Οδήγηση στην Πόλη με Scooter 125cc: Τεχνικές & Προκλήσεις
|

Τεχνικές και προκλήσεις που μπορεί να συναντήσεις
Συμπεριφορά σε μποτιλιάρισμα: νόμιμη διήθηση (σφήνα), τυφλά σημεία, απόσταση ασφαλείας
Προσοχή σε ταξί, λεωφορεία, πόρτες αυτοκινήτων και πεζούς
Πότε να χρησιμοποιείται η λωρίδα εκτάκτου ανάγκης ή ο λεωφορειόδρομος (spoiler: σχεδόν ποτέ)
Διαχείριση της κακής ορατότητας (βροχή, σκόνη, σκοτάδι)
Συμπεριφορά σε μποτιλιάρισμα: νόμιμη διήθηση (σφήνα), τυφλά σημεία, απόσταση ασφαλείας
Η διήθηση (γνωστή ως «σφήνα») είναι νόμιμη στην Ελλάδα υπό την προϋπόθεση ότι γίνεται με χαμηλή ταχύτητα και μεταξύ οχημάτων που βρίσκονται σε ακινησία ή πολύ χαμηλή ροή. Ωστόσο, τα τυφλά σημεία των αυτοκινήτων, ειδικά SUV και φορτηγών, καθιστούν την κίνηση επικίνδυνη. Ο οδηγός scooter οφείλει να διατηρεί απόσταση ασφαλείας ακόμα και από σταματημένα οχήματα, ενώ η χρήση φώτων και η θέση στο οδόστρωμα επηρεάζουν το πόσο «ορατός» είναι στους άλλους χρήστες του δρόμου.
Προσοχή σε ταξί, λεωφορεία, πόρτες αυτοκινήτων και πεζούς
Οι αστικές διαδρομές φέρνουν τον οδηγό σε επαφή με οχήματα που σταματούν απρόβλεπτα, όπως ταξί ή λεωφορεία, και με πόρτες αυτοκινήτων που ανοίγουν χωρίς προειδοποίηση. Το scooter μπορεί εύκολα να χωρέσει σε μικρό κενό, αλλά αυτό αυξάνει τους κινδύνους από αόρατους πεζούς, απρόσεκτους επιβάτες ή αιφνίδιες αλλαγές πορείας. Απαιτείται συνεχής εγρήγορση, χαμηλή ταχύτητα στις επικίνδυνες ζώνες και οδήγηση με “προγνωστική” σκέψη.
Πότε να χρησιμοποιείται η λωρίδα εκτάκτου ανάγκης ή ο λεωφορειόδρομος (spoiler: σχεδόν ποτέ)
Οι αστικές διαδρομές φέρνουν τον οδηγό σε επαφή με οχήματα που σταματούν απρόβλεπτα, όπως ταξί ή λεωφορεία, και με πόρτες αυτοκινήτων που ανοίγουν χωρίς προειδοποίηση. Το scooter μπορεί εύκολα να χωρέσει σε μικρό κενό, αλλά αυτό αυξάνει τους κινδύνους από αόρατους πεζούς, απρόσεκτους επιβάτες ή αιφνίδιες αλλαγές πορείας. Απαιτείται συνεχής εγρήγορση, χαμηλή ταχύτητα στις επικίνδυνες ζώνες και οδήγηση με “προγνωστική” σκέψη.
Διαχείριση της κακής ορατότητας (βροχή, σκόνη, σκοτάδι)
Η πόλη γίνεται πολλαπλά πιο απαιτητική όταν μειώνεται η ορατότητα. Σε βροχή, ο δρόμος γίνεται ολισθηρός, και τα φρένα χρειάζονται προοδευτικότητα. Η σκόνη ή το καυσαέριο επηρεάζουν την αναπνοή και την όραση – γιΆ αυτό καλό είναι να χρησιμοποιούνται κλειστά κράνη με αντιθαμβωτική ζελατίνα. Τη νύχτα, η σωστή ρύθμιση φώτων και τα ανακλαστικά στοιχεία στον εξοπλισμό παίζουν κρίσιμο ρόλο. Ο αναβάτης καλό είναι να επιλέγει διαδρομές με καλύτερο φωτισμό, να κινείται πιο συντηρητικά και να προσέχει διπλά για πιθανά εμπόδια.