LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Τι χρειάζεται να συντηρείς στα ηλεκτρικά;

Διαβάστηκε από 1.015 αναγνώστες (15/10/2025)
Τι χρειάζεται να συντηρείς στα ηλεκτρικά;

Χρειάζεται έλεγχος και συντήρηση στα φρένα, τα ελαστικά και τις αναρτήσεις.
“Service” σε software και και αναβαθμίσεις λογισμικού.
Οι μπαταρίες θέλουν σωστή χρήση και φόρτιση.
Το κόστος μειώνεται αισθητά, η εξειδίκευση αυξάνεται.

mototriti Team

Χρειάζεται έλεγχος και συντήρηση στα φρένα, τα ελαστικά και τις αναρτήσεις.

Η ηλεκτροκίνηση υπόσχεται έναν κόσμο χωρίς αλλαγές λαδιών, χωρίς φίλτρα αέρα και χωρίς θόρυβο. Για πολλούς, αυτό μεταφράζεται σε «τέλος στα service». Όμως η πραγματικότητα είναι πιο σύνθετη: τα ηλεκτρικά δίκυκλα δεν χρειάζονται τακτική μηχανική φροντίδα, αλλά εξακολουθούν να απαιτούν έλεγχο, προσοχή και τεχνογνωσία — απλώς σε άλλα σημεία. Απουσία βαλβίδων, ιμάντων, μπουζί ή καυσίμου σημαίνει και λιγότερες φθορές. Οι ανάγκες περιορίζονται στα βασικά: φρένα, ελαστικά, αναρτήσεις και γενικούς ελέγχους ασφαλείας. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ελάχιστα κινούμενα μέρη και δεν χρειάζεται λάδι ή συντήρηση, ενώ η μετάδοση είναι απλή και σχεδόν άφθαρτη.
 

“Service” σε software και και αναβαθμίσεις λογισμικού.

Η συντήρηση όμως δεν εξαφανίζεται — απλώς μετακινείται από το μηχανικό στο ψηφιακό πεδίο. Οι περισσότεροι έλεγχοι σήμερα γίνονται μέσω υπολογιστή: ενημερώσεις λογισμικού, έλεγχος καλωδιώσεων υψηλής τάσης και διάγνωση μέσω διαγνωστικών συστημάτων. Πολλά μοντέλα δέχονται over-the-air updates, ενώ κάποια συνεργεία συνδέουν τα scooter online για απομακρυσμένο έλεγχο.
 

Οι μπαταρίες θέλουν σωστή χρήση και φόρτιση.

Το κρίσιμο σημείο ενός ηλεκτρικού είναι η μπαταρία. Δεν χρειάζεται αλλαγή, αλλά απαιτεί σωστή φροντίδα: αποφυγή πλήρους εκφόρτισης, φόρτιση σε φυσιολογικές θερμοκρασίες και περιοδικό έλεγχο της κατάστασης. Η σωστή χρήση μπορεί να εξασφαλίσει διάρκεια ζωής 6-8 ετών.  Η αμέλεια, πολύ λιγότερο. Με άλλα λόγια, το “λάδι” του ηλεκτρικού είναι η καλή του φόρτιση.
 

Το κόστος μειώνεται αισθητά, η εξειδίκευση αυξάνεται.

Σε γενικές γραμμές, το ηλεκτρικό δίκυκλο κοστίζει έως και 70% λιγότερο στη συντήρηση σε σχέση με ένα θερμικό. Ωστόσο, οι εργασίες που απομένουν είναι πιο εξειδικευμένες και απαιτούν τεχνικό υπόβαθρο σε ηλεκτρονικά και διαγνωστικά. Η συντήρηση μπορεί να είναι σπανιότερη, αλλά και πάλι χρειάζεσαι συνεργείο και να προσέχεις για να έχεις.
 

BMW
AUTOAGORA