Η Honda κατοχύρωσε νέα πατέντα για ηλεκτρική Fireblade!

Μπορεί η Honda να μην έχει ανακοινώσει ακόμη καμία ηλεκτρική superbike, όμως η πρόσφατη πατέντα που κατέθεσε δείχνει ότι ετοιμάζει κάτι πολύ πιο σοβαρό απΆ ό,τι φαίνεται. Τα επίσημα σχέδια αποκαλύπτου
3 Φωτογραφίες »

Μπορεί η Honda να μην έχει ανακοινώσει ακόμη καμία ηλεκτρική superbike, όμως η πρόσφατη πατέντα που κατέθεσε δείχνει ότι ετοιμάζει κάτι πολύ πιο σοβαρό απΆ ό,τι φαίνεται. Τα επίσημα σχέδια αποκαλύπτουν μια υψηλών επιδόσεων ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, με διαμόρφωση και αισθητική που παραπέμπει ξεκάθαρα σε FireBlade, σηματοδοτώντας ένα ενδεχόμενο επαναπροσδιορισμό της κατηγορίας superbike στα ηλεκτρικά δεδομένα.

H πατέντα δείχνει ηλεκτρική superbike υψηλών επιδόσεων
Τοποθέτηση κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων κοντά στο ψαλίδι
Αναρτήσεις, ψαλίδι και κινητήρας σε ένα ενιαίο αρθρωτό σύνολο
Με νέα αρχιτεκτονική η ηλεκτρική FireBlade και αναμονή για την παραγωγή

HONDA: Kαρακώστας Κλείσε τώρα Τest Ride σε όλα Best Sellers μοντέλα

HONDA: ADV350...Ελεύθερο πνεύμα, αστικό στυλ! Από 6.890ε!

H πατέντα δείχνει ηλεκτρική superbike υψηλών επιδόσεων

Μπορεί η Honda να μην έχει ανακοινώσει ακόμη καμία ηλεκτρική superbike, όμως η πρόσφατη πατέντα που κατέθεσε δείχνει ότι ετοιμάζει κάτι πολύ πιο σοβαρό απΆ ό,τι φαίνεται. Τα επίσημα σχέδια αποκαλύπτουν μια υψηλών επιδόσεων ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, με διαμόρφωση και αισθητική που παραπέμπει ξεκάθαρα σε FireBlade, σηματοδοτώντας ένα ενδεχόμενο επαναπροσδιορισμό της κατηγορίας superbike στα ηλεκτρικά δεδομένα. Η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, και οι κατασκευαστές γνωρίζουν καλά ότι η ισορροπία υπέρ των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών μπορεί να ανατραπεί μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια. Η Honda, λοιπόν, δείχνει αποφασισμένη να είναι έτοιμη για αυτή τη μετάβαση. Η συγκεκριμένη πατέντα δεν αποτελεί ένα πρόχειρο concept, αλλά περιγράφει με λεπτομέρεια μια λειτουργική, ρεαλιστική αρχιτεκτονική, σχεδιασμένη για να υποστηρίξει υψηλή απόδοση και πρωτοποριακή ευελιξία.
 

Τοποθέτηση κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων κοντά στο ψαλίδι

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της πατέντας είναι η ασυνήθιστη θέση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, τα οποία βρίσκονται πίσω από τον άξονα του ψαλιδιού, με το εμπρός γρανάζι τοποθετημένο πάνω και μπροστά από τον άξονα εξόδου του κινητήρα. Η διάταξη αυτή θυμίζει τη διάσημη Mugen Shinden, την αγωνιστική ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που κυριάρχησε στο Isle of Man TT Zero με την υποστήριξη της Honda. Η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία. Με την απομάκρυνση του κινητήρα από το κέντρο του πλαισίου, δημιουργείται περισσότερος χώρος για μπαταρίες και ηλεκτρονικά στο βασικό πλαίσιο. Παράλληλα, επιτρέπει μακρύτερο ψαλίδι και μικρότερο μεταξόνιο, προσφέροντας ιδανική γεωμετρία για σταθερότητα και ευελιξία. Το αποτέλεσμα είναι μια εντελώς νέα προσέγγιση στη δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, με τον κινητήρα να υποστηρίζει την ανάρτηση αντί να περιορίζει το πλαίσιο.

