Το συγκριτικό ξεκινά!

    Καλησπέρα σε όλους τους αναγνώστες του Moto Τρίτη.

    Σε λίγα λεπτά θα συνδεθούμε live με τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Moto Τρίτη, οπού για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί συγκριτικό ελαστικών και θα βγάλουμε το ή τα καλύτερα ελαστικά της Ελληνικής αγοράς.

    Επιλέξαμε τα 6 πιο δημοφιλή ελαστικά για μοτοσυκλέτα και θα τα πιέσουμε μέχρι να βρούμε τα όρια τους .

    Οι δοκιμασίες θα γίνουν σε 2 στάδια, πρώτο στάδιο θα τα δοκιμάσουμε σε συνθήκες δρόμου, εκεί όπου πραγματικά χρειαζόμαστε τα ελαστικά να είναι αποδοτικά, και αύριο έχουνε κλείσει την πίστα των Μεγάρων για να βρούμε τα όρια πρόσφυσης του κάθε ελαστικού καθώς και τον ακριβή χρόνο που χρειάζεται το κάθε ελαστικό για να πιάσει την ιδανική θερμοκρασία απόδοσης.

    Έτσι σε συνθήκες δρόμου θα μετρήσουμε φρενάρισμα σε στεγνό και σε βρεγμένο (εδώ να ευχαριστήσουμε το Σωματείο εθελοντών δασοπυροσβεστών Προβαλίνθου Δήμου Μαραθώνα που θα μας δημιουργήσει συνθήκες βρεγμένου οδοστρώματος). Οι μετρήσεις θα γίνουν με τα ειδικά όργανα μέτρησης του Moto Τρίτη, με αυτά που μετράμε με ακρίβεια τις επιδόσεις στις μοτοσυκλέτες που κάνουμε τα test. Θα μετρήσουμε φρενάρισμα πανικού λοιπόν από τα 100 χιλιόμετρα την ώρα στο στεγνό και από τα 80 χιλιόμετρα την ώρα στο βρεγμένο, για να βρούμε πόσα μέτρα χρειάζεται το κάθε ελαστικό να φρενάρει.

    Οι δοκιμασίες αυτές λοιπόν είναι σημαντικές για την σωματική ακεραιότητα μας, λίγα μέτρα παραπάνω φρενάρισμα μπορεί να μας σώσει ή να μας σκοτώσει, λίγα χιλιόμετρα παραπάνω πρόσφυση και μας γλυτώνουν από μια ενδεχόμενα καταστροφική πτώση. Να επισημάνουμε πως οι δοκιμασίες θα γίνουν με σχεδόν κρύα ελαστικά, ψάχνουμε τις πραγματικές συνθήκες, σε όλους έχει χρειαστεί φρενάρισμα πανικού λίγα μέτρα ή χιλιόμετρα από την εκκίνηση

    Η μοτοσυκλέτα σε αυτό το Test δεν έχει σημασία, δεν δοκιμάζεται αυτή αλλά τα ελαστικά. Επιλέξαμε την Yamaha Tracer 900 GT μιας και είναι πρώτη σε πωλήσεις μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα και με αυτή θα γίνουν όλες οι δοκιμασίες δρόμου, για την πίστα και επειδή είναι πιο κατάλληλη θα χρησιμοποιήσουμε την Yamaha MT-09 SP μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να φορέσει ακριβώς τα ίδια ελαστικά.

    Για τις αλλαγές των ελαστικών θα έχουμε μαζί μας τον κύριο Δημήτρη Λιγνό, ιδιοκτήτη του καταστήματος Wheel City οποίος θα πραγματοποιεί επί τόπου τις αλλαγές των ελαστικών σε ρυθμούς … Pit Stop. Τον ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο που μας διαθέτει καθώς και την πολύτιμη εμπειρία του στον τομέα των ελαστικών.

    Τα Ελαστικά  που επιλέξαμε είναι  διάστασης 120/70-17 εμπρός  και 180/55-17 πίσω με τις πιέσεις που ορίζει ο κατασκευαστής και είναι αλφαβητικά τα …

    Bridgestone : Batlax T31
    Continental : Conti Road attack 3
    Dunlop : Roadsmart III
    Michelin : Road 5
    Pirelli : Angel GT II

    Όπως μας συμβούλεψε και ο κύριος Λιγνός. 
    Πάμε για το πρώτο ελαστικό το οποίο ήδη το φοράμε πάνω στην μοτοσυκλέτα και είναι το Bridgestone Βattlax T31. Μείνετε συντονισμένοι. 

     
    14:35 Νέα ώρα έναρξης της ζωντανής μετάδοσης η 15:00.
    14:37
    15:26 Η LIVE μετάδοση ξεκίνησε!

