• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μια μεσαία μοτοσικλέτα με μεγάλες δυνατότητες. Αυτό είναι με λίγα λόγια το CB500X που προσθέτει έναν “περιπετειώδη” αλλά απόλυτα χρηστικό αέρα στη νέα σειρά μοτοσικλετών της Honda.

Με το σώμα να βρίσκεται σε άνετη και φυσική στάση, αυτή ακριβώς η θέση είναι που κάνει τα on-off τόσο φιλικά και αποδοτικά σε δρόμο με στροφές και τους δίνει τη δυνατότητα να κινηθούν γρήγορα και με ασφάλεια.

Το σύστημα πέδησης είναι επίσης κοινό μεταξύ των τριών μοντέλων. Χωρίς αρχικό δάγκωμα και με γραμμική απόδοση της ισχύος, κάνει καλά τη δουλειά του. Το ίδιο και το ABS.

Το ρεζερβουάρ του “X” είναι μεγαλύτερο κατά 1,3 λίτρα από αυτά των “R500R” και “F” κάτι που αυξάνει την αυτονομία και ενισχύει των ταξιδιωτικό του χαρακτήρα

Η άνεση που προσφέρει η σέλα ξεφεύγει από τα δεδομένα της κατηγορίας και της τιμής. Η σχεδίασή της είναι απλά υποδειγματική.

Το πλαίσιο τύπου διαμάντι είναι ανοιχτό στο κάτω μέρος του καθώς χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του.

Νέα Honda CB500X

Στο δρόμο του Crosstourer… ή ακόμη καλύτερα «τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω» μπορεί να είναι η φράση που χαρακτηρίζει καλύτερα από οτιδήποτε τη νέα Honda CB500X.

 
Αυτό μπορεί εύκολα να το καταλάβει κανείς κοιτάζοντας τις γραμμές της νέας μοτοσικλέτας της Honda που μπορεί να παίξει άριστα το ρόλο του μικρού αδερφού της μεγάλης adventure μοτοσικλέτας. Οι πιο εμφανείς ομοιότητες με το Crosstourer εντοπίζονται φυσικά στο εμπρόσθιο μέρος, το σημείο δηλαδή που το κάνει να ξεχωρίζει και από τις άλλες δύο μοτοσικλέτες, με τις οποίες μοιράζεται πλαίσιο και μηχανικά μέρη. Το εμπρόσθιο μέρος του “X” και συγκεκριμένα ο τριγωνικός προβολέας και το μικρό ρύγχος που ξεπροβάλλει από κάτω του, μοιάζουν τόσο με του Crosstourer όσο και με εκείνα των Crossrunner και NC700X και αποτελούν τη σχεδιαστική ταυτότητα αυτού του είδους μοντέλων της Honda. Το διαφορετικής σχεδίασης φέρινγκ και το ψηλότερο τιμόνι, δίνουν παράλληλα μια πιο επιβλητική εμφάνιση στο “X” σε σχέση με τα άλλα δύο συγγενή μοντέλα, η οποία είναι παράλληλα και πιο οικεία σε εμάς τους… “on-offοθρεμμένους” Έλληνες. Εκεί που το νέο μοντέλο της Honda μοιάζει σα δυο σταγόνες νερό με τα άλλα CB500, είναι η ποιότητα κατασκευής. Όπως και εκείνα, έτσι και αυτό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο σε γενικές γραμμές αλλά και στις λεπτομέρειές του, με αποτέλεσμα να ικανοποιεί απόλυτα σε αυτό το τομέα, όπως μας έχει συνηθίσει άλλωστε, η ιαπωνική εταιρεία τα τελευταία χρόνια.

