Εσείς θα πληρώνατε συνδρομή για να μπορείτε να μιλάτε στην Kawasaki σας;
Φωνητικός έλεγχος στην Kawasaki Versys 1000 και σε μοντέλα του 2025
18 φωνητικές εντολές για κλήσεις, πλοήγηση και πρόγνωση καιρού
Παγιδεύει ή εξυπηρετεί το μοντέλο της συνδρομής;
Διαφορετικές γλώσσες και χρήση μέχρι τα 120 χλμ/ώρα
Φωνητικός έλεγχος στην Kawasaki Versys 1000 και σε μοντέλα του 2025
Η Kawasaki ενσωματώνει τεχνολογία φωνητικού ελέγχου σε επιλεγμένα μοντέλα του 2025, συμπεριλαμβανομένης της ανανεωμένης Versys 1000 καθώς και των Ninja 1100SX και Ζ900. Το σύστημα επιτρέπει στους αναβάτες να διαχειρίζονται βασικές λειτουργίες χωρίς να απομακρύνουν τα χέρια τους από το τιμόνι, αυξάνοντας την ασφάλεια και την άνεση. Η λειτουργία αυτή, που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Cerence, επιτρέπει την εκτέλεση εντολών μέσω φωνής, μειώνοντας την ανάγκη χρήσης φυσικών κουμπιών ή οθόνης αφής. Παράλληλα, η τεχνολογία συνδέεται με την εφαρμογή Rideology, επιτρέποντας περαιτέρω εξατομίκευση των λειτουργιών της μοτοσυκλέτας. Με αυτή την καινοτομία, η Kawasaki επιχειρεί να προσαρμόσει τις μοτοσυκλέτες της στις σύγχρονες ανάγκες συνδεσιμότητας, διατηρώντας όμως τον έλεγχο στα χέρια του αναβάτη.
18 φωνητικές εντολές για κλήσεις, πλοήγηση και πρόγνωση καιρού
Το σύστημα φωνητικού ελέγχου της Kawasaki υποστηρίζει 18 διαφορετικές φωνητικές εντολές, επιτρέποντας στους αναβάτες να αλληλεπιδρούν με τη μοτοσυκλέτα τους με νέους τρόπους. Οι βασικές λειτουργίες περιλαμβάνουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης τηλεφωνικών κλήσεων, τη ρύθμιση της έντασης του ήχου, την πρόσβαση στην πρόγνωση καιρού και τη χρήση πλοήγησης. Επιπλέον, οι αναβάτες μπορούν να ελέγχουν διάφορες παραμέτρους του οχήματος, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί χωρίς την ανάγκη χειροκίνητων παρεμβάσεων, βελτιώνοντας την οδηγική εμπειρία και ενισχύοντας την ασφάλεια, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές.
Παγιδεύει ή εξυπηρετεί το μοντέλο της συνδρομής;
Σε αντίθεση με τα περισσότερα φωνητικά συστήματα στα αυτοκίνητα, το νέο σύστημα της Kawasaki απαιτεί ετήσια συνδρομή, το ύψος της οποίας ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί. Η άδεια χρήσης συνδέεται με τον ιδιοκτήτη και όχι με το όχημα, επιτρέποντας τη μεταφορά της σε νέα μοτοσυκλέτα Kawasaki, εφόσον ο αναβάτης αναβαθμίσει το μοντέλο του. Ωστόσο, αν η μοτοσυκλέτα αλλάξει χέρια εντός του πρώτου έτους, ο νέος ιδιοκτήτης δεν θα έχει πρόσβαση στη φωνητική λειτουργία χωρίς νέα συνδρομή. Αυτό εγείρει ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο η συνδρομητική προσέγγιση εξυπηρετεί τους χρήστες ή αποτελεί έναν επιπλέον οικονομικό περιορισμό. Παρότι το σύστημα προσφέρει σύγχρονες ανέσεις, το κόστος διατήρησης της λειτουργίας μπορεί να αποθαρρύνει ορισμένους αναβάτες.
Διαφορετικές γλώσσες και χρήση μέχρι τα 120 χλμ/ώρα
Ένα από τα βασικά τεχνικά εμπόδια που αντιμετώπισε η Kawasaki στην ανάπτυξη του συστήματος ήταν η προσαρμογή του σε διαφορετικές γλώσσες και προφορές (μεταξύ των οποίων ακόμα δεν περιλαμβάνονται τα ελληνικά), ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των αναβατών σε παγκόσμιο επίπεδο. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να αναγνωρίζει φωνητικές εντολές με υψηλή ακρίβεια, αλλά ενδέχεται να επηρεάζεται από τον θόρυβο του ανέμου και του περιβάλλοντος. Για τον λόγο αυτό, η Kawasaki περιορίζει τη χρήση του σε ταχύτητες κάτω των 120 χλμ/ώρα, όπου η ποιότητα της ηχητικής επικοινωνίας είναι πιο αξιόπιστη. Αν και το σύστημα υπόσχεται μεγαλύτερη άνεση και ευκολία στον χειρισμό των λειτουργιών της μοτοσυκλέτας, η ανάγκη για συγκεκριμένες συνθήκες λειτουργίας μπορεί να περιορίσει την πρακτική εφαρμογή του σε υψηλές ταχύτητες.

