LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Honda CN 250: Ο «παππούς» που έγραψε ιστορία στα scooter

(06/10/2025)
Στα μέσα της δεκαετίας του 80, η Honda αποφάσισε να ταράξει τα νερά. Μέχρι τότε, το scooter ήταν συνώνυμο με τη Vespa. Κι όμως, το 1986, εμφανίστηκε στη σκηνή το Honda CN 250, ένα δίτροχο που δεν έμοι
2 Φωτογραφίες »

Στα μέσα της δεκαετίας του 80, η Honda αποφάσισε να ταράξει τα νερά. Μέχρι τότε, το scooter ήταν συνώνυμο με τη Vespa. Κι όμως, το 1986, εμφανίστηκε στη σκηνή το Honda CN 250, ένα δίτροχο που δεν έμοιαζε με τίποτα γνωστό.

Όταν η Honda τόλμησε να αλλάξει τους κανόνες.
Με μεταξόνιο που έφτανε την Gold Wing.
Παρατσούκλια όπως Fusion, Helix και φτιαγμένο για πορείες.
Από scooter της καθημερινότητας έγινε ένας συλλεκτικός θησαυρός.

mototriti Team

HONDA: Kαρακώστας Κλείσε τώρα Τest Ride σε όλα Best Sellers μοντέλα

HONDA: ADV350...Ελεύθερο πνεύμα, αστικό στυλ! Από 6.890ε!

Όταν η Honda τόλμησε να αλλάξει τους κανόνες

Στα μέσα της δεκαετίας του 80, η Honda αποφάσισε να ταράξει τα νερά. Μέχρι τότε, το scooter ήταν συνώνυμο με τη Vespa. Κι όμως, το 1986, εμφανίστηκε στη σκηνή το Honda CN 250, ένα δίτροχο που δεν έμοιαζε με τίποτα γνωστό. Μακρύ σαν… Gold Wing, με γωνιώδεις γραμμές, ψηλή ζελατίνα και τιμόνι που θύμιζε snowmobile, έμοιαζε βγαλμένο από το μέλλον. Κάποιοι το κορόιδευαν, οι «παραδοσιακοί» στραβομουτσουνιάζαν, μα όσοι ανέβαιναν στη μεγάλη του σέλα, έβρισκαν μια άνεση που έφερνε στο νου πολυθρόνα σαλονιού. Ήταν ο «παππούς» των maxi scooter, πριν ακόμα υπάρξει ο όρος.
 

Με μεταξόνιο που έφτανε την Gold Wing

Με μήκος πάνω από 2,2 μέτρα και μεταξόνιο που άγγιζε της Gold Wing, το CN 250 ήταν «θηρίο» σε σχέση με τη Vespa PX. Μια μοτοσυκλέτα-καναπές, με αποθηκευτικούς χώρους ικανούς να φιλοξενήσουν κράνη και αντικείμενα, με πίνακα οργάνων ψηφιακό (σαν αυτοκίνητο των Ά80s), με καθρέφτες που θύμιζαν τετράτροχο. Στο δρόμο ήταν ήρεμο, προβλέψιμο, φτιαγμένο για χαλαρές βόλτες. Με τον μονοκύλινδρο 250 κ.εκ. να αποδίδει 17 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο variator, ήταν απλό και φιλικό. Δεν ήθελε κόπο, μόνο παρέα.
 

Παρατσούκλια όπως Fusion, Helix και φτιαγμένο για πορείες

Στην Ιαπωνία το ήξεραν ως Fusion, στην Αμερική ως Helix, στην Ευρώπη απλά CN 250. Παρέμεινε στην παραγωγή για δεκαετίες, με μικρές αλλαγές, μέχρι και το 2007. Για τους λάτρεις, έγινε κομμάτι της ζωής τους. Μεγάλες βόλτες με φίλους, βράδια σε παραλιακούς δρόμους, ταξίδια αργά αλλά σταθερά. Το CN 250 δεν ήταν φτιαγμένο για να τρέχει· ήταν φτιαγμένο για να σε ταξιδεύει με στυλ και άνεση, να σε κάνει να νιώθεις μοναδικός, ακόμα κι αν σε προσπερνούσαν όλοι οι άλλοι.


 

Από scooter της καθημερινότητας έγινε ένας συλλεκτικός θησαυρός

Σήμερα, σχεδόν 40 χρόνια μετά, το CN 250 έχει μετατραπεί σε θρύλο. Όχι επειδή ήταν το πιο γρήγορο ή το πιο τεχνολογικά προηγμένο, αλλά επειδή τόλμησε να κάνει κάτι διαφορετικό. Με απλή, αξιόπιστη μηχανική και στιβαρή κατασκευή, τα περισσότερα κυκλοφορούν ακόμα, αν και θέλουν προσοχή σε silent block, εξάτμιση και πλαστικά. Όμως τα κομμάτια που είναι καλοδιατηρημένα ή έχουν αποκατασταθεί σωστά φτάνουν να πουλιούνται πάνω από 4.000 ευρώ. Ένα scooter-παππούς, που έγραψε τη δική του ιστορία, αφήνοντας το στίγμα του στον κόσμο των δύο τροχών. Το Honda CN 250 δεν ήταν ποτέ Vespa. Ήταν κάτι άλλο. Ήταν το scooter που άλλαξε τα δεδομένα, που σε ταξίδευε με σιγουριά, που σου έδινε την αίσθηση ότι κάθε βόλτα είναι μια μικρή περιπέτεια. Και για αυτό σήμερα, δεν είναι απλά παλιό· είναι θρυλικό.
 

ESF
ANORAK