Η Suzuki αναπτύσσει το δικό της ηλεκτρικό Motocross
Το CR-E της Honda που τρέχει στο πλάι θερμικών motocross στο ιαπωνικό πρωτάθλημα

Το CR-E της Honda που τρέχει στο πλάι θερμικών motocross στο ιαπωνικό πρωτάθλημα

Η Suzuki αναπτύσσει το δικό της ηλεκτρικό Motocross
Η Suzuki αναπτύσσει το δικό της ηλεκτρικό Motocross
Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Alta, μιάς εταιρείας που δυστυχώς πτώχευσε

Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Alta, μιάς εταιρείας που δυστυχώς πτώχευσε

  • Η Suzuki αναπτύσσει το δικό της ηλεκτρικό Motocross
  • Το CR-E της Honda που τρέχει στο πλάι θερμικών motocross στο ιαπωνικό πρωτάθλημα
  • Η Suzuki αναπτύσσει το δικό της ηλεκτρικό Motocross
  • Η Suzuki αναπτύσσει το δικό της ηλεκτρικό Motocross
  • Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Alta, μιάς εταιρείας που δυστυχώς πτώχευσε

Η Suzuki αναπτύσσει το δικό της ηλεκτρικό Motocross

Μεγαλύτερη απήχηση στα Motocross φαίνεται να έχουν τα ηλεκτρικά
Η πατέντα δείχνει το μαζεμένο σε διαστάσεις σασμάν
Προσαρμογή του ηλεκτροκινητήρα στο πλαίσιο του RM-Z
Η άμεση ροπή είναι σημαντικό στοιχείο για το Motocross

SUZUKI: κλείσε ένα TEST RIDE VSTROM 1050DE

Μεγαλύτερη απήχηση στα Motocross φαίνεται να έχουν τα ηλεκτρικά

Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες δρόμου δεν φαίνεται να τα πάνε καλά στις αγορές του κόσμου, αφού είναι πολύ δύσκολο να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες αυτονομίας και επιδόσεων του αγοραστικού κοινού σε τιμές που να μην ξεφεύγουν από τα λογικά πλαίσια. Όσον αφορά το motocross όμως, η ηλεκτροκίνηση φαίνεται πολλά υποσχόμενη και τώρα η Suzuki αναπτύσσει τον δικό της ηλεκτρικό χωμάτινο ανταγωνιστή. Οι δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης στο motocross είναι εμφανείς χρόνια τώρα, αφού από το 2017 ακούγαμε διθυράμβους για το Alta Redshift, ενώ το Stark Varg που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην αγορά, έχει λάβει εξαιρετικά θετικές αντιδράσεις, ακόμα μάλιστα και από ορκισμένους "εχθρούς" της ηλεκτροκίνησης, αφού καβαλήσανε μία. Από τότε, πιο γνωστές στο ευρύ κοινό εταιρείες όπως η Honda που ανέπτυξε την CR Electric Proto το 2019, ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση στο Motocross. Η Honda, αγωνίζεται με το ηλεκτρικό της motocross, ενάντια σε μοτοσυκλέτες με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο ιαπωνικό πρωτάθλημα Motocross πριν το βγάλει το μοντέλο της στην παραγωγή, κάτι που θα γίνει σύντομα.
 

Η πατέντα δείχνει το μαζεμένο σε διαστάσεις σασμάν

Πιο πρόσφατα είδαμε πως και η Yamaha εξελίσσει ένα ηλεκτρικό motocross βασισμένο στον κινητήρα που αναπτύχθηκε για το ηλεκτρικό trial, TY-E και τώρα φαίνεται πως η Suzuki ακολουθεί τον ίδιο δρόμο, καταθέτοντας διπλώματα ευρεσιτεχνίας για ένα σύνολο μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα-μετάδοσης "βιδωμένο" επάνω στο πλαίσιο ενός RM-Z. Η πατέντα δεν αποκαλύπτει οποιαδήποτε τεχνικά χαρακτηριστικά για το μοντέλο ή λεπτομέρειες για την μπαταρία, αλλά απεικονίζει λεπτομερώς το σασμάν που δέχεται την κίνηση από τον κινητήρα και την "διαιρεί" σε αρκετά επίπεδα ώσπου να καταλήξει στο εμπρός γρανάζι της αλυσίδας κίνησης. Το στοιχείο που θέλει να κατοχυρώσει η Suzuki με την πατέντα της είναι η διάταξη των γραναζιών, που βοηθά στην ,μείωση του χώρου που καταλαμβάνει το σύστημα μετάδοσης, επιτρέποντάς του να μην είναι φαρδύτερο από τον ίδιο τον κινητήρα. Έτσι η αλυσίδα δεν μετακινείται και βρίσκεται στο ίδιο περίπου σημείο με του RM-Z με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα αυτό σημαίνει ότι το ψαλίδι και ο πίσω τροχός του ηλεκτρικού motocross της Suzuki μπορεί να προέλθει κατευθείαν από το μοντέλο με τον θερμικό κινητήρα.
 


