net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Ο compact τετρακύλινδρος, υγρόψυκτος και ψεκαστός κινητήρας είναι ολοκαίνουργιος.

Κινητήρας: Πυρηνικός αντιδραστήρας

Ο compact τετρακύλινδρος, υγρόψυκτος και ψεκαστός κινητήρας είναι ολοκαίνουργιος. Νέοι κύλινδροι, νέα κεφαλή, διαφορετική διάμετρος  και διαδρομή, νέος ψεκασμός, νέο design στον crossplane στρόφαλο (διαστήματα ανάφλεξης ανά 270° - 180° - 90° - 180°), για ακόμη πιο γραμμική απόδοση, διαιρούμενες μπιέλες τιτανίου (πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα παραγωγής) για μικρότερο βάρος και κατ’ επέκταση μικρότερη αδράνεια, νέα πιστόνια, κλπ. 


Η επίσημα ανακοινώσιμη ιπποδύναμη; Διακόσια άλογα (για την ακρίβεια 200ps, δηλαδή 197,3hp), χωρίς να υπολογίζεται η επίδραση του Ram-Air. Η Yamaha αναφέρει πως το Ram-Air βασίζεται στην αρχιτεκτονική και στο σχεδιασμό του συστήματος που έχει εξελιχθεί στο YZR-M1. Βάρος για το νέο R1; Εκατόν ενενήντα εννέα κιλά γεμάτη με υγρά -179kg άδεια. Φτάσασμε δηλαδή στην εξωπραγματική 1:1 απόδοση κιλών ανά ίππο! Κι όσον αφορά στα χαρακτηριστικά που προσπάθησε να δώσει η Yamaha στην απόδοση του κινητήρα, όπως υπογράμμισε και ο Valentino Rossi που συμμετείχε στην παρουσίαση της μοτοσικλέτας στο Μιλάνο, είναι η γραμμική παροχή ισχύος και ροπής από χαμηλά, για τέλειο έλεγχο, κάτι που διαπιστώσαμε και οι ίδιοι στην οδήγηση στις Σέρρες. Μεγαλύτερη ιπποδύναμη σημαίνει αυξημένη ανάγκη για παροχή μείγματος, και μεγαλύτερο φιλτροκούτι κατά 23% από το προηγούμενο μοντέλο. 

Φυσικά το νέο R1 διαθέτει όλα τα… «τσιπάκια» που έχει αναπτύξει η Yamaha, συστήματα δηλαδή όπως το Yamaha Chip Controlled Intake (YCC-I) στην εισαγωγή, και το ηλεκτρόγκαζο Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T). Και τέλος, νέο είναι το σύστημα λίπανσης, για υψηλή αποδοτικότητα, όπως προστάζει και η υψηλή απόδοση του κινητήρα. Φυσικά το νέο R1, όπως και το R1M χρησιμοποιύν συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης. Η Yamaha τον ονομάζει Assist and Slipper Clutch. Με σύστημα υποβοήθησης δηλαδή για να είναι ελαφρύς στη χρήση, ευκολότερος στα άγρια κατεβάσματα πολλών σχέσεων πριν τη στροφή, και με περιορισμένη ολίσθηση για βέλτιστο έλεγχο της πλαγιολίσθησης. Η 4 σε 2 σε 1 εξάτμιση του R1 είναι κατασκευασμένη κυρίως από τιτάνιο, ενώ είναι χαμηλά τοποθετημένη για συγκέντρωση των μαζών και αύξηση της ευελιξίας. Δεν θα μπορούσε να λείπει και το EXUP στην εξάτμιση, αν και η Yamaha δεν αναφέρεται πλέον σε αυτό με το γνωστό του όνομα, απλώς μιλάει για βαλβίδα εξάτμισης που ελέγχει την πίεση στην εξάτμιση σε όλες τις στροφές του κινητήρα. 

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