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    • Παναγιωτης

      σκεφτομαι να βαλω στο tdm 900 a , το michelin road 5 αλλα επειδη στην μπροστινη 18αρα ζαντα μου παιρνει μονο το Gt μοντελο, ενω στην πισω την απλη εκδοση του ελαστικου, το σκεφτομαι. πιστευετε οτι θα ηταν σωστοτερο να ειναι ιδια ως εκδοσεις?

        1
    • Παναγιώτης

      Το μισο τεστ ηταν αρκετα χρησιμο αν και σε συνεργασια με την Τροχαια και καποιο Δημο εκτος Αθηνων θα μπορουσαν να δημιουργηθουν συνθηκες δοκιμων και εκτος του ελεγχομενου χωρου ο οποιος κακα τα ψεμματα προσφερει ιδιαιτερα αισιοδοξα σε σχεση με τα πραγματικα αποτελεσματα. Το τεστ στην πιστα, κατα τη γνωμη μου παντα, ειναι ανουσιο μιας και τα ελαστικα της δοκιμης δεν προοριζονται για τη χρηση αυτη... Παρολα αυτά ειναι σημαντικο να πραγματοποιουνται συχνοτερα τετοιου ειδους δοκιμες και μιας και εγινε η αρχη συγχαρητηρια και σαν οδηγοι, ευχαριστουμε!

        2
    • angelos

      Αυτή η άσφαλτος στην οποία κάνατε τα τεστ, ούτε στα όνειρα μας σε σχέση με την Ελληνική πραγματικότητα.Τώρα που θα βρίσκατε δρόμο δημόσιο για τεστ..?? Αυτό αφορά εσάς εφόσον θέλετε να το κάνετε.Η χώρα μας απαιτεί ελαστικά ειδικά τους κρύους μήνες που να θερμαίνονται όσο πιο γρήγορα γίνεται διότι,αν δείτε τα στατιστικά ατυχημάτων,τροχαίων κ.λ.π.σύμφωνα με την ΕΛΠΑ πάνω από 90/100 γίνονται εντός αστικών περιοχών πράγμα που σημαίνει ότι βγαίνεις από το γκαράζ και πριν προλάβει να ζεσταθεί το ελαστικό τραβάς το φρενάρισμα πανικού και είτε δε σου φθάνουν τα μέτρα,είτε πέφτεις αν τσιμπήσεις άτσαλα το μπροστινό..!!Ποιο λοιπόν είναι αυτό το ελαστικό που ανεβάζει πιο γρήγορα θερμοκρασία..?? Εσείς είπατε ότι κάνατε τα τεστ με κρύα ελαστικά..??Μήπως θα έπρεπε να μας πείτε και ποιο έρχεται πιο γρήγορα στην καλύτερη κατάσταση..?? Επίσης μήπως θα έπρεπε να διαχωρίσετε τις κατηγορίες..??Να γράψετε δηλαδή για την πιο δημοφιλή κατηγορία αυτή την εποχή λόγω πωλήσεων για τα on-off..?? Πάντως συγχαρητήρια για την προσπάθεια σας. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ...

        8
      • Mototriti

        Απάντηση: Αγαπητέ Αγγελε, στην επριγραφή της δοκιμής και της σύγκρισης υπάρχουν απαντήσεις σε όλα ανεξαιρέτως τα κρίσιμα ερωτήματα που έχεις θέσει, ειδικά στο θέμα των συνθηκών μέτρησης , γιατί επιλέξαμε τα ελαστικά που επιλέξαμε και τι αποσκοπούσαμε από την δοκιμή μας. Διάβασε μας πάλι... Όσο για τις υπόλοιπες κατηγορίες ελαστικών, μείνε συντονισμένος διότι έρχονται και περισσότερα...

          4
    • ALEXANDROS

      Μετά από 26 χρόνια οδήγησης με μότο, μπορώ να πω με σιγουριά 100%. ¨Άλλο πίστα άλλο πραγματικές συνθήκες. Παρακαλώ επαναλάβετε το τεστ σε πραγματικές συνθήκες. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

        9
      • Mototriti

        Απάντηση: Οι δοκιμές φρεναρίσματος έγιναν σε πραγματικές συνθήκες, απλά σε ελεγχόμενο περιβάλλον για προφανέστατους λόγους. (Αλήθεια, θα ήταν δεοντολογικό να δοκιμάσουμε φρένα πανικού σε δημόσιο δρόμο, άραγε;) Αν διαβάσετε καλά την ανάλυση της κάθε δοκιμής θα καταλάβετε ακριβώς με ποια λογική επιλέξαμε την κάθε δοκιμασία για το κάθε ελαστικό. Σκεφτείτε ότι το φρενάρισμα, πραγματοποιήθηκε σε άσφαλτο "δρόμου" και όχι πίστας, με ΚΡΥΑ ελαστικά, έτσι ώστε να έχουμε όχι απλά εικόνα πραγματικών συνθηκών, αλλά και την χειρότερη δυνατή εκδοχή για το φρενάρισμα. Και εμείς ευχαριστούμε. :)