Το CR-E της Honda που τρέχει στο πλάι θερμικών motocross στο ιαπωνικό πρωτάθλημα

Το CR-E της Honda που τρέχει στο πλάι θερμικών motocross στο ιαπωνικό πρωτάθλημα

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Προσαρμογή του ηλεκτροκινητήρα στο πλαίσιο του RM-Z

Ένας πολύ σημαντικός στόχος της Suzuki, είναι να μπορεί το μοντέλο να μοιράζεται πολλά εξαρτήματα με το RM-Z, μειώνοντας έτσι το κόστος ανάπτυξης (R&D, κατασκευή και αλυσίδα προμήθειας), ενώ ταυτόχρονα δεν χάνεται η προεργασία από την πολυετή ανάπτυξη του θερμικού μοντέλου, που κάθε χρόνο μπορεί να δεχόταν μία πολύ μικρή αναβάθμιση βελτιώνοντας την απόδοσή του στην πίστα. Το να ξεκινήσεις από το μηδέν, αναπτύσσοντας ένα πλαίσιο γύρω από έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία, θα σήμαινε αυτόματα πως όλα αυτά τα χρόνια ανάπτυξης θα πήγαιναν χαμένα (για το ηλεκτρικό μοντέλο). Είναι προτιμότερο να αναπτύξεις ένα σύστημα μετάδοσης που να μπορεί να τοποθετηθεί στο υπάρχον πλαίσιο, όσον αφορά το κόστος και τις επιδόσεις.
 

Η άμεση ροπή είναι σημαντικό στοιχείο για το Motocross

Γιατί όμως η ηλεκτροκίνηση "ταιριάζει" τόσο πολύ με το motocross; Η άμεση διάθεση ροπής των ηλεκτροκινητήρων σημαίνει πως η λειτουργία τους έρχεται πιο κοντά στον χαρακτήρα ενός αγωνιστικού μονοκύλινδρου κινητήρα, από ότι των άλλων κινητήρων εσωτερικής καύσης και σημαντικότερο στοιχείο των μοτοσυκλετών motocross είναι η επιτάχυνσή τους και όχι η τελική τους ταχύτητα. Η αυτονομία δεν αποτελεί τόσο σημαντικό παράγοντα για τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, οπότε οι ηλεκτρικές motocross δεν χρειάζονται μεγάλες και βαριές μπαταρίες όπως αυτές που συναντάμε σε μοτοσυκλέτες δρόμου υψηλών επιδόσεων. Ταυτόχρονα η μηδενική σχεδόν ηχορύπανση και η απουσία εκπομπών ρύπων, σημαίνει ότι περισσότερες πίστες μπορούν να κατασκευαστούν ακόμα και κοντά σε κατοικημένες περιοχές ή και σε κλειστούς χώρους, ενώ η τάση των ολοένα και αυξανόμενων μικρών, χωμάτινων, ηλεκτρικών μοτοσυκλετών για παιδιά, τα βάζει πιο εύκολα στον κόσμο του motocross. Η Suzuki σκοπεύει να βγάλει στην παραγωγή το πρώτο της ηλεκτρικό δίκυκλο στην γκάμα του 2025 και από ότι φαίνεται θα είναι ένα μικρό commuter μοντέλο αντίστοιχο των 125cc σε μία προσιτή τιμή, που δεν επικεντρώνεται στις επιδόσεις. Αναμένουμε όμως, περισσότερες πληροφορίες για το ηλεκτρικό motocross που "μαγειρεύει" η Suzuki.