Με κομφόρ μεγάλα
Μεταξύ των τριών CB500, το “X” έχει την πιο άνετη θέση οδήγησης, κάτι που αποτελεί μεγάλη επιτυχία για τη Honda, δεδομένου ότι, έχει κάνει εξαιρετική δουλειά και με το πιο σπορ CBR500R, από το οποίο δεν είχαμε κανένα παράπονο σε αυτό το τομέα κατά τη δοκιμή του. Μπορεί η απόσταση της σέλας από το έδαφος να έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. σε σχέση με αυτό (810 από 785), ωστόσο αυτό δεν γίνεται αντιληπτό από τον αναβάτη, αφού τα πόδια φτάνουν στο έδαφος με την ίδια ευκολία. Αυτό που γίνεται αντιληπτό είναι το μεγαλύτερο μήκος της σέλας που σε αφήνει να κινηθείς με άνεση μπρος-πίσω, αλλά δεν σου επιτρέπει να γλιστράς πάνω της, χάρη στην ποιοτική αντιολισθητική επένδυση. Από εκεί κι εμπρός, τα πράγματα αλλάζουν αρκετά, αφού το τιμόνι είναι μπάρα, έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά, είναι πιο ίσιο και προσφέρει ακόμη καλύτερο έλεγχο στους επιτόπιους ελιγμούς. Με λίγα λόγια, η θέση οδήγησης του CB500X είναι ιδανική για ένα ευρύ πεδίο χρήσης και φυσικά για καθημερινή μετακίνηση. Μεγάλο είναι το μερίδιο και του συνεπιβάτη, ο οποίος έχει στη διάθεσή του και τις δύο πολύ πρακτικές χειρολαβές, αν και περισσότερα για αυτό το σημείο θα ξέρουμε κατά τη δοκιμή του “X” επί ελληνικού εδάφους.

Κοινή βάση, αισθητές διαφορές
O μόνος τρόπος για να κρατηθεί το κόστος χαμηλά, είναι να χρησιμοποιούνται κινητήρες και πλαίσια μεταξύ διαφορετικών μοντέλων. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων το εφαρμόζουν αυτό κατά κόρον, εδώ και δύο 10ετίες και η Honda, έχοντας φυσικά, ανάλογη εμπειρία, το κάνει πλέον σε ευρεία κλίμακα και στους δύο τροχούς. Η σειρά CB500 είναι μέχρι στιγμής το τελευταίο παράδειγμα αυτής της εφαρμογής. Ωστόσο, το “X”, αν και στην πραγματικότητα έχει ελάχιστες διαφορές από τα “R500 R” και “F”, έχει έναν εντελώς ξεχωριστό χαρακτήρα, λόγω δύο μόνο διαφορετικών πραγμάτων. Το πρώτο είναι η διαφορετική θέση οδήγησης που τοποθετεί τον αναβάτη εκ νέου πάνω στο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου διαμάντι που χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του. Το δεύτερο είναι οι αυξημένες κατά 20 χλστ. διαδρομές των αναρτήσεων, οι οποίες με τη σειρά τους αλλάζουν ελαφρώς και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας. Χάρη σε αυτή την αλλαγή, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί από τα 1.410 στα 1.420 χλστ., ενώ αλλαγή υπάρχει, τόσο στο ίχνος (109 χλστ. από 103), όσο και στην κάστερ που ανέρχεται πλέον στις 26,5 μοίρες από 25,5. Όλα αυτά οδηγούν στην περαιτέρω ενίσχυση της σταθερότητας που επιδεικνύει η μοτοσικλέτα, χωρίς να έχει χαθεί κάτι ουσιαστικό από την ευελιξία της. Τέλος να υπενθυμίσουμε πως, το συμβατικό πιρούνι μπροστά φέρει καλάμια διαμέτρου 41 χλστ., ενώ το πίσω αμορτισέρ που εδράζεται μέσω μοχλικού κάτω από το ψαλίδι αλλά και στο κάτω μέρος του πλαισίου (Pro-Link), ρυθμίζεται σε εννέα θέσεις ως προς την προφόρτισή του.

