Οδηγώντας

Ανεβαίνεις στο αρχοντικό MP3 500 και ξεκινάς την βόλτα σου, καταλαβαίνοντας άμεσα την διαφορά στην αίσθηση κύλισης. Οι 3 τροχοί «εξομαλύνουν» την πληροφόρηση στο τιμόνι, προσφέροντας παράλληλα μια έντονη αίσθηση σταθερότητας. Ο τρόπος χειρισμού του MP3 είναι όμοιος με αυτόν ενός συμβατικού δικύκλου, όσον αφορά τις εντολές του τιμονιού και τις κλίσεις στις στροφές. Συνεπώς, δεν ξενίζει τον αναβάτη, αν και (φυσιολογικά) αυτός θα καταβάλλει περισσότερη δύναμη στους ελιγμούς αφού το πολύπλοκο εμπρός σύστημα έχει πιο «βαριά» ανταπόκριση. Οι κλίσεις που το MP3 μπορεί να πάρει είναι αρκετά μεγάλες και εκεί φαίνεται η διαφορά που κάνει ο 3ος τροχός, προσθέτοντας κράτημα και πληροφόρηση, σε τυχόν γλιστρήματα. Η παραπανίσια αίσθηση ασφαλείας είναι κάτι που διατηρείται στο ακέραιο και στο MP3 500, αποτελώντας χαρακτηριστικό-κλειδί όλης της οικογένειας.

Ειδοποιός διαφορά του MP3 500, ωστόσο, είναι ο κινητήρας. Ο μονοκύλινδρος  των 500 κυβικών λειτουργεί με μια χαρακτηριστική «thumper» αίσθηση και υπόσχεται πλούσια ροπή και ελαστικότητα. Πράγματι, το MP3 επιταχύνει ομαλά και γραμμικά σε συνθήκες πόλης, αν και η σχέση μετάδοσης του CVT μέχρι τα 80 χλμ/ώρα είναι περισσότερο μακριά από όσο χρειάζεται και στοιχίζει σε «σπιρτάδα» στο άνοιγμα του γκαζιού (κάτι που φάνηκε και στις μετρήσεις μας). Ωστόσο, από τα 80 και πάνω, κινητήρας και μετάδοση χαρίζουν μια ευχάριστη έκπληξη στον αναβάτη: Το σύνολο λειτουργεί με περισσότερη διαθέσιμη δύναμη, χωρίς κραδασμούς και χωρίς θόρυβο. Κάπως έτσι, ανακαλύπτεις ότι το MP3 έχει μια πολύ καλή, «εκδρομική» πλευρά, αφού η κίνηση στον επαρχιακό και στην εθνική μαζί του είναι απόλαυση. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική σε αυτές τις συνθήκες και η ανεμοκάλυψη επαρκής (αν η ζελατίνα βρισκόταν λίγο ψηλότερα, θα ήταν ακόμη καλύτερη).

Βέβαια το MP3 θα περάσει τον περισσότερο χρόνο του στην πόλη και εντός των τειχών, όπου μπορεί να αναδειχθεί σε ένα αξιόλογο καθημερινό «εργαλείο». Διατηρεί πλήρως τις αρετές της ποιότητας κύλισης και της προστασίας από τα στοιχεία της φύσης, «τρώγοντας» χιλιόμετρα με την κατανάλωση χαμηλά. Οι αναρτήσεις του επιτελούν το έργο τους απροβλημάτιστα στις περισσότερες κακοτεχνίες, μόνο με κάποιες τάσεις νευρικότητας σε αρκετά βαθιές ή έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Τα φρένα του μοντέλου έχουν απόλυτα επαρκή δύναμη για να επιβραδύνουν την πληθωρική σιλουέτα του. Περισσότερο αρχικό δάγκωμα και αίσθηση στις μανέτες θα ήταν πολύ ευπρόσδεκτα, ενώ το πεντάλ «ποδόφρενου» είναι πάντα εκεί για να ασκήσει μεγάλη και ισορροπημένη ισχύ πέδησης, και στους 3 δίσκους ταυτόχρονα. Οι GPS μετρήσεις μας έδειξαν, ότι το μοντέλο θα ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, σε 51 μέτρα.
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