Αστικοί εργάτες στα 125 κυβικά

Τίποτα δεν είναι καταλληλότερο για τις αστικές μετακινήσεις από τα μικρά scooter 125 κυβικών, λόγω των μικρών τους διαστάσεων, των περιορισμένων τους εξόδων και της ευχρηστίας που προσφέρουν.

KYMCO: Συναρπαστική απόδοση με XCITING VS 400

SYM: Νέα μοντέλα & γνήσια ανταλλακτικά SYM-DAYTONA

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

Kymco Agility 16+ 125: 2.195 ευρώ / 2.065 ευρώ μετρητοίς
Piaggio Liberty 125: 2.360 ευρώ
Sym Jet14 125: 2.495 ευρώ
Yamaha NMAX 125: 3.150 ευρώ


Τα μικρά scooter είναι, δίχως αμφιβολία, ό,τι πιο ιδανικό για εκείνους που αναζητούν ένα πρακτικό, οικονομικό και ευέλικτο μέσον για τις μετακινήσεις τους στην πόλη. Οι «συμμαζεμένες» τους διαστάσεις και οι μικρής χωρητικότητας κινητήρες συνάδουν στα παραπάνω χαρακτηριστικά τους, ενώ επιπρόσθετα, η νεανική εικόνα των περισσοτέρων και ο πλούσιος εξοπλισμός τους, τα κάνουν ιδιαίτερα ελκυστικά.



Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής

Τα scooter των 125 κυβικών, δεν υπολείπονται σε σχεδίαση από αυτά των μεγαλύτερων κατηγοριών. Διαθέτουν σύγχρονη εμφάνιση που θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς. Το Jet14 125 είναι ένα μικρό σε διαστάσεις scooter με σύγχρονη, αιχμηρή σχεδίαση που αποπνέει μια ελαφριά σπορ αύρα, η οποία θα προσελκύσει ιδιαίτερα νέους σε ηλικία αναβάτες. Η μάσκα του φιλοξενεί τους διπλούς προβολείς, τα LED φώτα θέσης και τα ενσωματωμένα φλας ενώ, τεχνολογίας LED είναι και το πίσω φωτιστικό σώμα. Τα στάνταρ κατασκευής είναι υψηλά και αυτό φαίνεται στην καλή συναρμογή και το σωστό φινίρισμα των πλαστικών, τα οποία δεν παρουσιάζουν τριγμούς περνώντας από κακοτράχαλους δρόμους. Σχεδιαστικά το NΜΑΧ ξεχωρίζει διακριτικά. Τα καλύμματα του κινητήρα μιμούνται με επιτυχία την εμφάνιση του ανθρακονήματος. Το ασημί “μπούμερανγκ” στο προφίλ του scooter, είναι χαρακτηριστικό και των μεγαλύτερων MAX scooters. Τα φωτιστικά σώματα με τα διάφανα κρύσταλλα εμπρός και πίσω, αλλά και τα εμπρός φώτα τεχνολογίας LED, δίνουν έναν αέρα πολυτέλειας. Η υψηλή ποιότητα κατασκευής είναι άλλος ένας τομέας που το NMAX ξεχωρίζει. Δεν υπάρχει κάτι που να τρίζει πάνω στο scooter, ενώ και η ποιότητα της βαφής κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Το Agility 16+ έχει μια sport, μοντέρνα, και αιχμηρή εμφάνιση, που μπορεί να αιχμαλωτίσει άμεσα το βλέμμα του παρατηρητή. Ο νέος προβολέας παρέχει καλύτερο φωτισμό από πριν, δίχως να είναι LED, όμως LED είναι τα φώτα θέσης που δίνουν ένα αισθητικό bonus στο «+» το βράδυ. Νέα είναι και τα φλας, νέο και πιο πολυτελές το κάλυμμα του τελικού της εξάτμισης, νέα αναδιπλούμενα μεταλλικά μαρσπιέ, νέα σχεδίαση έχουν και οι πλαϊνοί αεραγωγοί, όπως και τα premium ανάγλυφα αυτοκόλλητα. Συνολικά, το «+» δείχνει ποιοτικό, και σύγχρονο. Το Liberty φαντάζει οικείο στο μάτι και την ίδια στιγμή σημαντικά πιο ώριμο και μοντέρνο δίνοντας την εντύπωση ότι έχει μεγαλώσει αρκετά σε διαστάσεις. Τα νέα και πιο αιχμηρά φλας, που φέρουν και φώτα ημέρας LED δείχνουν πιο “πονηρά”, ενώ οι πλαστικές επιφάνειες κάτω από τιμόνι έχουν τετραγωνιστεί, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω την οπτική αίσθηση στιβαρότητας. Οι προσπάθειες των ανθρώπων της Piaggio για υψηλότερη και ταυτόχρονα απτή ποιότητα κατασκευής απέδωσαν τα μέγιστα. Τίποτα δεν τρίζει, και το Liberty δίνει μια ιδιαίτερα γεροδεμένη αίσθηση αλλά και πολύ καλή ποιότητα κύλισης.



