• 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Είναι επικίνδυνοι οι ηλικιωμένοι οδηγοί;

Είναι επικίνδυνοι οι ηλικιωμένοι οδηγοί;

Περιορισμούς στην απόσταση, την ώρα οδήγησης και συσκευές παρακολούθησης προτείνουν στη Βρετανία για τους ηλικιωμένους με προβλήματα υγείας. Θα μπορούσε κάτι τέτοιο να μειώσει τα ατυχήματα ή καλύτερα να μην οδηγεί κανείς στα βαθιά γεράματα;

Έλεγχος ή αφαίρεση διπλώματος στην 3η ηλικία;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Δυστυχώς δεν είναι λίγα τα ατυχήματα που προκαλούνται από ηλικιωμένους, λίγο-πολύ όλοι έχουμε δει στο τιμόνι ανθρώπους που είναι ανήμποροι να περπατήσουν, πόσο μάλλον να οδηγήσουν. Μια λύση θα ήταν η αφαίρεση διπλώματος αυτόματα μετά από κάποια ηλικία, όμως ποια θα ήταν αυτή; Υπάρχουν 80αρηδες που είναι σε θέση να κάνουν extreme sports και άλλοι που δεν μπορούν καν να δουν αν μπροστά τους είναι σταματημένη μια μοτοσυκλέτα. Από την άλλη, το προσδόκιμο ζωής αυξάνεται και οι άνθρωποι θέλουν την ανεξαρτησία που τους παρέχει το προσωπικό όχημα τους για περισσότερα χρόνια. Ο συνδυασμός βέβαια είναι λίγο ιδιαίτερος. Από τη μία η ηλικία είναι μεγαλύτερη, από την άλλη τα χρόνια νοσήματα είναι πλέον πολύ συχνά, κάνοντας την οδήγηση επικίνδυνη.

Σήμερα, το δίπλωμα οδήγησης έχει ισχύ μέχρι τα 65. Στα 65, και κάθε τρία χρόνια, μέχρι τα 80, πρέπει οι οδηγοί να αποδεικνύουν την ικανότητά τους με εξετάσεις. Και από τα 80, αυτό γίνεται κάθε δύο χρόνια. Αρκεί όμως αυτό για να προστατεύουμε αυτούς τους οδηγούς, αλλά και τους άλλους χρήστες των δρόμων ή θα έπρεπε να μπουν περιοριστικά μέτρα για όλους τους ηλικιωμένους ανεξαιρέτως ; Οι Βρετανοί βρίσκονται σε συμβουλευτική περίοδο και εξετάζουν περιοριστικά μέτρα για τους οδηγούς άνω των 70 που πριν δεν μπορούσαν να οδηγήσουν λόγω κάποιας πάθησης. Έτσι οι πάσχοντες από άνοια, Πάρκινσον, διαβήτη και επιληψία θα μπορούν να οδηγούν, αλλά υπό κάποιους όρους.

Ελεύθεροι αλλά ασφαλείς. Γίνεται;

Πρώτα οι αποστάσεις θα είναι μικρότερες. Έτσι περιορίζεται το διάστημα έκθεσής τους σε κίνδυνο, κάτι που δεν τους αφήνει να κουραστούν στο τιμόνι. Επιπλέον, η οδήγηση θα γίνεται μόνο με το φως της ημέρας και θα απαγορεύεται μετά το σούρουπο, αφού πολλοί ηλικιωμένοι έχουν μειωμένα αντανακλαστικά, και όραση κάτω του μετρίου, ενώ το σκοτάδι δυσκολεύει στον υπολογισμό της απόστασης, και την αντίληψη του χώρου περιφερειακά.
Τέλος, θα πρέπει να συμφωνήσουν στην τοποθέτηση ενός «μαύρου κουτιού» που θα ελέγχει το χειρισμό του γκαζιού, του φρένου και του τιμονιού, και θα ειδοποιεί αν η χρήση είναι περίεργη, σπασμωδική, και γενικά δημιουργεί ανησυχία για την ικανότητα του χειρισμού του αυτοκινήτου από τον οδηγό του. Θα είναι δηλαδή σαν ένας «συνοδηγός» που ελέγχει συνέχεια να η οδήγηση γίνεται με ασφάλεια.

Μήπως όμως μετά από κάποια ηλικία δεν παίζει ρόλο μόνο η υγεία αλλά και η ικανότητα να οδηγήσεις σωστά; Ίσως μια σωστή επανεξέταση (χωρίς λαδώματα κλπ) στο οδηγικό κομμάτι να ξεχώριζε αυτούς που θα μπορούσαν να οδηγήσουν με ασφάλεια.  Επίσης εκφράζονται φόβοι ότι αν τα μέτρα της Μ.Βρετανίας περάσουν, ανά πάσα στιγμή η κατηγορία που εμπίπτει σε αυτά θα διευρυνθεί. Είναι πολύ πιθανόν λοιπόν και άλλες ομάδες οδηγών ή αναβατών, ηλικιωμένων ή όχι, να συμπεριλαμβάνονται σε διάφορους ελέγχους πολύ πιο περιοριστικούς από τις κάμερες που υπάρχουν ήδη στους δρόμους.
 
 
Η ηλικία κάνει την οδήγηση επικίνδυνη ή μήπως η έλλειψη αυτογνωσίας;
Περιοριστικά μέτρα, σωστή επανεξέταση ή αφαίρεση διπλώματος για τους ηλικιωμένους οδηγούς;
Εσύ θα οδηγούσες μέχρι τα βαθιά γεράματα;