LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Bajaj και KTM πλέον ένα! – Μεγάλη συμφωνία για 800 εκατ. ευρώ

(21/11/2025)
Η Bajaj ολοκλήρωσε την πλήρη εξαγορά της KTM, κλείνοντας μια συμφωνία ύψους 800 εκατ. ευρώ που αλλάζει ριζικά τη δομή διοίκησης της ιστορικής αυστριακής εταιρείας. Με τη μεταβίβαση των μετοχών από την

Η Bajaj ολοκλήρωσε την πλήρη εξαγορά της KTM, κλείνοντας μια συμφωνία ύψους 800 εκατ. ευρώ που αλλάζει ριζικά τη δομή διοίκησης της ιστορικής αυστριακής εταιρείας. Με τη μεταβίβαση των μετοχών από την Pierer Industrie AG στις 18 Νοεμβρίου, ο ινδικός κολοσσός αποκτά τον πλήρη έλεγχο του ομίλου και βάζει τέλος σε μια εποχή όπου το όνομα Pierer κυριαρχούσε σε κάθε επίπεδο εταιρικής οργάνωσης.

Η συμφωνία των 800 εκατ. ευρώ αλλάζει τελείως τον χάρτη της KTM.
Από τους 4.000 εργαζόμενους οι 3.000 ήταν σε γραφείο.
Μαχαίρι στα εξτρά κόστη και πιθανή μεταφορά παραγωγής εκτός Ευρώπης.
Τι σημαίνει η νέα εποχή για την ταυτότητα της KTM και το κοινό της.

mototriti Team

KTM: 390 ENDURO R & SMC R Απέκτησε τα στο δίκτυο ΚΤΜ

Η συμφωνία των 800 εκατ. ευρώ αλλάζει τελείως τον χάρτη της KTM

Η Bajaj ολοκλήρωσε την πλήρη εξαγορά της KTM, κλείνοντας μια συμφωνία ύψους 800 εκατ. ευρώ που αλλάζει ριζικά τη δομή διοίκησης της ιστορικής αυστριακής εταιρείας. Με τη μεταβίβαση των μετοχών από την Pierer Industrie AG στις 18 Νοεμβρίου, ο ινδικός κολοσσός αποκτά τον πλήρη έλεγχο του ομίλου και βάζει τέλος σε μια εποχή όπου το όνομα Pierer κυριαρχούσε σε κάθε επίπεδο εταιρικής οργάνωσης. Απόδειξη: η Pierer Mobility AG μετονομάστηκε σε Bajaj Mobility AG, ενώ η Pierer Bajaj AG γίνεται πλέον Bajaj Auto International Holdings AG. Η νέα διοίκηση προαναγγέλλει «επιθετική» αναδόμηση, θέτοντας στόχο τη μείωση των γενικών εξόδων κατά 50%.
 

Από τους 4.000 εργαζόμενους οι 3.000 ήταν σε γραφείο

Η εξαγορά έρχεται σε μια περίοδο όπου η KTM εμφανίζει οικονομικά μεγέθη με έντονη αντίθεση: προ φόρων κέρδη 897 εκατ. ευρώ στο αΆ εξάμηνο του 2025, αλλά με πτώση εσόδων 57,8%, από τα 1.007 εκατ. ευρώ στα μόλις 425 εκατ. ευρώ. Η νέα ινδική διοίκηση εντόπισε και ένα σημαντικό δομικό πρόβλημα: από τους περίπου 4.000 εργαζομένους, μόνο οι 1.000 εργάζονταν σε γραμμές παραγωγής, ενώ οι 3.000 βρίσκονταν σε θέσεις γραφείου — ένα μοντέλο που η Bajaj θεωρεί «μη βιώσιμο» για μια εταιρεία που πρέπει να λειτουργεί με ρυθμούς βιομηχανίας και όχι καθαρά διοικητικής δομής.
 

Μαχαίρι στα εξτρά κόστη και πιθανή μεταφορά παραγωγής εκτός Ευρώπης

Το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της Bajaj είναι σαφές: δραστική μείωση κόστους, ενίσχυση του marketing, του R&D και των διοικητικών λειτουργιών, και —αν χρειαστεί— μεταφορά μέρους της παραγωγής εκτός Ευρώπης. Το τελευταίο δημιουργεί ανησυχία για το DNA της KTM, γνωστής για τη «Made in Austria» ταυτότητά της. Ταυτόχρονα, ανοιχτό παραμένει το ζήτημα του προϋπολογισμού για τους αγώνες, με το μέλλον συμμετοχής της KTM στο MotoGP και σε άλλα πρωταθλήματα να βρίσκεται υπό αξιολόγηση. Η ευρωπαϊκή αγορά, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, περιμένει να δει αν θα υπάρξουν αλλαγές σε προϊόντα, διανομή, τιμοκαταλόγους και after–sales υποστήριξη.
 

Τι σημαίνει η νέα εποχή για την ταυτότητα της KTM και το κοινό της

Παρά τις αβεβαιότητες, η εξαγορά προσφέρει στην KTM οικονομική σταθερότητα και πρόσβαση σε τεράστιες παραγωγικές υποδομές της Ινδίας. Το ερώτημα όμως παραμένει: θα καταφέρει η KTM να διατηρήσει τη σπορ, επιθετική, αμιγώς ευρωπαϊκή της εικόνα, υπό τη διοίκηση ενός ομίλου που δίνει προτεραιότητα στον όγκο παραγωγής και στα περιθώρια κέρδους; Οι επόμενοι μήνες θα δείξουν εάν η «πορτοκαλί» εταιρεία θα μπει σε φάση αναγέννησης ή αν το νέο μοντέλο θα επηρεάσει τη φιλοσοφία που την έκανε εμβληματική.
 

AUTOAGORA