Ανεση – Εργονομία

Τα τέσσερα scooter συνδυάζουν ευελιξία και πρακτικότητα σε ένα ελκυστικό πακέτο. Στο Liberty η θέση οδήγησης θα ταιριάξει κουτί με όσους έχουν ύψος κοντά στα 1,75 μ. Οι ψηλότεροι δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τον διαθέσιμο χώρο να κρίνεται πλήρως αποδεκτός αν και οριακός. Ο όμορφος πίνακας πληροφοριών είναι ελαφρώς εκτός οπτικού πεδίου για τους ψηλούς –όχι απαραίτητα κακό- και η ανασχεδιασμένη σέλα με το σωστό πλάτος φέρει ικανοποιητικότατο αφρώδες στο σημείο που πρέπει να κάθεται ο αναβάτης. Στον τομέα των αποθηκευτικών χώρων η χωρητικότητα στο ντουλαπάκι φτάνει πλέον τα τέσσερα λίτρα και φέρει και προεγκατάσταση για θύρα USB. Ο χώρος κάτω από τη σέλα, ανέρχεται στα 17 λίτρα και μπορεί να δεχτεί ένα jet κράνος της Piaggio και μερικά ακόμη μικροπράγματα. Το ρεζερβουάρ άλλαξε θέση, και βρίσκεται πλέον κάτω από τα πόδια του αναβάτη  Και μαζί και με το νέο πίσω τροχό 14 ιντσών, μεγάλωσε αρκετά ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, ο οποίος χωράει τώρα ένα τζετ κράνος ¾. Η σέλα στα 760χλστ. από το έδαφος, βοηθάει τον αναβάτη να πατήσει ευκολότερα όλο το πέλμα κάτω. Παράλληλα διαθέτει περισσότερο αφρώδες, και νέα υλικά, για μεγαλύτερη άνεση στις μετακινήσεις σας. Όντως το αφρώδες είναι εμφανώς περισσότερο, με τους επιβαίνοντες να βουλιάζουν μέσα του και να τους κρατά φρέσκους για πολλή ώρα. Στα όργανα βρίσκουμε αναλογικές ενδείξεις για κοντέρ και στάθμη βενζίνης, ενώ υπάρχει μια πολύ μικρή ψηφιακή οθόνη από κάτω. Πάνω στη μεγάλη και μακριά σέλα του ΝΜΑΧ, με την ποιοτική αντιολισθητική επένδυση, θα κάτσουν με άνεση αναβάτες με ύψος τουλάχιστον έως 1,85 μ. Οι πιο βραχύσωμοι θα εκτιμήσουν δεόντως και την χαμηλή της απόσταση από το έδαφος. Πολύς χώρος υπάρχει και για τα πόδια που μπορούν να πατήσουν στην ποδιά είτε κάθετα είτε σε κλίση, όπως και στα μεγαλύτερα GT. Κάτω από τη σέλα θα βρείτε ικανό χώρο για την τοποθέτηση ενός κράνους κλειστού τύπου. Πέρα από το κράνος δεν θα δυσκολευτείτε να βολέψετε και κάποια ακόμη πράγματα, ενώ χώρο θα βρείτε και στην ποδιά όπου υπάρχει ένα μικρό ανοιχτό “ντουλάπι” για τα πράγματα που χρειάζεστε άμεσα. Ο μικρός πίνακας πληροφοριών, παρέχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις. Το Jet14 έχει φαρδιά σέλα με ποιοτικό αφρώδες, που θα κρατήσει ξεκούραστο τον αναβάτη για όση ώρα διαρκέσει η αστική του μετακίνηση, ενώ η χαμηλή απόστασή της από το έδαφος, στα 785 χιλιοστά, εξασφαλίζει ότι ακόμα και αναβάτες χαμηλού αναστήματος θα πατούν με ασφάλεια τα πόδια τους κάτω. Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος ικανός να χωρέσει ένα full face κράνος, ενώ λίγο ακόμα χώρο για μικροαντικείμενα προσφέρει το ντουλαπάκι στη ποδιά. Το επίπεδο πάτωμα κάνει εύκολη την πρόσβαση, δίνει αρκετό χώρο για τα πόδια του αναβάτη κι επιτρέπει το φόρτωμα αντικειμένων. Τα όργανά ελέγχου αποτελούνται από ένα μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο στο κέντρο, με τον δείκτη της βενζίνης αριστερά του και μια ψηφιακή οθόνη δεξιά.



