• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Yamaha RD350 LC: Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Yamaha για την εποχή του 80.

Yamaha RD350 LC: Κλείνει τα 40 χρόνια

 

Μια από τις πιο εμβληματικές και σημαντικές μοτοσυκλέτες του κόσμου γίνεται 40χρονών. Ας θυμηθούν οι παλιοί και ας μάθουν οι νεώτεροι, για το RD350 LC…

YAMAHA: XMax με δώρα αξίας 440 ευρώ

Οι δίχρονες μοτοσυκλέτες ήταν τα απόλυτα δίκυκλα οχήματα στην δεκαετία του 70 και του 80. Στις εποχές πριν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και τους τελειοποιημένους τετράχρονους  κινητήρες, ο δίχρονος ήταν «το απόλυτο μοτέρ»: Ελαφρύ, πανίσχυρο, εύκολο στην συντήρηση και το πείραγμα και με… δαιμονισμένο ήχο. Πόσο σημαντικό ήταν το μοντέλο για την Yamaha;

Ολίγη ιστορία
RD σημαίνει «Race Developement» και η RD 350 ήταν ακριβώς αυτό. Με μια εξελικτική ιστορία που ξεκινούσε από την δεκαετία του 1960 και τα μοντέλα YDS-2 και YR1, το RD 350 ήταν απόγονος του R5. Εκείνη την εποχή, τα αγωνιστικά δίχρονα 350άρια της Yamaha μεσουρανούσαν στους αγώνες έχοντας κερδίσει πολύ μεγαλύτερους σε κυβισμό αντιπάλους και δεν υπήρχε καλύτερη εποχή  για την εταιρεία του Iwata, να χρησιμοποιήσει το όνομα RD για να προωθήσει την μοτοσυκλέτα. Το πρώτο, αερόψυκτο RD350 ντεμπούταρε το 1973. Ο δικύλινδρος σε σειρά, δίχρονος κινητήρας ήταν αερόψυκτος και απέδιδε 39 ίππους (στον τροχό), μια φανταστική επίδοση. Η τελική ταχύτητα του μοντέλου άγγιζε τα 170 χιλιόμετρα την ώρα και η μοτοσυκλέτα έγινε διαθέσιμη με κιβώτιο ταχυτήτων 5 ή 6 ταχυτήτων, ανάλογα με την αγορά –κατόπιν έγινε στάνταρ το 6τάχυτο σασμάν. Το RD έφερε δισκόφρενο εμπρός, αντί για ταμπούρο, το οποίο εξόπλιζε τον πρόγονο R5. Σημαντικό χαρακτηριστικό του κινητήρα, το σύστημα Torque Induction στην εισαγωγή, που σύμφωνα με την Yamaha, παρείχε την τέλεια απόκριση στο γκάζι, από τις χαμηλές στις ψηλές στροφές.

Η απόφαση για το RD350
Το 1980, η Αμερική είχε εισάγει νέους νόμους που εξολόθρευσαν τους δίχρονους κινητήρες επιδόσεων, λόγω των ρύπων που εξέπεμπαν. Βλέποντας αυτό, αλλά και θέλοντας να αντικαταστήσει τα γερασμένα RD250 και RD400, η Yamaha αποφάσισε να απευθυνθεί στην αγορά της Ευρώπης, η οποία ακόμα δεν είχε εισάγει αυστηρή νομοθεσία για τον περιορισμό των καυσαερίων! Θέλοντας να διεγείρει την κατηγορία των supersport της εποχής, η Yamaha εμπνεύστηκε από το αγωνιστικό TZ350A και αξιοποίησε τεχνικές λύσεις όπως η πίσω cantilever ανάρτηση και η υγρόψυξη, για το RD350LC. Πίσω από την απόφαση για την διάθεση του RD350LC στην Ευρώπη κρύβεται ο Βρετανός Paul Butler, διευθυντής σχεδιασμού προϊόντων της Yamaha Europe.

1980: H χρονιά του ντεμπούτου
Ο κινητήρας του νέου RD350LC απέδιδε 47 ίππους στις 8.500 στροφές, τα διπλά πίσω αμορτισέρ είχαν αντικατασταθεί από ένα μονό κεντρικό αμορτισέρ, τα φρένα εμπρός αποτελούνταν από δύο δίσκους και το στήσιμο γενικά είχε επηρεαστεί από την αγωνιστική τεχνογνωσία της Yamaha. Το 1983 ήρθε και η έκδοσή του με το θρυλικό, πλέον, YPVS σύστημα ή αλλιώς «Power Valve». Το σύστημα λειτουργούσε με δύο κυλινδρικές βαλβίδες στις θυρίδες εξαγωγής των κυλίνδρων του μοτέρ, που αυξομείωναν το ύψος τους, μεταβάλλοντας έτσι την απόδοση του κινητήρα στις μεσαίες και χαμηλές στροφές. Αυτό το μοντέλο κατάφερε να πουληθεί και στην Αμερικανική αγορά, από όπου το RD400 είχε αποκλειστεί λόγω των αυστηρών προδιαγραφών ρύπων: η Yamaha επενέβη στα καρμπιρατέρ και εξόπλισε τα RD350LC YPVS με καταλύτες. Το μεγαλύτερο όπλο της μοτοσυκλέτας όμως ήταν η τιμή του: Είχε την καλύτερη σχέση κόστους και επιδόσεων της εποχής, κάτι που την έκανε φετίχ των νέων που έψαχναν μια γρήγορη και εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα. Τα υπόλοιπα είναι… ιστορία: Η RD350LC έγινε παγκόσμιο φαινόμενο ενώ αυτή την στιγμή, η αξία της μοτοσυκλέτας παραμένει υψηλή με την ζήτηση της από τους συλλέκτες να αυξάνεται διαρκώς.
 

 
  • Μάκης

    Αρχές του 80 είχε ένας φίλος ήταν το όνειρο κάθε πιτσιρικά μηχανοβιου της εποχής εκείνης, είχε όμως και πολλά ευτράπελα, δηλαδή, λόγο εκλείψεις περισσότερο παιδείας θα έλεγα και ενημερώσεις υπήρξαν και πολλά ατυχήματα και αρκετά από αυτά δυστυχώς θανατηφόρα, ήταν πολύ δυνατή και γρήγορη για την εποχή της, παρόλαυτά η μοτοσικλέτα υπήρξε θρύλος.

      8
  • Γιαννης

    Μοτοσυκλέτα θρύλος που απαντά και στο ερώτημα ....γιατί η μοτοσυκλέτα σήμερα αργοσβηνει.......αργοσβηνει γιατί δεν υπάρχουν μοτοσυκλέτες να σε ενθουσιάσουν.Το rdακι είναι 40 χρόνων και ακόμα και σήμερα θα προσέφερε πολύ περσσοτερ ενθουσιασμό και οδηγική εμπειρία από τις περισσότερες μοτό έως 600 κυβικά...

      29