LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Ηλεκτροκίνηση και πορτοφόλι: όλα τα κέρδη που δεν φαίνονται

(04/12/2025)
H ηλεκτροκίνηση έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια πολλά στα δεδομένα που είχαμε στο μυαλό μας σχετικά με τα οχήματα και την καθημερινή μετακίνηση.

H ηλεκτροκίνηση έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια πολλά στα δεδομένα που είχαμε στο μυαλό μας σχετικά με τα οχήματα και την καθημερινή μετακίνηση.

Χαμηλότερο κόστος κίνησης για τους ηλεκτροκινητήρες.
Γλιτώνεις από τη διαδικασία του σέρβις και τα αναλώσιμα ανταλλακτικά.
Πιο πρακτικό για καθημερινές διαδρομές εντός πόλης.
Η απόσβεση επένδυσης σε ηλεκτρικό γίνεται μετά τον πρώτο χρόνο από την αγορά.

mototriti Team

Χαμηλότερο κόστος κίνησης για τους ηλεκτροκινητήρες.

H ηλεκτροκίνηση έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια πολλά στα δεδομένα που είχαμε στο μυαλό μας σχετικά με τα οχήματα και την καθημερινή μετακίνηση. Η βασικότερη διαφορά, καθώς και το μεγάλο «όπλο» που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη βιομηχανία, είναι αυτό του χαμηλού κόστους συντήρησης. Από τις συχνές στάσεις στο βενζινάδικο και τα αντίστοιχα ποσά που τις συνοδεύουν, περνάμε στη φόρτιση μιας ακόμα «συσκευής» που μπαίνει στην καθημερινή μας ρουτίνα. Αντί για λίτρα λοιπόν, πλέον μετράμε κιλοβατώρες και αντί για βενζίνη, μετράμε τη σχετική αύξηση στο λογαριασμό του ρεύματος. Εκτός απροόπτου, η διαφορά θα είναι σημαντική..

Γλιτώνεις από τη διαδικασία του σέρβις και τα αναλώσιμα ανταλλακτικά.

Παραμένοντας στο κομμάτι της συντήρησης, μια επίσης αρκετά αισθητή διαφορά είναι αυτή των «αναλώσιμων», όπως τα ονομάζουμε, τα προϊόντα δηλαδή που απαιτούν την πιο συχνή αντικατάσταση. Στους κλασικούς βενζινοκινητήρες, αυτά θα τα αλλάξουμε συνήθως στη διαδικασία του σέρβις, και τα περισσότερα αφορούν τον ίδιο τον κινητήρα. Στην περίπτωση ενός ηλεκτρικού οχήματος, ο κινητήρας χρειάζεται αισθητά λιγότερη ενασχόληση, και όταν θα γίνεται, ο έλεγχος θα αφορά τη σωστή λειτουργία και όχι την αντικατάσταση κάποιου εξαρτήματος, εκτός βέβαια από την περίπτωση που υπάρχει κάτι ελαττωματικό. Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτροκίνητα δεν έχουν κανένα κόστος συντήρησης; Φυσικά και όχι. Υπάρχουν κάποια «στάνταρ» μέρη του οχήματος που παραμένουν ίδια ανεξάρτητα από το πώς τροφοδοτείται η τελική μετάδοση, όπως τα ελαστικά ή τακάκια των φρένων.

Πιο πρακτικό για καθημερινές διαδρομές εντός πόλης.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα μπορούμε να πούμε πως η ηλεκτροκίνηση έρχεται σαν μια αρκετά πιο πρακτική λύση, τουλάχιστον σε ό, τι αφορά την καθημερινή μετακίνηση εντός της πόλης. Τονίζουμε τη διευκρίνιση για τη χρήση εντός πόλης μιας και το κομμάτι της αυτονομίας και των υποδομών, είναι ακόμα πεδία που επιδέχονται βελτίωση για την κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων με ηλεκτροκίνητους κινητήρες, ειδικότερα από δίκυκλα. Παρόλα αυτά, ένα ηλεκτρικό σκούτερ με αυτονομία 100-150 χιλιομέτρων αποτελεί ιδανική επιλογή είτε για πιο μακρινές μετακινήσεις, είτε για λιγότερες φορτίσεις ενδιάμεσα από τις στάσεις που θα κάνει ο καθένας.

Η πραγματική απόσβεση επένδυσης σε ηλεκτρικό γίνεται μετά τον πρώτο χρόνο από την αγορά.

Υπάρχει όμως κάποιο εμφανές μειονέκτημα στη αγορά ενός ηλεκτροκίνητου; Φυσικά. Το αρχικό κόστος αγοράς. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, λόγω πρώτων υλών αλλά και τεχνολογίας που «κουβαλάνε» τιμολογούνται αρκετά υψηλότερα σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο κινητήρα αντίστοιχων επιδόσεων. Όπως αναφέρει όμως και ο τίτλος μερικές γραμμές παραπάνω, η απόκτηση ενός ηλεκτρικού παραπέμπει περισσότερο σε μια επένδυση παρά σε μια απλή αγορά. Αυτό γιατί ο στόχος του καταναλωτή είναι να αποσβέσει το κόστος αγοράς σε ένα  βάθος χρόνου,  όπου θα απολαμβάνει τα προνόμια της συντήρησης του οχήματός του, όπως τα περιγράψαμε παραπάνω. Φυσικά κάθε οδηγός έχει διαφορετικές ανάγκες στην καθημερινότητά του και κάθε λύση δε συνεπάγεται ότι ταιριάζει σε όλους. Το πιο απλό που μπορεί να κάνει ο καθένας, είναι ένας απλός υπολογισμός των εξόδων του και μια σύγκριση με την εναλλακτική που πιστεύει ότι του ταιριάζει.