Ο πρώτος αγώνας μοτοσυκλέτας στην ιστορία είχε άρωμα Γαλλίας

Ήταν αρχές του 20ού αιώνα και η Ευρώπη έβραζε από ενέργεια, καύσιμο και... φαντασία.

Ήταν αρχές του 20ού αιώνα και η Ευρώπη έβραζε από ενέργεια, καύσιμο και... φαντασία.

Η εποχή των τρελών εφευρετών και των θορυβωδών <<ποδηλάτων>>
Οι πρώτοι αναβάτες… οι αναβάτες του χάους
Η κούρσα που χάραξε τον δρόμο για τους μεγάλους αγώνες
Το πρώτο γκάζι της ιστορίας – η αρχή μιας νέας εποχής

Η εποχή των τρελών εφευρετών και των θορυβωδών <<ποδηλάτων>>

Ήταν αρχές του 20ού αιώνα και η Ευρώπη έβραζε από ενέργεια, καύσιμο και... φαντασία. Οι εφευρέτες πάλευαν να στριμώξουν κινητήρες παντού – στα ποδήλατα, στις άμαξες, ακόμη και στα... πατίνια. Το 1901, σε μια Γαλλία που ήδη είχε ζήσει τους πρώτους αγώνες αυτοκινήτου, ήρθε η ώρα για κάτι νέο, κάτι τρελό: ο πρώτος αγώνας μοτοσυκλέτας.
Η διαδρομή ήταν μεγαλεπήβολη: από το Παρίσι ως το Μπορντό, περισσότερα από 500 χιλιόμετρα με χώμα, λάσπη, πέτρες και τρομαγμένα άλογα που ακόμα δεν είχαν συνηθίσει τους θορύβους της μηχανής. Οι συμμετέχοντες δεν ήταν οδηγοί όπως τους ξέρουμε σήμερα. Ήταν τολμηροί μηχανικοί, παρανοϊκοί ποδηλάτες και μελλοντικοί θρύλοι, καβάλα σε δίκυκλα με κινητήρες που έσταζαν λάδι και κάπνιζαν σαν φουγάρα.
 

Οι πρώτοι αναβάτες… οι αναβάτες του χάους

Η μοτοσυκλέτα δεν είχε ακόμα πάρει την τελική της μορφή. Κάποια μοντέλα είχαν τον κινητήρα μπροστά στο πιρούνι. ¶λλα χρησιμοποιούσαν... ιμάντες για μετάδοση, ενώ τα φρένα ήταν κάτι ανάμεσα σε τάμα και ευχή. Οι αναβάτες φορούσαν καπέλα, γυαλιά οξυγονοκόλλησης και παλτά. Το δέρμα τους μαύριζε από τα καυσαέρια. Τα γάντια ήταν πολυτέλεια. Κανείς δεν ήξερε αν θα τερματίσει.
Ανάμεσά τους, η Werner Frères, οι αδελφοί που πρώτοι βάφτισαν το "motocyclette", θέλησαν να αποδείξουν πως το δίκυκλο με κινητήρα ήταν όχι μόνο εφικτό αλλά και ανίκητο. Το κοινό, κουστουμαρισμένο, χειροκροτούσε στην εκκίνηση, αλλά κανείς δεν έβαζε στοίχημα ότι κάποιος θα φτάσει μέχρι το τέλος. Και όμως, κάποιοι παλαβοί τα κατάφεραν!
 

Η κούρσα που χάραξε τον δρόμο για τους μεγάλους αγώνες

Όσοι τερμάτισαν, το έκαναν με φωνές, ξέφρενα γέλια και μαύρες παλάμες. Δεν υπήρξαν μετάλλια. Ούτε τηλεοπτικά συνεργεία. Υπήρξε μόνο ένας φάρος: ο δρόμος είχε ανοίξει. Η μοτοσυκλέτα είχε αποδείξει πως δεν είναι απλώς μια τρέλα των μηχανικών, αλλά ένα μέσο που θα αλλάξει τον κόσμο.
Αυτός ο πρώτος αγώνας γέννησε την κουλτούρα της ελευθερίας πάνω σε δύο τροχούς. Κάθε αγώνας που ακολούθησε – από το Isle of Man TT μέχρι τα Dakar – κουβαλούσε λίγη από τη σκόνη εκείνης της Γαλλικής υπαίθρου.
 

Το πρώτο γκάζι της ιστορίας – η αρχή μιας νέας εποχής

Η σημερινή εικόνα ενός αναβάτη με full-face κράνος και carbon φρένα έχει τις ρίζες της εκεί, σΆ εκείνο το Παρίσι που ξημέρωνε με τη βουή από μοτέρ 1 ίππου. Εκεί γεννήθηκε η μοτοσυκλέτα ως ιδέα, πάθος και τρόπος ζωής.
Γιατί δεν ήταν απλώς μια διαδρομή 500 χιλιομέτρων. Ήταν το πρώτο μεγάλο «γκάζι» της Ιστορίας.
 

GORGOLIS
TRENT