MIT Hydrogen Beast: Η πιο τρελή μοτοσυκλέτα μηδενικών ρύπων γεννήθηκε σε ένα υπόγειο
|

Σε ένα υπόγειο εργαστήριο του MIT, μια ομάδα φοιτητών κατάφερε κάτι που μοιάζει βγαλμένο από επιστημονική φαντασία: κατασκεύασαν τη μοναδική στον κόσμο open-source μοτοσυκλέτα υδρογόνου, με απόδοση που φτάνει τους 300 ίππους.
Μοτοσυκλέτα υδρογόνου 300 ίππων από φοιτητές του MIT
Πλαίσιο Ducati, κυψέλη καυσίμου Doosan και αρθρωτή σχεδίαση
Η ασφάλεια, η γνώση και το open-source εγχειρίδιο
Το υδρογόνο παραμένει πρόκληση, αλλά το μέλλον είναι εδώ
Μοτοσυκλέτα υδρογόνου 300 ίππων από φοιτητές του MIT
Σε ένα υπόγειο εργαστήριο του MIT, μια ομάδα φοιτητών κατάφερε κάτι που μοιάζει βγαλμένο από επιστημονική φαντασία: κατασκεύασαν τη μοναδική στον κόσμο open-source μοτοσυκλέτα υδρογόνου, με απόδοση που φτάνει τους 300 ίππους. Το project ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2023 και μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο, η μοτοσυκλέτα πέρασε την πρώτη της πλήρη δοκιμή πίστας. Δεν προορίζεται για πώληση ή αγώνες, αλλά για να εμπνεύσει, να εκπαιδεύσει και να προκαλέσει τη σκέψη γύρω από την εφαρμογή του υδρογόνου στους δύο τροχούς.
Πλαίσιο Ducati, κυψέλη καυσίμου Doosan και αρθρωτή σχεδίαση
Η Electric Vehicle Team του MIT πήρε ένα πλαίσιο Ducati από τα ΅90s και το μετέτρεψε σε πλατφόρμα του μέλλοντος. Η κυψέλη καυσίμου προέρχεται από την κορεατική Doosan – ελαφριά, μικρή και πανίσχυρη. Μαζί με δεξαμενή υδρογόνου υψηλής πίεσης και ηλεκτροκινητήρα, όλα τα εξαρτήματα έχουν τοποθετηθεί με ακρίβεια χιλιοστού. Η κατασκευή είναι πλήρως αρθρωτή: κάθε στοιχείο αφαιρείται, αναβαθμίζεται και επανατοποθετείται. Είναι μια πραγματική πλατφόρμα πειραματισμού, σχεδιασμένη για να «παίζεται» από μηχανικούς και φοιτητές όπως ένα open-source λογισμικό.
Η ασφάλεια, η γνώση και το open-source εγχειρίδιο
Η ασφάλεια της μοτοσυκλέτας ελέγχεται από την Elizabeth Brennan, φοιτήτρια μηχανολογίας και υπεύθυνη για τη διαχείριση του υδρογόνου. Η ομάδα δημιούργησε έναν πλήρη οδηγό ανοικτού κώδικα, καταγράφοντας κάθε στάδιο σχεδιασμού, κατασκευής και δοκιμών. Στόχος είναι να διευκολύνουν κάθε μελλοντική προσπάθεια υδρογονοκίνησης, απομυθοποιώντας μια τεχνολογία που μέχρι τώρα θεωρούνταν ακριβή και «απρόσιτη». Η μοτοσυκλέτα έχει ήδη παρουσιαστεί σε μεγάλα τεχνολογικά συνέδρια και φιλοδοξεί να εμφανιστεί και στην CES στο Λας Βέγκας.
Το υδρογόνο παραμένει πρόκληση, αλλά το μέλλον είναι εδώ
Η υποδομή του υδρογόνου μπορεί να είναι ακόμη πίσω – ειδικά στη Βόρεια Αμερική – αλλά έργα όπως αυτό δείχνουν ξεκάθαρα ότι η τεχνολογία λειτουργεί. Η φοιτήτρια Annika Marschner το συνοψίζει τέλεια: «Δεν φτιάχνουμε απλώς μια μηχανή – φτιάχνουμε μια πλατφόρμα που θα εξελίσσεται για χρόνια». Με ανεφοδιασμό σε λίγα λεπτά, υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και μηδενικές εκπομπές, το υδρογόνο μπορεί να γίνει η πραγματική εναλλακτική στα οχήματα με μπαταρίες. Το MIT άνοιξε τον δρόμο. Και κάποτε, μπορεί αυτή η μοτοσυκλέτα να θεωρείται ο πρόγονος μιας νέας γενιάς καθαρών δύο τροχών.