Honda CB1000R με E-Clutch: Έρχεται νέα εποχή στα 1000άρια γυμνά της Honda;

Η Honda φαίνεται πως ετοιμάζεται να περάσει το σύστημα E-Clutch και στα μεγάλα γυμνά μοντέλα της, με νέες πατέντες να δείχνουν καθαρά ένα CB1000R εξοπλισμένο με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση.
4 Φωτογραφίες »

Η Honda φαίνεται πως ετοιμάζεται να περάσει το σύστημα E-Clutch και στα μεγάλα γυμνά μοντέλα της, με νέες πατέντες να δείχνουν καθαρά ένα CB1000R εξοπλισμένο με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση.

Πατέντες αποκαλύπτουν CB1000R με E-Clutch
Αντίο CB1000R; Μήπως το Hornet είναι ο τελικός αποδέκτης της τεχνολογίας;
Το E-Clutch κερδίζει έδαφος: πιο απλό, πιο ελαφρύ, πιο φιλικό
Αλλαγή σελίδας για τη Honda και τα 1000άρια streetfighter

HONDA: Kαρακώστας Κλείσε τώρα Τest Ride σε όλα Best Sellers μοντέλα

HONDA: ADV350...Ελεύθερο πνεύμα, αστικό στυλ! Από 6.890ε!

Πατέντες αποκαλύπτουν CB1000R με E-Clutch

Η Honda φαίνεται πως ετοιμάζεται να περάσει το σύστημα E-Clutch και στα μεγάλα γυμνά μοντέλα της, με νέες πατέντες να δείχνουν καθαρά ένα CB1000R εξοπλισμένο με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση. Η εικόνα του μοντέλου, όπως κατατέθηκε στην Ιαπωνική Υπηρεσία Ευρεσιτεχνιών (JPO), απεικονίζει ένα τυπικό CB1000R με το χαρακτηριστικό σύστημα αλλαγής ταχυτήτων τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά, όπως σε όλα τα υπάρχοντα μοντέλα της Honda με E-Clutch. Το E-Clutch δεν αποτελεί αυτόματο κιβώτιο με την κλασική έννοια, αλλά ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα που απαλείφει τη μανέτα του συμπλέκτη, αφήνοντας τον αναβάτη να αλλάζει ταχύτητες χωρίς να ασχολείται με συμπλέκτη ή επιλογέα. Η Honda πρωτοστάτησε στη σχετική τεχνολογία ήδη από το 2010 με το DCT, αλλά πλέον επιλέγει πιο ελαφριές και απλούστερες λύσεις για το μέλλον.
 

Αντίο CB1000R; Μήπως το Hornet είναι ο τελικός αποδέκτης της τεχνολογίας;

Παρότι οι πατέντες δείχνουν καθαρά το υπάρχον CB1000R, η χρονική στιγμή και οι εξελίξεις στο lineup της Honda οδηγούν σε εύλογες υποψίες. Το CB1000R θεωρείται ότι σταδιακά αποσύρεται από την ευρωπαϊκή αγορά, δίνοντας τη θέση του στο νέο CB1000 Hornet, που ακολουθεί πιο επιθετικό σχεδιασμό και τιμολογιακά απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό. Επιπλέον, η Honda έχει ήδη δημιουργήσει κοινή πλατφόρμα κινητήρα για τα δύο μοντέλα, γεγονός που καθιστά την εφαρμογή του E-Clutch στο Hornet απόλυτα εφικτή. Το ότι οι πατέντες κατατέθηκαν από το 2023 αλλά ήρθαν στη δημοσιότητα μόλις πρόσφατα ενισχύει την ιδέα ότι το πραγματικό σχέδιο αφορά την επόμενη γενιά.
 

Το E-Clutch κερδίζει έδαφος: πιο απλό, πιο ελαφρύ, πιο φιλικό

Σε σχέση με το DCT, το E-Clutch είναι σημαντικά πιο ελαφρύ (καθώς δεν προσθέτει 10 κιλά στον κινητήρα), είναι τεχνολογικά απλούστερο και μπορεί να προσαρμοστεί πιο εύκολα σε υπάρχουσες πλατφόρμες. Αυτό το καθιστά ιδανική λύση για όσους θέλουν να απολαμβάνουν σπορ οδήγηση χωρίς να ασχολούνται με συμπλέκτη, αλλά και για νεότερους ή αστικούς αναβάτες που δεν έχουν συνηθίσει τον παραδοσιακό τρόπο οδήγησης μοτοσυκλέτας. Επιπλέον, το σύστημα E-Clutch επιτρέπει στο μοντέλο να συμβιβάζει απόδοση και άνεση, προσφέροντας δυνατότητα ημιαυτόματης οδήγησης χωρίς τις τεχνικές απαιτήσεις ενός DCT. ΓιΆ αυτό και κατασκευαστές όπως Yamaha (Y-AMT), KTM (AMT) και BMW (Automated Shift Assistant) ακολουθούν ήδη παρόμοια κατεύθυνση.
 

Αλλαγή σελίδας για τη Honda και τα 1000άρια streetfighter

Η ενσωμάτωση του E-Clutch σε μοντέλα όπως το CB1000R ή το νέο CB1000 Hornet δείχνει τη διάθεση της Honda να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των μεγάλων γυμνών streetfighter. Η τεχνολογία δεν προσθέτει απλώς ευκολία, αλλά αλλάζει τη συνολική εμπειρία οδήγησης, διατηρώντας τις επιδόσεις αλλά εξαλείφοντας την ανάγκη για τεχνική κατάρτιση. Το ερώτημα παραμένει: ποιο μοντέλο θα κυκλοφορήσει πρώτο με το E-Clutch; Αν είναι το CB1000 Hornet, τότε μιλάμε για έναν ολοκαίνουργιο παίκτη με φρέσκο design και προηγμένη τεχνολογία. Αν η Honda αποφασίσει να δώσει μια τελευταία τεχνολογική ανάσα στο CB1000R, ίσως έχουμε μπροστά μας έναν ιδιαίτερο αποχαιρετισμό σε ένα μοντέλο που άφησε το στίγμα του.
 

GORGOLIS
SUZUKI