LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

KTM 390 Adventure: Οδηγούμε και συγκρίνουμε τα νέα R, X και το SW MY24

Διαβάστηκε από 3.598 αναγνώστες (24/10/2025)
KTM 390 Adventure R, X και SW (MY24), 3 διαφορετικές μοτοσυκλέτες με τη δική τους θέση στην αγορά, με γνήσιο off-road DNA.
10 Φωτογραφίες »

KTM 390 Adventure R, X και SW (MY24), 3 διαφορετικές μοτοσυκλέτες με τη δική τους θέση στην αγορά, με γνήσιο off-road DNA.

Η νέα γενιά των 390 Adventure φέρνει τη μεγάλη αλλαγή στα Α2.
X ή SW MY24 - Οι διαφορές που θα κρίνουν την επιλογή σου.
Με Cornering TCS/ABS και δώρο κάγκελα παραμένει ανταγωνιστικό το MY24.
390 Adventure R: Απόλυτα χωμάτινο που κρατάς για χρόνια χωρίς «αναβάθμιση».

mototriti Team

KTM: 390 ENDURO R & SMC R Απέκτησε τα στο δίκτυο ΚΤΜ

Η νέα γενιά των 390 Adventure φέρνει τη μεγάλη αλλαγή στα Α2.

Τα Adventure της μεσαίας κατηγορίας μεσουρανούν στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και υπάρχει πολύ καλός λόγος για αυτό. Συνδυάζουν με τον καλύτερο τρόπο την οικονομία και την ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις, χωρίς να θυσιάζεται η οδηγική απόλαυση που μπορούν να σου προσφέρουν, ενώ παράλληλα ταξιδεύουν ακόμα και σε μακρινούς προορισμούς αξιοπρεπώς. Ως μία από τις προεξέχουσες κατασκευάστριες στην Adventure κατηγορία, λόγω της μακράς της ιστορίας στο Motocross και το Enduro, η KTM διαθέτει στην γκάμα της κάποια από τα κορυφαία μοντέλα στα Α2. Τα KTM 390 Adventure (απλό και SW - με ακτινωτούς τροχούς) του προηγούμενου έτους, αντικαταστάθηκαν το 2025 από τα 390 Adventure X και R που πολύ καιρό περιμέναμε. Οι διαφορές τους όμως δεν τα τοποθετούν απέναντι, αλλά ανάμεσα σε αυτά, αφού ο εξοπλισμός τους αποκτά στοιχεία που δεν συναντάμε στο 390 Adventure X, ενώ η πιο πλήρης επιλογή, το 390 Adventure R τον ανεβάζει στο επόμενο σκαλί.



Με μονοκύλινδρους κινητήρες και χαμηλή κατανάλωση, η αυτονομία τους ξεπερνάει τα 350 χιλιόμετρα, ενώ 2 από αυτά διαθέτουν TFT οθόνη και όλα τους φουλ LED φωτισμό. Η ισχύς και οι δυνατότητές τους στην εκτός δρόμου οδήγηση, θα επιτρέψουν ακόμα και σε έμπειρους αναβάτες να τις ευχαριστηθούν, αφού η απόδοσή τους πλησιάζει τα όρια της Α2 κατηγορίας. Παράλληλα, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως το ABS και Traction Control τα καθιστούν ιδανική επιλογή και για νέους οδηγούς, οι οποίοι μάλιστα δεν θα νιώσουν την ανάγκη για αναβάθμιση για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Με διαδρομές αναρτήσεων από 170 έως 230χλστ ανάμεσα στα 3 μοντέλα, θα σου επιτρέψουν να εξελιχθείς σαν αναβάτης και να ανακαλύψεις τον κόσμο του Adventure.

Τιμή 390 Adventure X: 5.790 ευρώ
Τιμή 390 Adventure SW: 6.990 ευρώ
Τιμή 390 Adventure R: 7.290 ευρώ
 

X ή SW MY24 - Οι διαφορές που θα κρίνουν την επιλογή σου.

Τα KTM 390 Adventure έχουν δεχθεί ριζικές αλλαγές για το 2025, τόσο στον κινητήρα και το πλαίσιο όσο και στα περιφερειακά. Ο κινητήρας λοιπόν, ο μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος LC4c με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους, έχει αυξημένο κυβισμό και φτάνει τα 399cc από τα 373cc των μοντέλων του 2024. Αυτό έγινε μέσω της αύξησης της διαδρομής του εμβόλου από τα 60χλστ στα 64, ενώ η διάμετρος έχει παραμείνει στα 89 και η σχέση συμπίεσης στο 12,6:1. Το σώμα ψεκασμού της Bosch από τα 38χλστ είναι πλέον στα 46 και οι νέες μοτοσυκλέτες πληρούν τις Euro5+ προδιαγραφές, ενώ η απόδοσή τους δέχεται μία μικρή αναζωογόνηση.



