5 125άρια scooter με ABS και το καλύτερο φρενάρισμα

5 125άρια scooter με ABS και το καλύτερο φρενάρισμα

Τιμές που ξεκινούν λίγο πάνω από τα 2,5 χιλιάρικα με το QJMOTOR SQ16
Τα καλύτερα φρένα έχουν τα NMAX 125 και SQ16
Όλα καίνε λιγότερο από 3 λ./100 χλμ.
Οδηγούνται και με δίπλωμα αυτοκινήτου

mototriti Team

HONDA: Kαρακώστας Κλείσε τώρα Τest Ride σε όλα Best Sellers μοντέλα

HONDA: ADV350...Ελεύθερο πνεύμα, αστικό στυλ! Από 6.890ε!

VOGE: SR3...Urban Riding Experience!

Τιμές που ξεκινούν λίγο πάνω από τα 2,5 χιλιάρικα με το QJMOTOR SQ16

Τα scooter που ανήκουν στην κατηγορία των 125 κ.εκ. είναι πλέον παντού γύρω μας, όπως κάποτε ήταν τα παπιά. Συνδυάζουν χαμηλό κόστος αγοράς, περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και ανέσεις όπως τα ντουλαπάκια στις ποδιές ή ο χώρος κάτω από τη σέλα. Αποτελούν έτσι μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές για την καθημερινή μετακίνηση, ειδικά σε αστικό περιβάλλον. Παράλληλα όμως, η ασφάλεια παραμένει βασικό ζητούμενο και σε αυτή την κατηγορία, με το φρενάρισμα να παίζει καθοριστικό ρόλο. ΓιΆ αυτό και εστιάσαμε στις μετρήσεις επιδόσεων πέδησης, προκειμένου να δούμε ποια μοντέλα ξεχωρίζουν. Η τιμή αγοράς παραμένει πάντα καθοριστικός παράγοντας για τον Έλληνα καταναλωτή, ειδικά στα 125άρια scooter που προορίζονται για καθημερινή χρήση. Στη συγκεκριμένη λίστα, το πιο προσιτό μοντέλο είναι το QJMOTOR SQ 16, με 2.595 ευρώ, έπειτα ακολουθεί το Voge SR1 στα 2.695 και Yamaha NMAX 125 στα 3.550. Τέλος, ακολουθούν τα Honda SH 125 και Honda Forza 125 με τιμές 4.000 και 5.600 ευρώ αντίστοιχα.

Μάρκα Τιμή Ισχύς Hp 80 - 0 Km/h (Μέτρα) Κατανάλωση Φρένα
YAMAHA NMAX 125   12,2 28,6 2,5 ABS
QJMOTOR SQ16    15 29,8 2,6 ABS
VOGE SR 1   11,6 30,3 2,8 ABS
HONDA FORZA 125   14,5 30,3 2,1 ABS
HONDA SH 125   12,5 30,4 2,4 ABS

Τα καλύτερα φρένα έχουν τα NMAX 125 και SQ16

Η πέδηση θεωρείται από πολλούς ως ο πιο κρίσιμος παράγοντας κατά την επιλογή ενός scooter, καθώς αποτελεί το βασικό σύστημα ασφαλείας για τον αναβάτη. Η ολοένα και συχνότερη τοποθέτηση συστημάτων ABS, ακόμη και σε μοντέλα μικρού κυβισμού, ενισχύει σημαντικά την ασφάλεια. Σε συνδυασμό με το ελαφρώς αυξημένο βάρος τους και τα φαρδύτερα ελαστικά σε σύγκριση με τα παπιά, τα scooter κερδίζουν σταθερά έδαφος ως πιο ασφαλείς και σταθερές επιλογές. Βάσει των μετρήσεων μας, την καλύτερη επίδοση στην ακινητοποίηση από τα 80χλμ / ώρα πέτυχε το NMAX 125, που χρειάστηκε μόλις 28,6 μέτρα. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί το SQ 16 το οποίο σταμάτησε στα 29,8 μέτρα, ενώ τα υπόλοιπα τρία μοντέλα χρειάστηκαν λίγο περισσότερο από 30 μέτρα: Συγκεκριμένα τα SR1 και Forza 125 πέτυχαν ακινητοποίηση στα 30,3 μέτρα και το SH 125 στα 30,4. Σε κάθε περίπτωση, όλα διαθέτουν σύστημα ABS, το οποίο εξασφαλίζει σταθερότητα και μειώνει τον κίνδυνο μπλοκαρίσματος τροχού, ενώ οι τόσο μικρές διαφορές μεταξύ τους αποτελεί τεκμήριο για το πόσο καλά αντιπροσωπεύεται η κατηγορία, καθώς και για την βελτιωμένη ασφάλεια που παρέχουν.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Όλα καίνε λιγότερο από 3 λ./100 χλμ.

Η κατανάλωση είναι πάντα κρίσιμος παράγοντας για τον μέσο καταναλωτή, αφού καθορίζει το καθημερινό κόστος χρήσης και επηρεάζει σημαντικά την απόφαση αγοράς. Στα 125άρια scooter, όπου το βασικό πλεονέκτημα είναι η οικονομία, οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι όλα τα μοντέλα κινούνται κάτω από τα 3 λίτρα/100 χλμ. Συγκεκριμένα, το Honda Forza 125 πέτυχε την καλύτερη κατανάλωση με 2,1 λ./100 χλμ., ακολουθούμενο από το Honda SH 125 με 2,4 λ./100 χλμ., το Yamaha NMAX 125 με 2,5 λ./100 χλμ., το QJMOTOR SQ16 με 2,6 λ./100 χλμ. και το Voge SR1 με 2,8 λ./100 χλμ.. Έτσι, ανεξάρτητα από το ποιο θα επιλέξει ο αναβάτης, μπορεί να είναι βέβαιος ότι θα κρατήσει χαμηλά τα έξοδα καυσίμου στην καθημερινή του μετακίνηση.

Οδηγούνται και με δίπλωμα αυτοκινήτου

Όλα τα scooter της δοκιμής μπορούν να οδηγηθούν και από κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου, πράγμα που είναι ιδανικό για όσους θέλουν να μεταπηδήσουν από το αυτοκίνητο και να «δραπετεύσουν» από την κίνηση, καθώς υπάρχουν προσιτές επιλογές και συνάμα ο ενδιαφερόμενος δεν χρειάζεται να εκδώσει νέο δίπλωμα και να μπει σε διαδικασία περιττών εξόδων. Παράλληλα, διαφοροποιούνται ως προς τον χαρακτήρα τους: τα Yamaha NMAX 125, Voge SR1 και Honda Forza 125 ανήκουν στην κατηγορία των mini GT - από την άλλη, τα Honda SH 125 και QJMOTOR SQ16 διαθέτουν επίπεδο πάτωμα και έχουν 16άρη εμπρός τροχό, κάτι που τα καθιστά πιο πρακτικά στην καθημερινή χρήση και σταθερά στην πόλη. Έτσι, ο κάθε αναβάτης έχει την επιλογή ανάμεσα σε δύο διαφορετικές σχολές σχεδίασης, χωρίς περιορισμούς στο δίπλωμα.