Honda: Νέα σχεδίαση τροχού και φρένων για αποφυγή υπερθέρμανσης

Η Honda έρχεται να δώσει απάντηση με μια νέα σχεδίαση τροχού και φρένων. Αν και παρουσιάστηκε πάνω σε μια CBR250RR, η τεχνολογία δείχνει να στοχεύει ευθέως τις μεγάλες κατηγορίες και κυρίως το MotoGP.
3 Φωτογραφίες »

Η Honda έρχεται να δώσει απάντηση με μια νέα σχεδίαση τροχού και φρένων. Αν και παρουσιάστηκε πάνω σε μια CBR250RR, η τεχνολογία δείχνει να στοχεύει ευθέως τις μεγάλες κατηγορίες και κυρίως το MotoGP.

Η θερμότητα αυξάνει την πίεση στο εμπρός ελαστικό
Η θερμότητα των φρένων φτάνει μέχρι και 700 βαθμούς
Η λύση της Honda με νέα πατέντα πιλοτικά σε CBR250RR
Πιθανή ανατροπή ισορροπιών στο MotoGP

mototriti Team

HONDA: Kαρακώστας Κλείσε τώρα Τest Ride σε όλα Best Sellers μοντέλα

HONDA: ADV350...Ελεύθερο πνεύμα, αστικό στυλ! Από 6.890ε!

Η θερμότητα αυξάνει την πίεση στο εμπρός ελαστικό

Το MotoGP έχει φέρει στο προσκήνιο ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα ομάδες και αναβάτες: τη διαχείριση της πίεσης των εμπρός ελαστικών. Οι κανονισμοί απαιτούν ελάχιστο όριο για λόγους ασφάλειας, αλλά αυτό δημιουργεί έναν επιπλέον «πονοκέφαλο» στους αγώνες. Όταν ένας αναβάτης βρίσκεται μόνος μπροστά, ο καθαρός αέρας ψύχει το λάστιχο, η πίεση πέφτει και ο κίνδυνος ποινής γίνεται πραγματικός. Πολλοί αναγκάζονται να ρίξουν ρυθμό και να «κρυφτούν» πίσω από άλλους, για να διατηρήσουν την πίεση σε επιτρεπτά επίπεδα.

 

Η θερμότητα των φρένων φτάνει μέχρι και 700 βαθμούς

Σαν να μην έφτανε αυτό, υπάρχει και η θερμότητα από τα ανθρακονημάτινα φρένα, που δουλεύουν σε ακραίες θερμοκρασίες έως και 700 βαθμών Κελσίου. Η θερμότητα μεταφέρεται στο στεφάνι του τροχού και τελικά στο ελαστικό, διαταράσσοντας ακόμα περισσότερο τις πιέσεις. Έτσι, το «παιχνίδι» με τον αέρα γίνεται ακόμα πιο περίπλοκο, καθώς οι αναβάτες καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα σε ρυθμό, φθορά και σταθερότητα στο μπροστινό μέρος.
 

Η λύση της Honda με νέα πατέντα πιλοτικά σε CBR250RR


Η Honda έρχεται να δώσει απάντηση με μια νέα σχεδίαση τροχού και φρένων. Αν και παρουσιάστηκε πάνω σε μια CBR250RR, η τεχνολογία δείχνει να στοχεύει ευθέως τις μεγάλες κατηγορίες και κυρίως το MotoGP. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει μεγάλους δίσκους φρένων που λειτουργούν και ως ψύκτρες, ενώ ειδικά αεροδυναμικά καλύμματα με πτερύγια αναλαμβάνουν να αποβάλλουν τη θερμότητα. Το «μυστικό» είναι τα μικρά εξογκώματα που δημιουργούν μόνιμο κενό αέρα ανάμεσα στο στεφάνι και το κάλυμμα, εμποδίζοντας τη θερμότητα να περάσει στο λάστιχο.
 

Πιθανή ανατροπή ισορροπιών στο MotoGP

Αν το νέο σύστημα υιοθετηθεί τελικά και στο MotoGP, δεν θα είναι μια απλή τεχνική λεπτομέρεια. Θα μπορούσε να αλλάξει τις ισορροπίες σε αγώνες που κρίνονται στα δέκατα του δευτερολέπτου. Για τους αναβάτες, σημαίνει πιο σταθερό μπροστινό, καλύτερη διαχείριση φθοράς και λιγότερο ρίσκο ποινής λόγω χαμηλής πίεσης. Σε μια εποχή όπου κάθε τεχνική καινοτομία μπορεί να κάνει τη διαφορά, η Honda δείχνει ότι θέλει να ξαναγράψει τους κανόνες στο πιο σκληρό πρωτάθλημα του κόσμου.
 

QJMOTOR
NEWS