Τα μοντέλα του 2024 αποδίδουν 44 άλογα στις 9.000σαλ και 37Nm ροπής, ενώ τα νέα 45 άλογα στις 8.500σαλ, σημαντικό το γεγονός ότι η κορυφή έρχεται από πιο χαμηλά, με 39Nm ροπής στις ίδιες 7.000σαλ. Στην πράξη υπάρχει μία μικρή βελτίωση στις επιδόσεις με το 60-120χλμ/ω να ολοκληρώνεται σε 7,8 δευτερόλεπτα στο 390 Adventure SW, σε 7,1 στο Adventure R και σε 6,8 στο Adventure X. Στο 0-100χλμ/ω το περσινό μοντέλο σημείωσε τον ίδιο χρόνο με το φετινό R στα 6,1 δευτερόλεπτα, ενώ το Adventure X χρειάστηκε 0,2 δευτερόλεπτα παραπάνω στα 6,3.


Ο νέος LC4c στα 398,7cc πλέον έχει αυξημένη κατά 2Nm ροπή, Ride by Wire και πληροί πλέον τις Euro5+ προδιαγραφές. 

Ένας ακόμα λόγος που θα προτιμήσεις το X έναντι του SW εάν σκοπεύεις να κάνεις μακρινά ταξίδια, είναι η βελτιωμένη ανεμοκάλυψη χάρη στη νέα ζελατίνα του, αλλά μπορείς φυσικά να την αλλάξεις και στο SW. Η πιο άμεση σύγκριση γίνεται ανάμεσα στα MY24 και το Adventure X, καθώς αποκτούν την ίδια διάταξη με τροχούς 19 ιντσών εμπρός και 17 πίσω, τη στιγμή που η νέα έκδοση R με 21-18 είναι μία επιλογή που στοχεύει στο off-road. Τα νέα μοντέλα αποκτούν ένα ολοκαίνουριο ατσάλινο trellis πλαίσιο που είναι ελαφρύ και ανθεκτικό, ενώ το ύψος της σέλας στο Adventure X είναι στα πιο προσιτά 825χλστ από το έδαφος σε σχέση με τα 830-855 των 390 Adventure MY24. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας μάλιστα παρατηρήσαμε ότι το νέο Adventure X προσφέρει μία ελαφρώς βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε σχέση με τα περσινά μοντέλα και «ρολλάρει» καλύτερα στο δρόμο.
 

Με Cornering TCS/ABS και δώρο κάγκελα παραμένει ανταγωνιστικό το MY24

Ομολογουμένως το νέο KTM 390 Adventure X έχει αναβαθμίσει τα προηγούμενα 390 Adventure & 390 Adventure SW σε πολλούς τομείς, υπάρχουν όμως κάποια σημεία, στα οποία τα περσινά μοντέλα θα λέγαμε ότι έχουν το πάνω χέρι. Η εξόπλισή τους με αδρανειακή μονάδα IMU 6 αξόνων είναι το σημαντικότερο από αυτά, προσφέροντας στα MY24 cornering ABS και Traction Control, τη στιγμή που το X έχει απλώς δικάναλη μονάδα, ενώ δεν διαθέτει καθόλου Traction Control.



