LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Κάμερες ΑΙ: Γεμίζουν οι δρόμοι της Αθήνας με ασφάλεια & ανασφάλεια

Διαβάστηκε από 1.229 αναγνώστες (08/10/2025)
Δεν λείπουν όμως οι επιφυλάξεις για τον τρόπο που θα λειτουργήσει το νέο μέτρο στην πράξη. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, αποκαλύφθηκε ότι για χρόνια χρησιμοποιούνταν κάμερες χωρίς τις απαιτούμενες πιστ

Δεν λείπουν όμως οι επιφυλάξεις για τον τρόπο που θα λειτουργήσει το νέο μέτρο στην πράξη. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, αποκαλύφθηκε ότι για χρόνια χρησιμοποιούνταν κάμερες χωρίς τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις, με αποτέλεσμα να επιβάλλονται χιλιάδες πρόστιμα που αργότερα κρίθηκαν άκυρα. Σήμερα έχει ξεκινήσει διαδικασία μαζικής διαγραφής παραβάσεων και αντικατάστασης του εξοπλισμού, γεγονός που κλόνισε την εμπιστοσύνη των πολιτών.

Πρεμιέρα έγινε σε 15 σημεία από τον Οκτώβριο.
Ένα εργαλείο για περισσότερη ασφάλεια μεν.
Ανασφάλεια όμως και φόβοι για άδικα πρόστιμα .
Προοπτική για λιγότερα ατυχήματα αλλά και μεγάλη ανησυχία.

mototriti Team

Πρεμιέρα έγινε σε 15 σημεία από τον Οκτώβριο

Οι πρώτες κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη τοποθετήθηκαν αυτόν τον μήνα στην Αθήνα, σε 15 κομβικά σημεία με αυξημένη κυκλοφορία. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, κάμερες θα μπουν στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και την Πατησίων, στη λεωφόρο Κονδύλη στο Αιγάλεω, αλλά και σε Καλλιθέα, ¶λιμο, Χαϊδάρι, Περιστέρι, Κερατσίνι, Μοσχάτο, Ταύρο, Πέραμα και στη Λεωφόρο Θηβών. Οι νέες συσκευές είναι στρογγυλές, σε μαύρο χρώμα και τοποθετημένες πάνω στα φανάρια. Στόχος τους είναι να καταγράφουν παραβάσεις όπως ταχύτητα, κόκκινο σηματοδότη, μη χρήση ζώνης ή κράνους, καθώς και χρήση κινητού από τον οδηγό.
 

Ένα εργαλείο για περισσότερη ασφάλεια μεν

Η τεχνολογία ΑΙ παρουσιάζεται ως βήμα προόδου στην οδική ασφάλεια. Με την αυτοματοποιημένη καταγραφή, μειώνεται το περιθώριο ανθρώπινου λάθους, ενώ η διαρκής επιτήρηση θεωρείται ότι μπορεί να αποτρέψει επικίνδυνες συμπεριφορές. Η συνεχής παρουσία καμερών δημιουργεί συνθήκες πειθαρχίας στους δρόμους και, όπως δείχνουν διεθνή παραδείγματα, οδηγεί σε μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Για πολλούς ειδικούς, η εφαρμογή τέτοιων συστημάτων είναι μονόδρομος αν θέλουμε πιο ασφαλή δίκτυα μετακινήσεων.
 

Ανασφάλεια όμως και φόβοι για άδικα πρόστιμα

Δεν λείπουν όμως οι επιφυλάξεις για τον τρόπο που θα λειτουργήσει το νέο μέτρο στην πράξη. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, αποκαλύφθηκε ότι για χρόνια χρησιμοποιούνταν κάμερες χωρίς τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις, με αποτέλεσμα να επιβάλλονται χιλιάδες πρόστιμα που αργότερα κρίθηκαν άκυρα. Σήμερα έχει ξεκινήσει διαδικασία μαζικής διαγραφής παραβάσεων και αντικατάστασης του εξοπλισμού, γεγονός που κλόνισε την εμπιστοσύνη των πολιτών. Έτσι και στην Ελλάδα, υπάρχουν ανησυχίες μήπως η νέα τεχνολογία εξελιχθεί περισσότερο σε εργαλείο μαζικής είσπραξης παρά σε πραγματική επένδυση για την οδική ασφάλεια.
 

Προοπτική για λιγότερα ατυχήματα αλλά και μεγάλη ανησυχία

Οι κάμερες ΑΙ φέρνουν νέα δεδομένα στην επιτήρηση της κυκλοφορίας και ήδη ανοίγουν έναν διάλογο που θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες. Από τη μία, υπάρχει η προοπτική για λιγότερα ατυχήματα και περισσότερη τάξη στους δρόμους. Από την άλλη, υπάρχει η ανησυχία για το αν θα λειτουργήσουν με διαφάνεια και αξιοπιστία. Το πώς θα εφαρμοστεί το μέτρο στην πράξη θα κρίνει και την τελική αποδοχή του από τους πολίτες.
 

AUTOAGORA
AUTOAGORA