Αναρτήσεις, ψαλίδι και κινητήρας σε ένα ενιαίο αρθρωτό σύνολο

Η Honda πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα: η πατέντα περιγράφει μια μονάδα που ενσωματώνει το ψαλίδι, τον κινητήρα και την πίσω ανάρτηση σε ένα ενιαίο σύστημα, το οποίο μπορεί να προσαρτηθεί σε διαφορετικά πλαίσια. Αυτή η αρθρωτή κατασκευή αποτελείται από ένα χυτό κομμάτι αλουμινίου που βιδώνεται στο βασικό πλαίσιο με τρεις μόνο βίδες. Μέσα σε αυτό ενσωματώνονται ακόμη και οι υψηλής τάσης ηλεκτρικές συνδέσεις με ειδικό βύσμα ταχείας αποσύνδεσης. Η ανάρτηση διαθέτει οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ πάνω από τον κινητήρα, σχεδόν «κρυμμένο» στο άνω τμήμα του ψαλιδιού. Ο μηχανισμός pull-rod συμπιέζει το αμορτισέρ καθώς ανεβαίνει ο τροχός, αντικαθιστώντας το κλασικό σχήμα αρθρώσεων. Το αποτέλεσμα είναι μια εξαιρετικά συμπαγής και στιβαρή κατασκευή, που μπορεί να φιλοξενήσει διαφορετικούς κινητήρες χωρίς να αλλάζει η συνολική ακαμψία του πλαισίου. Η Honda μάλιστα επισημαίνει ότι με αυτή τη διάταξη, ακόμα και η αντικατάσταση του ηλεκτροκινητήρα με ισχυρότερη μονάδα δεν επηρεάζει τις αντοχές του κυρίως πλαισίου, δίνοντας τεράστια ελευθερία στον σχεδιασμό μελλοντικών εκδόσεων ή μοντέλων.
 

Με νέα αρχιτεκτονική η ηλεκτρική FireBlade και αναμονή για την παραγωγή

Η ευελιξία του σχεδιασμού επιτρέπει στην Honda να προσαρμόσει το ίδιο κινητήριο σύνολο σε διαφορετικού τύπου πλαίσια. Η πατέντα παρουσιάζει τόσο κλασικό πλαίσιο τύπου beam όσο και παραλλαγές όπου το κουτί της μπαταρίας λειτουργεί και ως κύριο πλαίσιο, κατασκευασμένο από αλουμίνιο ή σύνθετα υλικά. Στις παραλλαγές αυτές, τα στηρίγματα του ψαλιδιού και τα μαρσπιέ βιδώνονται απευθείας πάνω στη μπαταρία, μετατρέποντάς την σε δομικό στοιχείο του σασί. Η διάταξη αυτή δείχνει πως η Honda βλέπει το μέλλον των ηλεκτρικών superbike όχι ως μια αντιγραφή των θερμικών, αλλά ως νέο είδος μοτοσυκλέτας, με διαφορετικές σχεδιαστικές αρχές, ξεκινώντας από την κατανομή μάζας μέχρι την ευελιξία παραγωγής.
Παρότι η ύπαρξη της πατέντας δεν σημαίνει αυτόματα ότι μια ηλεκτρική FireBlade ετοιμάζεται για παραγωγή, το επίπεδο λεπτομέρειας και τεχνικής αρτιότητας υποδηλώνει ότι υπάρχει ήδη κάποιο λειτουργικό πρωτότυπο στα ερευνητικά εργαστήρια της Honda. Το timing ίσως δεν είναι ιδανικό, καθώς η αγορά των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών παραμένει στάσιμη, αλλά με την πρόοδο στις μπαταρίες και την αναμενόμενη μείωση κόστους, η εικόνα θα μπορούσε να αλλάξει δραματικά μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια.
Η Honda δείχνει έτοιμη για τη μετάβαση. Και όταν η τεχνολογία θα είναι ώριμη, ίσως η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική superbike της εταιρείας να φέρει ξανά το όνομα FireBlade.
 

ESF
PAPALEXANDRAKIS