Φιλικός και πολιτισμένος
Ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας του CB500Χ με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, τις τέσσερις βαλβίδες για κάθε κύλινδρο και τον άξονα εξισορρόπησης κραδασμών, δεν έχει καμία σχέση με εκείνον που έφερε το παλιό CB500. Ο μόνος «περιορισμός» που είχαν οι μηχανικοί της Honda ήταν το εν λόγω μοτέρ να μην αποδίδει περισσότερο από 35KW (47 ίπποι) που είναι και το όριο ισχύος για δίπλωμα οδήγησης κατηγορίας Α2. Αυτό φυσικά που είχε επίσης μεγάλη σημασία ήταν το χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης και φυσικά, η απόλυτα φιλική απόδοση της ισχύος. Χαρακτηριστικά που μειώνουν τις τριβές και την κατανάλωση, τα οποία έχουμε δει πρόσφατα και σε άλλα μοτέρ της Honda, όπως τα βελονοειδή ρουλεμάν στα κοκοράκια των βαλβίδων και οι ραβδώσεις στις φούστες των πιστονιών έχουν εφαρμοστεί και εδώ. Ιδιαίτερη, επίσης, προσοχή δόθηκε και στη σχεδίαση του κουτιού του φίλτρου αέρα, ώστε να εξαλειφτεί η  κακή περιδίνηση του αέρα πριν την είσοδό του στους κυλίνδρους. Στην πράξη, ο ιδιαίτερα πολιτισμένος εν σειρά δικύλινδρος παρουσιάζει μια απόλυτα γραμμική καμπύλη ισχύος που δεν θα τρομάξει κανένα και για την οποία θα συζητήσουμε εκτενέστερα παρακάτω. 

Ο πιστός σου φίλος
Η βροχή πέφτει ασταμάτητα και η έναρξη του οδηγικού σκέλους έχει ήδη καθυστερήσει μία ώρα, εν αναμονή καλύτερων συνθηκών. 
Μάταια όμως, καθώς ο καιρός δεν θέλει να μας κάνει το χατίρι. Ξεκινάμε λοιπόν για μια διαδρομή 110 περίπου χλμ. με τις χειρότερες δυνατές συνθήκες για βόλτα. Χειρότερες για βόλτα, αλλά οι καλύτερες για να κρίνει κάποιος μια μοτοσικλέτα. Ειδικά μία που θέλει να λογίζεται ως καθημερινή και απόλυτα φιλική, τη στιγμή μάλιστα που απευθύνεται και σε νέους αναβάτες που κάνουν τώρα το βήμα από τα μικρά στα μεσαία κυβικά από τα «ελαφριά στα μεσαία βάρη». Σε αυτές τις συνθήκες, το κρίσιμο είναι η μοτοσικλέτα να “εξαφανίζεται” από την εξίσωση, ώστε ο αναβάτης να μένει απόλυτα χαλαρός και συγκεντρωμένος στο δρόμο που μπορεί να κρύβει κάθε λογής κίνδυνο. Από μεγάλα σε πλάτος ρυάκια που διασχίζουν κάθετα τυφλές στροφές, μέχρι κοτρώνες που έφτασαν μέχρι τη μέση του δρόμου από την κατολίσθηση. Το “X” πέρασε αυτή την πρώτη δοκιμασία εκπληρώνοντας στο έπακρο τις υποσχέσεις της Honda. Ο απόλυτα γραμμικός και ήπιος σε απόδοση κινητήρας τροφοδοτείται από έναν αψεγάδιαστο ψεκασμό με αποτέλεσμα να ξέρεις κάθε στιγμή πού βρίσκονται τα όρια του πίσω τροχού. Εμπιστοσύνη εμπνέει και το πιρούνι που πληροφορεί επίσης σωστά με τα μικρά γλιστρήματα, να έρχονται πάντα κατόπιν προειδοποίησης. Εξαιρετικό αποδείχθηκε και το ABS στη λειτουργία του σε αυτές τις συνθήκες αφού επενέβαινε πάντα την κατάλληλη στιγμή και δεν άφηνε τη μοτοσικλέτα να κάνει περιττά μέτρα στη βροχή.

