LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

ΑΙ κάμερες στο δρόμο: Εδώ τα σημεία που έχει ξεκινήσει η τοποθέτηση

Διαβάστηκε από 1.385 αναγνώστες (01/10/2025)
Σύμφωνα με πληροφορίες που είχαμε, οι πρώτες κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) μπαίνουν σε λειτουργία μέσα στον Οκτώβριο, ξεκινώντας από την Αθήνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες που είχαμε, οι πρώτες κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) μπαίνουν σε λειτουργία μέσα στον Οκτώβριο, ξεκινώντας από την Αθήνα.

Πρώτες κάμερες σε 15 σημεία της Αθήνας.
Πού θα τοποθετηθούν – τα πιθανά σημεία.
Στρογγυλές σε μαύρο χρώμα και εφαπτόμενες στα φανάρια.
Στρογγυλές σε μαύρο χρώμα και εφαπτόμενες στα φανάρια

mototriti Team

Πρώτες κάμερες σε 15 σημεία της Αθήνας

Σύμφωνα με πληροφορίες που είχαμε, οι πρώτες κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) μπαίνουν σε λειτουργία μέσα στον Οκτώβριο, ξεκινώντας από την Αθήνα. Το αρχικό δίκτυο θα περιλαμβάνει 15 σημεία, με έμφαση σε κεντρικές αρτηρίες και κομβικούς δρόμους. Στόχος είναι η εντατική παρακολούθηση της κυκλοφορίας και η αυτόματη καταγραφή παραβάσεων.
 

Πού θα τοποθετηθούν – τα πιθανά σημεία

Αν και η ακριβής λίστα δεν έχει γίνει επίσημα γνωστή, εκτιμάται ότι κάμερες θα μπουν σε λεωφόρους και γειτονιές με αυξημένη κίνηση. Συγκεκριμένα, αναμένονται σημεία όπως Λεωφ. Αλεξάνδρας και Πατησίων, Χαϊδάρι, Περιστέρι, ¶λιμος, Κονδύλη – Αιγάλεω, Αγ. Δημήτριος, Μοσχάτο, Ταύρος, Κερατσίνι, Πέραμα αλλά και σε Λεωφόρο Θηβών (τουλάχιστον 3 σημεία). Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην Καλλιθέα, όπου πληροφορίες αναφέρουν ότι θα τοποθετηθούν έως και 5 κάμερες.
 

Στρογγυλές σε μαύρο χρώμα και εφαπτόμενες στα φανάρια

Οι νέες ΑΙ κάμερες θα ξεχωρίζουν εύκολα από την εμφάνισή τους: σε στρογγυλό σχήμα και χρώματος μαύρου, θα είναι τοποθετημένες πάνω στα φανάρια, εφαπτόμενες με αυτά. Με αυτό τον τρόπο θα «κρύβονται» στο αστικό περιβάλλον, αλλά θα έχουν πλήρη οπτική κάλυψη των δρόμων.
 

Τι θα ελέγχουν οι κάμερες με ΑΙ;

Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης θα εντοπίζει αυτόματα παραβάσεις που μέχρι σήμερα ήταν δύσκολο να ελεγχθούν σε πραγματικό χρόνο. Συγκεκριμένα, θα καταγράφονται:

  • Μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • Μη χρήση κράνους σε μοτοσυκλετιστές
  • Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη
  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
Με την τοποθέτηση αυτών των καμερών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στοχεύει στη μείωση των τροχαίων και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, ξεκινώντας από το κέντρο της Αθήνας.
 
 

ESF
ANORAK