Οδηγώντας

Ο καιρός της Τρίτης στην Γένοβα ήταν εξαιρετικός: Μια ηλιόλουστη, ανοιξιάτικη ημέρα που θα προσέθετε στην «Dolce Vita» εμπειρία μας στην γραφική ιταλική πόλη. Τα Medley μας περίμεναν και ξεκινάμε την οδηγική μας επαφή, με αυτό των 150 κυβικών.

Καβαλώντας, καταλαβαίνεις γρήγορα ότι η νέα, επίπεδη σέλα είναι πολύ άνετη και πολύ περισσότερο, από όσο ίσως «φαίνεται». Το κάθισμα είναι δύο επιπέδων, αν και το «σκαλοπάτι» δεν είναι πολύ μεγάλο και δεν χρησιμεύει ως υποστήριγμα μέσης, όμως δεν υπάρχει ανάγκη για αυτό. Ένα πάτημα στο κουμπί της εκκίνησης, δίνει ζωή στον κινητήρα, ο οποίος απλά ξεκινά να περιστρέφεται, χάρη στο σύστημα RISS. Το αρχικό άνοιγμα του γκαζιού έχει ως αποτέλεσμα μια ομαλή εκκίνηση, χωρίς έντονη επιτάχυνση αλλά ούτε και δισταγμό. Ο κινητήρας είναι πολύ αθόρυβος και λειτουργεί αξιοσημείωτα ομαλά, καθώς ο αναβάτης πρακτικά δεν θα αισθανθεί κραδασμούς στα χέρια του παρά μόνο αν εξερευνά το (πολύ) άνω άκρο του στροφομέτρου.

Τα στενά της Γένοβας και της πέριξ περιοχής αποπνέουν μια εντυπωσιακή αύρα άλλων εποχών, ωστόσο οι περισσότεροι δρόμοι είναι στρωμένοι με καλή άσφαλτο. Τι καλύτερο, ώστε να αντιληφθείς και να απολαύσεις την κορυφαία ποιότητα κύλισης του Medley. Ο αναβάτης αισθάνεται ευχάριστα και να παραμένει ξεκούραστος κατά την διάρκεια των διαδρομών. Το πλαίσιο συνεργάζεται αρμονικά με τις αναρτήσεις προσφέροντας ακρίβεια στην πορεία που ο αναβάτης θα επιλέξει, ενώ ο 16άρης εμπρός τροχός φροντίζει για την σταθερότητα του μοντέλου ακόμη και όταν οι απαιτήσεις ανεβαίνουν. Σε πιο σβέλτα κομμάτια, το Medley αποπνέει σαφήνεια, ακαμψία, δεν θα σε τρομάξει σε καμία περίπτωση, ενώ σε τυχόν επιθετικούς ελιγμούς οι ταλαντώσεις είναι άγνωστη λέξη. Το φαρδύτερο πίσω ελαστικό προσθέτει σε αίσθηση, χωρίς να «βαραίνει» το  Medley στο δρόμο. Στις οδηγικές κακοτεχνίες, οι αναρτήσεις λειτουργούν πολύ καλά, μην επιτρέποντας σε σχεδόν καμία (εκτός από τις πολύ έντονες) κακοτεχνία, να περάσει στον αναβάτη, παρά έναν βαθμό σκληρότητας που διατηρούν (Οι πιο ελαφριοί αναβάτες και οι κυρίες, ίσως αισθανθούν την πίσω ανάρτηση λίγο σκληρή υπό συνθήκες). Οι αποσβέσεις πιρουνιού και αμορτισέρ λειτουργούν σωστά στην επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ η επιλογή ελατηρίων και ρυθμίσεων δεν οδηγούν σε νευρικότητες, ούτε και πλεύσεις. 

Κάνοντας αρκετά χιλιόμετρα με το μοντέλο των 150 κυβικών, ήρθε και η ώρα της αλλαγής και ανεβήκαμε σε ένα από τα «125άρια» της ομάδας. Οι δύο κινητήρες έχουν κάποιες κρίσιμες ομοιότητες αλλά και μερικές έντονες διαφορές που τελικά τους διαχωρίζουν. Στις ομοιότητες, εκτός από την ομαλή και αθόρυβη λειτουργία, οφείλουμε να συμπεριλάβουμε το έντονο αρχικό «άρπαγμα»  της CVT μετάδοσης, στις εκκινήσεις αλλά και στο χαμηλότερο άκρο του στροφομέτρου. Στα χαμηλά, οι δύο κινητήρες δεν απέχουν πολύ στην προσφερόμενη ισχύ με το μοντέλο των 125 κυβικών να μην υστερεί. Οι διαφορές έρχονται φυσικά όταν ο δρόμος ανοίξει, όπου και το μοτέρ των 150 κυβικών επικρατεί έχοντας αισθητά μεγαλύτερη δύναμη , από τις μεσαίες μέχρι και τις ψηλές στροφές. Η απόκριση του γκαζιού σε ξαφνικό άνοιγμα είναι μάλλον ήπια, όμοια και για τους δύο κινητήρες, όμως τελικά αυτός των 150 κυβικών χάρη στην διάρκεια απόδοσης του, εμφανίζεται ελαστικότερος στο μεσαίο φάσμα του.

Φυσικά, και με το μοντέλο των 125 κυβικών, απολαύσαμε την ίδια ποιότητα κύλισης και την καλή λειτουργία αναρτήσεων και πλαισίου αφού τα δύο scooters είναι πανομοιότυπα σε αυτό το επίπεδο. Όσον αφορά τα φρένα, είναι γεγονός ότι θα θέλαμε λίγο περισσότερο αρχικό δάγκωμα και λίγο καλύτερη αίσθηση στις μανέτες. Όμως στο θέμα ισχύος, οι δύο δίσκοι είναι παραπάνω από αρκετοί και αν τους ζητήσετε έντονη πέδηση, θα αποδώσουν όπως πρέπει. Εξαιρετικό είναι για άλλη μια φορά το ABS, το οποίο επεμβαίνει τάχιστα αν χρειαστεί με τα φρεναρίσματα ανάγκης να αποτελούν μια τυπική και όχι τρομακτική διαδικασία. 

Ποιο από τα δύο λοιπόν; Η επιλογή μεταξύ των δύο θα εξαρτηθεί πολύ από τον ίδιο τον αναβάτη: Το μοντέλο των 125 κυβικών απευθύνεται κυρίως σε κατόχους Α1, ενώ αυτό των 150 κυβικών σε ευρύτερη μάζα χρηστών που θα το χρησιμοποιούν ως commuter, διαθέτοντας και ένα μεγαλύτερο δίκυκλο για τις άλλες χρήσεις.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