Τελικά δίνουμε σημασία στις πινακίδες του Κ.Ο.Κ;

Τελικά δίνουμε σημασία στις πινακίδες του Κ.Ο.Κ;

Διαβάζουμε και μαθαίνουμε πάνω από 280 πινακίδες όταν πάμε να δώσουμε για δίπλωμα, αλλά στην πραγματικότητα πόσο τις προσέχουμε και κατά πόσο τις ακολουθούμε;

Στενό οικογενειακό μου πρόσωπο πριν λίγο καιρό είχε μπει στη διαδικασία για να βγάλει δίπλωμα και δεν ήταν λίγες οι φορές που ερχόταν να του εξηγήσω τι σημαίνει κάποια πινακίδα και να με ρωτήσει πως μπορείς να τις θυμάται πιο εύκολα. Πραγματικά έμεινα εκπληκτικός όταν ξαναθυμήθηκα πόσα σήματα σήμανσης υπάρχουν και πόσα από αυτά δεν τα έχουμε δει πότε στο δρόμο ή πλέον μας περνάνε απαρατήρητα, αφού τα έχουμε κάνει καθημερινότητας μας.

Τo STOP κυρίαρχος των πινακίδων

Όμως τότε αναρωτήθηκα αν πραγματικά κοιτάμε τις πινακίδες.  Δεν εννοώ το «STOP» που είναι ίσως η δεύτερη πιο σημαντική σήμανση στο δρόμο μετά τα φανάρια και  βάζει σε τάξη οδηγούς κι αναβάτες, ενώ παίζει καθοριστικό ρόλο σε μια σύγκρουση. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνα είναι η πιο αναγνωρίσιμη πινακίδα  λόγω του οκτάγωνου σχεδιασμού της (η μοναδική με τέτοιο σχήμα) και σχεδόν όλοι οι χρήστες οχημάτων υπακούουν στην εντολή της.

Καίνε τα απαγορευτικά γιατί βαριούνται

Αναφέρομαι σε όλες τις άλλες, ακόμα και σε αυτές που δηλώνουν μονόδρομο ή απαγόρευση. Πόσες φορές αναγκάστηκες να τραβηχτείς στην άκρη του δρόμου, επειδή κάποιος ασυνείδητος αποφάσισε να πάει ανάποδα γιατί βαριόταν να κάνει το τετράγωνο και στο τέλος στην «είπε» κιόλας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα κάτω από το σπίτι μου, όπου πριν μερικές εβδομάδες μπήκαν πινακίδες που δηλώνουν ότι ο δρόμος πλέον είναι μόνο μιας κατευθύνσεως, ενώ ήταν διπλής για πάνω από 30 χρόνια. Μπορεί το συνεργείο που τις τοποθέτησαν να έβαλε μια τεράστια Ρ-28 (απαγορεύεται η  δεξιά στροφή) και 2 ακόμα πιο μεγάλες P-7 (απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα οχήματα), αλλά οι οδηγοί και ειδικότερα οι μόνιμοι κάτοικοι τις έχουν γράψει στα παλιά τους τα παπούτσια, με αποτέλεσμα κάθε μέρα να υπάρχει τουλάχιστον μια διαμάχη για το ποιος πρέπει να κάνει πίσω.

Όρια που δεν θα τα σεβόταν ούτε ο ίδιος που τα έβαλε

Πολλά όρια ταχύτητας είναι απαρχαιωμένα και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με αποτέλεσμα αναβάτες και οδηγοί να μην τους δίνουν σημασία. Φαίνεται αστείο να βάζεις μέγιστη ταχύτητα τα 60 χλμ./ώρα σε ανοιχτή καμπή σε αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και διάζωμα στη μέση. Το 99,99% των οχημάτων απλά θα την αγνοήσει και θα συνεχίσει το ταξίδι με ρυθμό σίγουρα παράνομο. Ακόμα και στη πόλη, μπορεί το όριο των 30 χ.α.ω  σωστά να υπάρχει σε κάποιες περιοχές για την ασφάλεια των κατοίκων και των οδηγών, αλλά κανείς δεν το τηρεί.

Συνέχεια του άρθρου >>>