Στο δρόμο

Ας δούμε τι κάνουν τα τέσσερα μοντέλα στην κίνηση. Την ευελιξία που χαρακτηρίζει το ΝΜΑΧ θα εκμεταλλευτούν και οι λιγότερο έμπειροι αναβάτης, αφού η ευρύχωρη και άνετη θέση οδήγησης συνδυάζεται με ένα ιδιαίτερα κοφτερό τιμόνι που θα σας αφήσει να κάνετε αναστροφή ακόμη και σε… ασανσέρ. Το ιδιαίτερα πολιτισμένο μοτέρ πείθει με τη δύναμη που προσφέρει εντός και εκτός πόλης. Η πολύ καλή συμπεριφορά πηγάζει από το γεροδεμένο πλαίσιο, τα σχετικά φαρδιά ελαστικά αλλά και τις σφιχτές αναρτήσεις. Το NMAX εμπνέει εμπιστοσύνη και σας επιτρέπει να κινηθείτε με πολύ γρήγορους ρυθμούς στο αστικό περιβάλλον. Η έξτρα άνεση γίνεται εμφανής με το καλημέρα, αφού η σέλα είναι μαλακή. Η άνεση συνεχίζει και στην κίνηση, καθώς το μαλακότερο setup των αναρτήσεων σημαίνει πως το «+» θα τα βάλει με λακκούβες και σαμάρια, με την έκβαση της μάχης να είναι συνήθως νικηφόρα για αυτό. Στο μποτιλιάρισμα το τιμόνι κόβει πολύ, και το Agility αισθάνεται στο στοιχείο του, ενώ σε καλό οδόστρωμα θα το διασκεδάσετε. Ο κινητήρας του Agility είναι «σπίρτο» στις ταχύτητες αστικής μετακίνησης και θα επιταχύνει πειστικά το scooter, ενώ τα φρένα ικανοποιούν απόλυτα με την απόδοσή τους. Η ανάλαφρη αίσθηση αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα σημεία του Liberty. Οι λακκούβες στους δρόμους φιλτράρονται με ιδιαίτερα ικανοποιητικό τρόπο, η άνετη σέλα απομονώνει από τις κακοτεχνίες και οι κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους τόσο από το τιμόνι όσο και από την ποδιά. Προσθέσετε και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το Liberty είναι ευέλικτο, καθώς δεν έχει κανένα πρόβλημα να εκτελεί όποια μανούβρα επιθυμεί ο αναβάτης του και σε αυτό συντελεί και ο πολιτισμένος και ιδιαίτερα προοδευτικός τρόπος που φτάνει η ισχύς στο πίσω τροχό. Στη σέλα του μικρού SYM, νιώθεις αμέσως οικεία καθώς η θέση οδήγησης τοποθετεί χέρια και πόδια σε φυσιολογικές γωνίες. Η πολύ καλή κατανομή του βάρους κάνει τα κιλά να εξαφανίζονται και σε συνδυασμό με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, έχουν σαν αποτέλεσμα ένα πολύ ευέλικτο και παιχνιδιάρικο scooter που αλλάζει κατεύθυνση εύκολα και γρήγορα. Χάρη στη σφικτή του ανάρτηση, δεν παρουσιάζει αστάθεια ή ταλαντώσεις κι εμπνέει εμπιστοσύνη, αλλά αυτό έχει αντίκτυπο στην άνεση στις χαμηλές ταχύτητες. Η δύναμη των φρένων είναι ικανοποιητική  παρά την απουσία ABS.



Συμπέρασμα

Το Agility 16+ προσφέρει premium εμφάνιση σε ορισμένα σημεία (Led φώτα στάσης, ανάγλυφα αυτοκόλλητα, τελικό εξάτμισης, κλπ.), μεγάλο χώρο κάτω από τη σέλα, μεγαλύτερη ευελιξία λόγω της τοποθέτησης του ρεζερβουάρ κάτω από το πάτωμα της ποδιάς, περισσότερη αυτονομία καυσίμου  και επιπρόσθετη άνεση, από σέλα και μαλακότερο setup αναρτήσεων, άνεση που θα εκτιμήσουν όλοι και όλες. Το Jet14 είναι ένα όμορφο scooter, που θα κάνει παιχνιδάκι την κίνηση μέσα στην πόλη. Οι μικρές του διαστάσεις και η ευκολία χειρισμών το καθιστούν ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ ο φιλικός και οικονομικός κινητήρας του, είναι πολύτιμος σύμμαχος. Η άνετη σέλα και οι αποθηκευτικοί χώροι είναι must για κάθε scooter και το SYM δεν υστερεί. Το ΝΜΑΧ προσφέρει εξαιρετική οικονομία από το δυνατό για τον κυβισμό μοτέρ, ευρύχωρη θέση οδήγησης, πολύ καλή συμπεριφορά εντός και εκτός των τειχών αλλά και μια άνετη θέση οδήγησης που θα εκτιμήσουν αναβάτες σχεδόν κάθε φυσιολογικού μεγέθους. Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε τους καλούς αποθηκευτικούς χώρους, την μοντέρνα σχεδίαση αλλά και την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Το Liberty αποτελεί το ιδανικό scooter για το αστικό και περιαστικό περιβάλλον τόσο για τον αρχάριο αναβάτη όσο και για εκείνον που ξέρει τι ζητά στην καθημερινή του μετακίνηση. Αν θέλετε και εσείς να συνδυάσετε την προσιτή ασφάλεια με την ελευθερία στην μετακίνηση τότε το Liberty είναι εδώ για να σας δώσει τη λύση.