          11
    • Βαγγέλης

      Αυτό το τεστ είναι σίγουρα το καλύτερο που έχει γίνει για ελαστικά μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα. ¨Εδωσε πολύ χρήσιμα αποτελέσματα αλλά υπάρχει ένας τομέας που πρέπει να δοκιμαστεί και να σχολιαστεί απο εσάς κάποια στιγμή σε αυτά τα τεστ. Πέρα απο τις απόλυτες επιδόσεις σε περιβάλλον πίστας και καποιες μεμονωμένες δοκιμές σε ελεγχόμενο περιβάλλον πρέπει ένα λάστιχο με το που βγάινεις κρύο απο το σπίτι να κάνεις 4-5 χλμ ειδικά στους σαπουνόδρομους στην Αθήνα να μπορεί να δουλέψει και να συ δίνει εμπιστοσύνη. Αυτά τα λάστιχα που δοκιμάζετε εδώ κάνουν για αυτή τη δουλειά ή να τα προτιμήσουμε μόνο για ταξίδια. Εγω προσωπικά έχω ένα Tiger 1050 Και φοράω επάνω τα Dunlop Roadsmart 3 αλλά πήρα με την μηχανή με αυτά επάνω ήδη 2 ετών αν και με πολύ πελμα αλλά δεν ε΄χω σίγουρη άποψη. Δε ένα ψιλόβροχο γλύστραγε αρκετά στους βρώμικους δρόμους της Αθήνας αλλά σε ταξίδι και επαρχιακούς είναι πολύ καλό. Και σε καθημερινό στεγό δεν μπορώ να πω πως είναι κακό αλλά δεν δίνει αυτή την άμεση εμπιστοσύνη που μου είχαν δώσει π.χ. τα Pilot Road 4 σε παλαιότερη μηχανή. Τέτοια σχόλια μας ενδιαφέρουν επιπλέον πέρα απο την απόλυτη απόδοση.

        5
    • Γιαννης

      καλο θα ηταν να βαλετε και αλλα ελαστικα οπως Bridgestone A40-A41, Metzeller Next tourance,Michelin Anakee κ.λ.π

        10
      • Mototriti

        Απάντηση: Καταλαβαίνουμε την ανάγκη σας κάθε φορά όμως συγκρίνουμε 1 κατηγορία ελαστικών, πολύ σύντομα θα έρθει και το επόμενο test ελαστικών σε νέα κατηγορία

          11
    • BBB

      Ωραίο άρθρο, μπράβο, αλλά λείπουν τα: Dunlop sportsmart (όπως είπε ο φίλος αναγνώστης νωρίτερα) Dunlop GP Racer Continental ContiRaceAttack Metzeler M5, M7 (δε θυμάμαι που έχει φτάσει η metzeler στα Μ) Pirelli Diablo

        7
      • Mototriti

        Απάντηση: Αγαπητέ ΒΒΒ, τα κριτήρια επιλογής των συγκεκριμένων ελαστικών του συγκριτικού τα αναγράφουμε σαφώς, μέσα στο κείμενό μας.

          1
    • Χρήστος

      Αρχικά μπράβο για την δοκιμή! Πολύ χρήσιμη, αν και βλέπω σχετικά ίδια αποτελέσματα . Βέβαια μια δοκιμή στην σπορ κατηγορία ελαστικών (Παράδειγμα Dunlop sportsmart κ.α.) θα ήταν ποιο χρησιμη για τους ελληνικούς δρόμους. Καθώς οι περισσότεροι δρόμοι γλιστράνε σαν σαπούνι ειδικά μέσα στην πόλη. Το λάστιχο στην μοτοσυκλέτα είναι το Α & Ω για την ασφάλεια μας και δεν πρέπει να κάνουμε οικονομία εκεί. Δεν έχω κρατήσει πότε λάστιχο πάνω από 3 χρόνια και συνήθως το αλλάζω κάθε 2 χρόνια ανεξάρτητα των χιλιομέτρων που θα κάνω. Επίσης δεν χρησιμοποιώ ποτέ touring. Θεωρώ ότι τα ελαστικά της δοκιμής ( touring) είναι για ευρωπαϊκούς δρόμους τύπου Γερμανίας , Αγγλίας κ.α.)

        39