Adventure scooters: Μια μόδα που ήρθε για να μείνει;

Adventure scooters: Μια μόδα που ήρθε για να μείνει;

Η μόδα των adventure περνά σιγά σιγά και στα scooter. Ήρθε όμως για να μείνει και να ανοίξει νέους ορίζοντες ή είναι “να`χαμε να λέγαμε”;

Οι ταξινομήσεις μιλούν από μόνες τους. Ο λαός θέλει avdenture.

Τη χρονιά που μας πέρασε, από τις 10 μοτοσυκλέτες με τις περισσότερες ταξινομήσεις, οι 8 ανήκουν στην κατηγορία των adventure και sport touring. Και όχι άδικα βέβαια καθώς συνδυάζουν πολλά πλεονεκτήματα, αφού προσφέρουν άνεση για 2 άτομα, ταξιδεύουν αρχοντικά και μπορούν να μεταφέρουν πολύ πράμα με βαλίτσες και tank bag, ενώ μπορείς να πας σε χώμα και δεν μιλάμε απλά για μια διάσχιση πατημένου χωματόδρομου, αλλά και πιο σκληροπυρηνικές καταστάσεις. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι σήμερα έχουμε adventure μοτοσυκλέτες κάθε πιθανού κυβισμού, ενώ η τάση αυτή έχει παρασύρει τα αξεσουάρ μοτοσυκλέτας και τα είδη ένδυσης αναβάτη.

 

Adventure τώρα και σε scooter

Ήταν θέμα χρόνου λοιπόν να δούμε και adventure scooter και η Honda έκανε το πρώτο βήμα πριν μερικά χρόνια παρουσιάζοντας το X-ADV, μια αυτόματη μοτοσυκλέτα με σκουτερίσια εμφάνιση, που συνδύαζε στοιχεία των δυο κόσμων. Την περσινή χρονιά το DT-X 360 της Kymco ήρθε και έβαλε τα θεμέλια στην κατηγορία, ενώ φέτος περιμένουμε το ADV 350 της Honda, το Aprilia SR GT σε 125 και 200 κυβικά, το SYM Husky ADV 150 και δεν θα μας κάνει εντύπωση αν και άλλοι κατασκευαστές παρουσιάσουν τις δικές τους προτάσεις.

 

Τρακτερωτά ελαστικά, κάλυψη από τα στοιχεία της φύσης, απόσταση από το έδαφος

Σε τι όμως διαφέρει ένα adventure scooter; Πρόκειται στην ουσία για μια υποκατηγορία των GT scooter, οπότε έχουμε πλήρες φέρινγ και ψηλή ζελατίνα, ώστε να προστατεύεται ο αναβάτης από τα στοιχεία της φύσης. Η εμφάνιση είναι στα πρότυπα των adventure μοτοσυκλετών με πιο αιχμηρές γωνίες και παρουσιαστικό που φωνάζει “περιπέτεια”, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε χούφτες και διάφορα προστατευτικά ή και κάγκελα. Τα μεικτής χρήσης ελαστικά και η ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι τα στοιχεία που προμοτάρουν πιο πολύ οι εταιρείες και αυτά που δίνουν off road δυνατότητες στα scooter αυτής της κατηγορίας. Η χαμηλή σέλα, το μικρότερο βάρος (σε σχέση με μια μοτοσυκλέτα) και η απουσία συμπλέκτη θα βοηθήσουν ώστε ακόμα και ο αρχάριος αναβάτης να κινηθεί στο χώμα, ενώ ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα σε συνδυασμό με τα ντουλαπάκια στην ποδιά προσφέρουν μεγάλη πρακτικότητα και θα φανούν χρήσιμα στο ταξίδι.

 

Οι μικρής διαμέτρου τροχοί και οι αναρτήσεις θέτουν τα όρια στο χώμα.

Οι adventure μοτοσυκλέτες έχουν συχνά μεγαλύτερης διαμέτρου εμπρός τροχό με τις 19 ίντσες να είναι η πιο συνηθισμένη διάσταση. Ο λόγος βέβαια είναι για να μπορεί να περνά με ευκολία πάνω από πέτρες, χαντάκια, ξύλα και ότι άλλο βρεθεί στο δρόμου του. Ένα scooter από την άλλη έχει μικρότερης διαμέτρου τροχούς και αναρτήσεις με μικρότερες διαδρομές, οπότε αυτόματα οι εκτός δρόμου ικανότητες περιορίζονται. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι λόγω αρχιτεκτονικής, οι αναρτήσεις τους είναι γενικά σκληρές με ότι αυτό συνεπάγεται ως προς την άνεση, ιδιαίτερα σε χωματόδρομο. Προφανώς κανείς δεν θα επιλέξει adventure scooter για να κάνει σκληρό enduro, οπότε το ζητούμενο είναι να μπορείς να κάνεις άνετα και με ασφάλεια μια διάσχιση βατού χωματόδρομου και να φτάσεις πιο μακριά χωρίς να κινδυνεύεις εσύ ή το scooter.

 

Θα καταφέρουν τα adventure scooter να γίνουν το επόμενο must ή απλά θα μείνουν στο marketing; Μπορούν να πάνε λέτε στο χώμα ή όχι;