Την αυτοπεποίθηση του αναβάτη σε τέτοιες συνθήκες ενισχύει, τόσο η ευκολία με την οποία το “X” αλλάζει κατεύθυνση, όσο και η θέση οδήγησης. 
Με το σώμα να βρίσκεται σε άνετη και φυσική στάση, αυτή ακριβώς η θέση είναι που κάνει τα on-off τόσο φιλικά και αποδοτικά σε δρόμο με στροφές και τους δίνει τη δυνατότητα να κινηθούν γρήγορα και με ασφάλεια. Το πόσο άνετα νιώθαμε όλοι, φάνηκε και από την ευκολία με την οποία ακολουθούσαμε τον πλοηγό που βρισκόταν καβάλα σε ένα Crosstourer. 
Σε ανάλογες περιπτώσεις, με στεγνή άσφαλτο, χρειάζεται προσπάθεια για να μείνεις πίσω από μια μοτοσικλέτα με υπερδιπλάσια ισχύ και αναβάτη με κέφια. Αυτό δεν ίσχυε τώρα. Πάω στοίχημα ότι, ευχαρίστως ο πλοηγός θα αντάλλαζε το Crosstourer με ένα CB500X, τουλάχιστον μέχρι να στεγνώσει η άσφαλτος…

Συμπέρασμα: Ικανό να ξεχωρίσει 
Το CB500X είναι μια μοτοσικλέτα που κατά την άποψή μου, θα αποκτήσει το δικό της κοινό στη χώρα μας. Μη με λιθοβολήσετε, δε θα το συγκρίνω (θα ήταν ιεροσυλία άλλωστε), αλλά σαν ιδέα -όχι μοτοσικλέτα- μου θυμίζει έντονα το Yamaha ΧΤ600Ε! Μια μοτοσικλέτα που έδεσε αμέσως με αυτό τον τόπο και αποτέλεσε επί σειρά ετών επίσημη αγαπημένη χάρη στην προσιτή τιμή, το χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης και τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της. Σε μια ιδιόμορφη αγορά σαν τη δική μας που τρέφει ιδιαίτερη εκτίμηση στα on-off, το CB500X-που δεν είναι, όμως και τόσο off-έχει τα φόντα να γίνει κάτι αντίστοιχο. Με τιμή μάλιστα που ανέρχεται στα 6.600 ευρώ-με ABS- η οποία το καθιστά μία value for money μοτοσικλέτα. Οι καιροί έχουν αλλάξει το ίδιο και οι απαιτήσεις και το νέο μοντέλο της Honda μοιάζει να είναι το καλύτερα προετοιμασμένο για να αντεπεξέλθει σε αυτούς. Αν όντως είναι έτσι, μένει μόνο να φανεί.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4T, 2Κ, Y/Ψ, 8β
Κυβισμός (κ.εκ.) 471
Διάμ. x διαδρ. (χλστ.) 67 χ 66,8
Συμπίεση (:1) 10,7
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 47/8.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 4,8/7.000
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) 17,3
Βάρος (kg, γεμάτο) 195
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) -
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε Συμβατικό, 41 χλστ.
Διαδρομή (χλστ.) Δ.Α.
Αναρτήσεις Π Μονό αμορτισέρ, ΠΕ
Διαδρομή Δ.Α.
Φρένα Ε (χλστ.) Δ/320, δαγ. 2 εμβόλων, ABS
Φρένα Π (χλστ.) Δ /240, δαγ.1 εμβόλου, ABS
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε 120/70-17
Ελαστικό Π 160/60-17
Διαστάσεις 
Μήκος (χλστ.) 2.095
Πλάτος (χλστ.) 830
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.420
Ύψος σέλας (χλστ.) 810

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