• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

«Έχει πολλά χιλιόμετρα»: Η καραμέλα που δε λέμε να φτύσουμε

 

Με τόση απάτη με γυρισμένα χιλιόμετρα και μοτοσυκλέτες-λαχεία πίσω από οποιαδήποτε ένδειξη στο κοντέρ, εμείς ακόμα κοιτάμε «τα χιλιόμετρα»; Πότε θα αναθεωρήσουμε στάση;

Κακά τα ψέμματα: Αγοράζοντας μεταχειρισμένο, ακόμη το κυρίαρχο στοιχείο που καθορίζει και επηρεάζει την αγορά είναι «τα χιλιόμετρα της μοτοσυκλέτας». Όμως, το να στηρίζεις μια ολόκληρη αγορά σε ένα μόνο αριθμητικό δεδομένο είναι μια μεγάλη υπερβολή. Τι εννοούμε; Διαβάστε αναλυτικά παρακάτω και πείτε μας την γνώμη σας.

Τα χιλιόμετρα είναι απλά ένας αριθμός.

Όσο και να μας...ενοχλεί αυτό, η ένδειξη των χιλιομέτρων είναι απλά ένας αριθμός, της συνολικής διανυθείσας απόστασης για το εκάστοτε όχημα. Δεν είναι ένας πρωτεύων παράγοντας καθορισμού της ηλικίας μιας μοτοσυκλέτας, και αυτό αποδεικνύεται εύκολα από τα εκάστοτε διατηρημένα στην εντέλεια, ρετρό μοντέλα. Προτού όμως μας πάρετε με τις...πέτρες, εξηγούμαστε: Με τα χιλιόμετρα της εκάστοτε μοτοσυκλέτας, οι ίδιοι οι κατασκευαστές συνδέουν την συντήρηση του μοντέλου, ενώ γύρω από αυτό το δεδομένο έχουμε συνδέσει και οι αναβάτες, την «με την μία» αξιολόγηση ενός μοντέλου ως καινούργιο η παλιό. Πρέπει να σταματήσουμε όμως, να κρίνουμε μια μοτοσυκλέτα, αποκλειστικά από αυτό το δεδομένο, χωρίς να εξετάσουμε την συντήρηση και την κατάστασή της.

H προσκόλλησή μας με τα χιλιόμετρα, έχει ως αποτέλεσμα τα τόσα «γυρισμένα» κοντέρ.

Το τι γίνεται στην αγορά μεταχειρισμένων, είναι κάτι που «ο κόσμος το έχει τούμπανο και αυτοί κρυφό καμάρι». Τα γυρισμένα χιλιόμετρα είναι ο κανόνας και σπανιότατα θα συναντήσεις μοτοσυκλέτα που να μην...κλέβει στο οδόμετρο. Κι όμως, παρά τα φαινομενικά λίγα χιλιόμετρά τους, κάποιες μοτοσυκλέτες δεν δικαιολογούν την κατάστασή τους, ενώ αντίστροφα, πολλά αξιόλογα μοντέλα που μπορείς να βρεις ως μεταχειρισμένα «σκοτώνονται» από τα ειλικρινή αλλά πολλά, για την κατάσταση που επικρατεί, χιλιόμετρα.

Η σωστή συντήρηση είναι το παν.

Καμία μοτοσυκλέτα δεν σχεδιάστηκε να μένει χωρίς συντήρηση και να αντέχει. Όταν λοιπόν, ένα δίκυκλο μείνει χωρίς σωστή συντήρηση και υποστεί κακή χρήση, θα μοιάζει παλιό, όσο καινούργιο και να είναι. Αυτό νομίζουμε ότι είναι κάτι ευρέως αποδεκτό. Και τι λοιπόν, αν μια μτοσυκλέτα έχει 20.000 χιλιόμετρα αλλά άλλαζε λάδια...όποτε να ναι, δεν καθαριζόταν σωστά, έχει υποστεί κακομεταχείριση και έχει ζημιές.Βλέπεις όμως και μοτοσυκλέτες με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα, από «μερακλήδες» ιδιοκτήτες που ντροπιάζουν πολλά λιγότερο κυκλοφορημένα μοντέλα και πιο καινούργιες μοτοσυκλέτες.

Όλα έχουν τα όριά τους –και φυσικά, η τσέπη. 

Ας γίνουμε και ρεαλιστές –τουλάχιστον για την δική μας, ελληνική πραγματικότητα. Το να συντηρήσει κανείς στην απόλυτη εντέλεια, μια μοτοσυκλέτα, απαιτεί πολύ καλό προγραμματισμό και χρήματα διαθέσιμα. Όσο η μοτοσυκλέτα παλιώνει και μαζεύει χιλιόμετρα, δεν απαιτεί μόνο την τακτική της συντήρηση αλλά και επιπρόσθετες εργασίες όπως ρουλεμάν σε τιμόνι, ψαλίδι και τροχούς, συντήρηση των εσωτερικών μερών των αναρτήσεων, αλλαγή ντιζών και άλλες τέτοιες εργασίες που συχνά παραμελούνται. Ακόμα, να αναφέρουμε ότι και οι κινητήρες έχουν όριο ζωής, ακόμη και αν το λιπαντικό αλλάζεται επιμελέστατα και μετά από το όριο αυτό, πέφτει η απόδοσή τους και αυξάνεται η πιθανότητα αστοχίας τους. Αλήθεια όμως, ποιος αναβάτης έχει την δυνατότητα να πραγματοποιήσει γενική επισκευή σε έναν κινητήρα με π.χ. 100.000 χιλιόμετρα, προκειμένου να τον κάνει σαν καινούργιο; Πρακτικά, μόνο άτομα που ασχολούνται σε μεγάλο βάθος, που έχουν οικονομική άνεση ή που έχουν κάνει πραγματικά καλό προγραμματισμό, μπορούν. Όμως, αυτό και οι παραπάνω επισκευές που αναφέραμε, μειώνουν ακόμα περισσότερο τον αντίκτυπο του παράγοντα «χιλιόμετρα» σε μία μοτοσυκλέτα.

Τι πιστεύετε εσείς; Είναι τόσο σημαντικά πλέον, τα χιλιόμετρα μιας μοτοσυκλέτας; Δείχνουν τα πράγματα όπως είναι ή όπως...βολεύουν; Που βρίσκεται η αλήθεια; 

 
  • Θεόφιλος

    Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.....τα χιλιόμετρα παίζουν σημαντικό ρόλο..δλδ..ένα αμάξι 1000κυβ βγάζει περίπου 60 άλογα (μιλάμε για ατμόσφαιρα)στις 4500στρ και στροφάρει μαχ 6000στρ, μια μηχανή βγάζει από 125 έως 210 άλογα και στροφάρει έως και 13000στρ.Σίγουρα για το αμάξι τα 100,000χλμ δεν είναι τίποτα αν συντηρηθεί αλλα στη μηχανή είναι....μονο και μονο λόγω απόδοσης.Ότι πληρώνεις πάιρνεις γι΄ αυτό ζηταμε ενημερωμενο βιβλίο σερβις που να ακολουθείται απο αποδείξεις....

      2

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