Η κορυφαία έκδοση R βέβαια αποκτά επίσης IMU. Παράλληλα, τρέχει μία προωθητική ενέργεια για τα MY24 αυτή τη στιγμή, που δίνει δώρο τα εργοστασιακά, πλαϊνά προστατευτικά κάγκελα. Είτε οδηγείς στο χώμα είτε αποκλειστικά στην άσφαλτο, τα κάγκελα είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι του πρόσθετου εξοπλισμού που μπορείς να τοποθετήσεις στη μοτοσυκλέτα σου, καθώς θα σε σώσει από περιττά έξοδα σε μία πτώση, προστατεύοντας τα πλαστικά. Εννοείται ότι στο χώμα οι πτώσεις μπορεί να είναι πολύ συχνότερες, ενώ και στην άσφαλτο, οι στατικές πτώσεις είναι κάτι που πολύ συχνά συμβαίνει ειδικότερα στους νέους οδηγούς. Τα ΜΥ24 έρχονται ήδη λοιπόν με αυτό το πολύ σημαντικό εξοπλιστικό στοιχείο που διαφορετικά θα πλήρωνες έξτρα στο Adventure X. Περνώντας πιο συγκεκριμένα στο Adventure SW, οι ακτινωτοί τροχοί του είναι σίγουρα ένα συν για όσους επιθυμούν να κάνουν Adventure, καθώς είναι πιο ανθεκτικοί από τους χυτούς και προτιμούνται στο Off-Road. Ταυτόχρονα, το βάρος των απερχόμενων μοντέλων με πλήρη υγρά είναι κατά 4 κιλά χαμηλότερο από αυτό των νέων, στα 172 κιλά αντί για 176. Τέλος ένα ακόμα σημείο όπου προφέρουν περισσότερη ρυθμισιμότητα τα MY24 είναι οι αναρτήσεις, καθώς διαθέτουν πιρούνι με ρυθμιζόμενη απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης και αμορτισέρ με απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση. Στις αναρτήσεις του Adventure X ρυθμίζεται μόνο η προφόρτιση στο αμορτισέρ, όμως οι διαδρομές εμπρός-πίσω ανεβαίνουν από τα 170 και 177χλστ των περσινών μοντέλων, στα 200χλστ έκαστος, κάτι κερδίζεις κάτι χάνεις λοιπόν. Ένα ακόμα σημείο από το οποίο η εταιρεία μείωσε το κόστος είναι και η οθόνη, καθώς τα μοντέλα του 2024 έχουν TFT, ενώ η έκδοση X για το 2025 έχει μία LCD, η οποία βέβαια διατηρεί την δυνατότητα συνδεσιμότητας. Με τιμή στα μόλις 5.790 ευρώ το νέο Adventure X σίγουρα αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές στην Α2 κατηγορία, ενώ τα MY24 παραμένουν ανταγωνιστικά και έχουν την δική τους θέση ανάλογα με τις επιθυμίες του κάθε αναβάτη. Η απλή έκδοση είναι στα 6.390 ευρώ, ενώ η SW με τους ακτινωτούς τροχούς που μάλλον αξίζει και περισσότερο έρχεται στα 6.990 ευρώ μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων (με δώρο τα κάγκελα και τα 2).


Με IMU 6 αξόνων, ακτινική δαγκάνα εμπρός και δώρο τα κάγκελα, τα μοντέλα του 2024 παραμέουν ανταγωνιστικά στην κατηγορία. 
 

390 Adventure R: Απόλυτα χωμάτινο που κρατάς για χρόνια χωρίς «αναβάθμιση».

Ενσωματώνοντας όλες τις αλλαγές που αναφέραμε για το 390 Adventure X και κάνοντας το επόμενο βήμα που όλοι περιμέναμε για την πλατφόρμα 390, το Adventure R είναι αυτό που πραγματικά ενσαρκώνει την έννοια Adv-enduro.



Με ακτινωτούς τροχούς 21 και 18  ιντσών εμπρός πίσω, με τα on-off ελαστικά Mitas Enduro Trail E07+ και 272χλστ απόσταση από το έδαφος, αλλάζει τα δεδομένα στην Α2 κατηγορία και έρχεται όσο πιο κοντά γίνεται σε ένα Enduro. Αποκτά αναρτήσεις WP Apex, με ένα πιρούνι 43χλστ εμπρός με ρυθμιζόμενη απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης και ένα monoshock αμορτισέρ split piston με ρυθμιζόμενη προφόρτιση, με τις διαδρομές τους να φτάνουν τα 230χλστ.


230χλστ διαδρομών εμπρός-πίσω, 272χλστ απόσταση από το έδαφος και 176 κιλά, σημαίνει ότι το 390 Adventure R είναι ένα πραγματικό Adv-enduro. 

Το 14άρι ρεζερβουάρ προσδίδει αυτονομία έως και 360 χιλιομέτρων αφού στο ταξίδι μετρήσαμε κατανάλωση στα 3,85λ/100χλμ, ενώ σε αντίθεση με το Adventure X το R διαθέτει και Cornering ABS/TCS. Η τιμή του στα 7.290 ευρώ είναι ένα δίκαιο ποσό βάσει των χαρακτηριστικών του, ενώ αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο άλλο μοντέλο που να το ανταγωνίζεται "στα ίσα" στην κατηγορία. Το ποιο μοντέλο θα επιλέξεις λοιπόν ανάμεσα στα 390 Adventure X, R & SW, δεν έχει κάποια προκαθορισμένη απάντηση και εξαρτάται από τις ανάγκες σου σαν αναβάτης.


KTM 390 Adventure X & R, δύο εξαιρετικά μοντέλα στην Α2 κατηγορία, το καθένα με το δικό του κοινό. 

BEST BUY