Οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ και μονόμπρατσο ψαλίδι έχουμε ξαναδεί σε Ducati. Ιμάντα όμως όχι.

    Οδηγώντας Superbike, cruiser ή μήπως και τα δύο;

    Πατάς το κουμπί για να ξεκλειδώσεις το τιμόνι και να θέσεις σε λειτουργία τον μεγάλο δικύλινδρο και γρήγορα διαπιστώνεις ότι ο ήχος δεν είναι ο κλασσικός ¨βαρύς¨ των cruiser πολλών κυβικών. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι το άκουσμα του V της Ducati σε αφήνει ασυγκίνητο, αφού δεν ήταν λίγες οι φορές  που έπιασα τον εαυτό μου να δίνει μικρές ξερογκαζιές σε κάθε ευκαιρία. Ο υδραυλικός συμπλέκτης είναι μαλακός, οπότε βάζεις την 1η ταχύτητα στο θετικό κιβώτιο και κινείσαι χωρίς να προβληματίζεσαι με σκορτσαρίσματα, ακόμα και στις μικρές ταχύτητες της πόλης. Σε αυτές τις συνθήκες δεν θα σε περιορίσει το βάρος που κρύβεται περίτεχνα, αλλά το φαρδύ τιμόνι που περνά με δυσκολία ανάμεσα στα αυτοκίνητα και σου ¨μακραίνει¨ τα χέρια στις επιτόπιες μανούβρες. Βέβαια δεν νομίζω να είναι πολλοί αυτοί που θα κινούνται καθημερινά με τέτοια μοτοσυκλέτα σε ώρες αιχμής… Το βράδυ όμως η κίνηση αραιώνει και η XDiavel βρίσκεται στο στοιχείο της, αφού εκτός από απολαυστικές βόλτες μπορεί να γίνει πραγματικά ο κυρίαρχος της πόλης. Τα απίστευτα αποθέματα ροπής χαμηλά την εκτινάσσουν από σημείο σε σημείο, ενώ στα φανάρια μπορεί να γίνει ο φόβος και ο τρόμος αρκετών superbike. Πατάς το κουμπί DPL και επιλέγεις μια από τις τρεις θέσεις, βάζεις 1η, κολλάς το γκάζι στο τέρμα και αφήνεις τον συμπλέκτη, ενώ τα ηλεκτρονικά κάνουν τη δουλειά τους, για να απολαύσεις έναν καταιγισμό επιτάχυνσης που μόνο με dragster μπορεί να συγκριθεί. Σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης το 240άρι Pirelli παλεύει να περάσει την δύναμη στο δρόμο, οπότε το traction control αν και με απότομη λειτουργία κρίνεται απαραίτητο, εκτός αν σου αρέσουν τα παντηλίκια (κάνει με μεγάλη ευκολία)και θέλεις να αλλάζεις πίσω ελαστικό κάθε εβδομάδα… Μιας και ανέφερα το πίσω ελαστικό, αξίζει να τονίσω ότι το μεγάλο πλάτος του δεν επηρεάζει καθόλου την αίσθηση στις στροφές. Η γεωμετρία του συνόλου επιτρέπει εύκολες αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ ακόμα και σε γρήγορες καμπές οι 40 μοίρες κλίση που ανακοινώνει η Ducati έρχονται απροβλημάτιστα, θυμίζοντάς σου ότι οδηγείς μία μοτοσυκλέτα από την Bologna. Και όταν χρειαστεί να φρενάρεις τα πράγματα γίνονται ακόμη καλύτερα, με το πακέτο των Brembo να εκπληρώνει τις προσδοκίες αποδίδοντας άριστα με δύναμη και σωστή αίσθηση. Στον αυτοκινητόδρομο θα ενεργοποιήσεις το cruise control και θα ταξιδέψεις άνετα με ταχύτητες κοντά στα 160 χλμ/ώρα χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς και θορύβους από την μετάδοση, ενώ αν μπορείς να αντισταθείς στον αέρα θα δεις στην TFT οθόνη νούμερα που ξεπερνούν ακόμα και τα 250χλμ/ώρα. Οι αναρτήσεις είναι προορισμένες περισσότερο στην άνεση και μόνο οι σκληροπυρηνικοί ίσως βρουν μαλακό το πίσω μέρος σε οριακή οδήγηση, αλλά για αυτό υπάρχουν οι ρυθμίσεις...Μην ξεχνάς ότι όσο και να σε μπριζώνει να πας γρήγορα, το XDiavel δεν φτιάχτηκε μόνο για αυτό και η ποιότητα κύλισης σου το υπενθυμίζει σε κάθε σου βόλτα, όσο μακρινή ή κοντινή και αν είναι.