• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οδηγώντας – Ρετρό και γοητεία

 

Όταν η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τις μοτοσυκλέτες BMW, μοιραία σου έρχεται η σειρά GS στο μυαλό. Αυτό βέβαια που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι ότι η αρχική ονομασία ήταν G/S, που περιέγραφε τη διπλή χρήση των μοντέλων σε άσφαλτο και χώμα (βλέπε gelande/strasse στα Γερμανικά). Πάνω σε αυτή τη μακέτα θέλησε να κινηθεί η Βαυαρική εταιρία, παρουσιάζοντας το καινούργιο Urban G/S. Το παρελθόν συναντά το παρόν σε μια vintage κατασκευή που θα τραβήξει βλέμματα μικρών και μεγάλων. ¶λλωστε σύμφωνα με τις μετρήσεις, το 62% όσων αγοράζουν το συγκεκριμένο μοντέλο, το επιλέγουν εξαιτίας της εμφάνισής του. Η αρχική μου σκέψη, περιστρεφόταν γύρω από άλλη μια νεορετρό μοτοσυκλέτα, γρήγορα όμως υπερκεράστηκε από τον πολύ άνετο, φιλικό και all around χαρακτήρα της Urban G/S. Αιτία είναι η εξαιρετική εργονομικά θέση οδήγησης, που σε τοποθετεί σε όρθια βολική θέση. Το φαρδύ τιμόνι κρατά τα χέρια σε σωστή απόσταση, η θέση των ποδιών είναι ιδανική και η αναπαυτική σέλα που κλέβει την παράσταση, δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για άνετα χιλιόμετρα. Δεν βιάστηκα να βγάλω συμπεράσματα κι όμως η αρχική αίσθηση της πολυχρηστικής μοτοσυκλέτας επιβεβαιώθηκε με ακρίβεια στη συνέχεια. Το Urban G/S θα κινηθεί χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία ανάμεσα από αυτοκίνητα χάρη στη λεπτή σιλουέτα του, με το φαρδύτερο σημείο να είναι αυτό των κυλίνδρων. Δεν είναι διστακτικό στους  ελιγμούς και τις αλλαγές κατευθύνσεων παρά το συνολικό βάρος των 221 κιλών. Ο κινητήρας είναι απολαυστικός και συμβάλει καθοριστικά στη ξεκούραστη λειτουργία του μοντέλου της BMW. ¶φθονα αποθέματα ροπής από χαμηλά που εκτοξεύουν μπροστά το Urban G/S ακόμα και με δύο ταχύτητες πάνω. Και αν τον ζορίσεις, τραβάει θετικά και ομοιόμορφα μέχρι την κόκκινη περιοχή στροφών. Ο κροταλιστός ήχος από την εξάτμιση είναι εθιστικός και θέλεις να τον ακούς συνέχεια.  Αν βλέποντας το Urban G/S το υποτιμήσεις, αυτό θα σε δαγκώσει, καθώς είναι αρκετά γρήγορο χωρίς αυτό να γίνεται αυτοσκοπός. Στον ανοιχτό δρόμο είναι αρκετά σταθερό μέχρι την τελική ταχύτητα των 220+, αν και το μασκάκι που παίζει το ρόλο ζελατίνας , επαρκεί για ταχύτητες έως τα 150. Από αυτά τα χιλιόμετρα  και πάνω, ο αέρας θα ενοχλήσει οδηγό και αυχένα και πρέπει να βρίσκεσαι συνεχώς σε σκυφτή θέση για να τον αποφύγεις. Αν και προορίζεται και για off road οδήγηση, ο προσανατολισμός του είναι περισσότερο ασφάλτινος, σύμφωνα και με όσα δηλώνει και το Urban στο όνομά του. Θα καταφέρει να διασχίσει χαλαρά χωμάτινα μονοπάτια αλλά οι δυνατότητες του στο εκτός δρόμου πεδίο, είναι περιορισμένες σε σχέση με ένα αμιγώς adventure μοντέλο. Η λειτουργία των αναρτήσεων έχει ως βασικό γνώμονα την άνετη μετάβαση. Παρά τη μαλακή ρύθμισή τους, το R nineT Urban παραμένει σταθερό, αλλά θα παραπονεθούν αν πιεστούν στο όριο. Το μπροστινό θα ανοίξει τροχιά ενώ το πίσω μέρος τερματίζει σε μεγάλες κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ειδικά αν είσαι δικάβαλος. Για μην παρεξηγηθώ, το Urban G/S παίρνει ικανοποιητικές γωνίες κλίσης και ΅ΆγράφειΆΆ καλές ταχύτητες εισόδου ξύνοντας εύκολα τα μαρσπιέ, απλώς ένα μπροστινό πιρούνι με δυνατότητα ρυθμίσεων θα ήταν η ιδανικότερη λύση. Μην ξεχνάμε όμως ότι δεν είναι αυτός ο σκοπός του συγκεκριμένου μοντέλου. Τα φρένα έχουν εξαιρετική λειτουργία και η προοδευτική τους αίσθηση δεν ενεργοποιεί άσκοπα το ABS, ενώ δίνει αυτοπεποίθηση στον αναβάτη ακόμα και σε φρενάρισμα πανικού. Κάνοντας τα μαθηματικά μου, αντιλαμβάνομαι ότι ο τίτλος καθημερινή μοτοσυκλέτα της ανήκει δικαιωματικά. Με κατανάλωση στα 5,9 σε όχι και τόσο ήρεμη οδήγηση και σε συνδυασμό με το 17λιτρο ρεζερβουάρ καυσίμων τα σχεδόν 300 χιλιόμετρα αυτονομίας είναι μια πολύ ικανοποιητική τιμή για 1200άρι μοτέρ. Το να γράφεις χιλιόμετρα πάνω στη σέλα του Urban G/S, μετατρέπεται σε μια απόλυτα φυσιολογική διαδικασία.  Έπιασα τον εαυτό μου να μην θέλει να σταματήσει, γράφοντας χαζά χιλιόμετρα απλά για να συνεχίσει τη βόλτα. Αλλά ακόμα και τις ώρες που είχα κάποια δουλειά, είχα στο νου μου πότε θα τελειώσω, ώστε να την οδηγήσω και πάλι. Και αυτό είναι που την κάνει ξεχωριστή. 

MotoCert: Έτσι θα την ελέγξεις πριν την αγοράσεις

BMW: F 900 R από 9.240 & F900 XR από 11.950 ευρώ

  • Τασος

    την μηχανή την οδήγησα και είναι πολύ σκληρή, έχει πολύ βαριά αίσθηση στις στροφές, καθως θέλει προσπάθεια για να στριψει (μακρυά και κοντη) και Επίσης χτύπα στις λακκούβες. Ούτε άνετη είναι ούτε μαλακια....

      6