοντας το πιο επιθετικό και σπορ, αλλά και μεταβολές στο κομμάτι πλαισίου και αναρτήσεων. Το 2004, απέκτησε και  σύστημα ABS.

Κέρδισε λάτρεις, αλλά και πολέμιους

Η Varadero ήταν μια μοτοσυκλέτα που προκάλεσε αντιδράσεις και στα δύο άκρα. Πολλοί ήταν αυτοί που αγκάλιασαν τις αρετές της, όπως την πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά και την απαράμιλλη άνεση στο ταξίδι και στο δρόμο, ενώ σε βάθος χρόνου η μοτοσυκλέτα απέδειξε ότι ήταν κυριολεκτικά αλεξίσφαιρη σε επίπεδο αξιοπιστίας. Κάποιοι άλλοι, από την άλλη, δεν αποδέχθηκαν ποτέ το μεγάλο βάρος τη και τον ήπιο οδηγικό της χαρακτήρα και στράφηκαν σε άλλες επιλογές. Αδιαμφισβήτητα, το Varadero έκανε αξιοσημείωτη επιτυχία και στην χώρα μας, με πολλά παραδείγματα να κυκλοφορούν ακόμα, ενώ όπως περιμένει κανείς… η κουβέντα περί αξιοπιστίας, έχει τον παράγοντα «Honda», με ότι αυτό συνεπάγεται!


Το όνομα Varadero προέρχεται από ομώνυμη πόλη στην Κούβα.
996 κυβικά με 94 ίππους
Πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά και απαράμιλλη άνεση στο ταξίδι.
Θα το επέλεγες σήμερα ως μεταχειρισμένο για την αποδεδειγμένη αξιοπιστία του ή το μεγάλο βάρος είναι αποτρεπτικός παράγοντας;