net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Αποστολή: Dorsoduro Factory & Shiver 750

Στις κοσμοπολίτικες Κάνες βρεθήκαμε πρόσφατα προσκεκλημένοι της Aprilia, προκειμένου να οδηγήσουμε τη νέα έκδοση του Dorsoduro, Factory, και το ανανεωμένο Shiver 750. Το σχετικό θέμα θα δημοσιευθεί στο τεύχος 10 του Moto Τρίτη, μέχρι τότε όμως, μοιραζόμαστε μαζί σας τις πρώτες μας εντυπώσεις!

 
Dorsoduro Factory

Τι άλλαξε

Το Dorsoduro Factory, αναβαθμίζεται στους τομείς των περιφερειακών και της εμφάνισης, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν διαφορές στην απόδοση σε σχέση με το «απλό» μοντέλο. Σε ότι αφορά στην εμφάνιση, εκτός των νέων χρωμάτων, οι αλλαγές περιλαμβάνουν carbon καλύμματα στο ρεζερβουάρ και μπροστινό φτερό από το ίδιο υλικό. Το πίσω αμορτισέρ είναι στο factory ένα πλήρως ρυθμιζόμενο Sachs, ενώ και το μπροστινό παρ΄ όλο που δεν αλλάζει σε χαρακτηριστικά προσφέρει μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων. Στα φρένα, έχουν τοποθετηθεί wave τύπου δίσκοι χωρίς ωστόσο να αλλάξει η διάμετρος τους, ενώ και οι δαγκάνες επίσης είναι νέες, τετραπίστονες ακτινικής έδρασης από τη Brembo.O κινητήρας παραμένει ακριβώς ίδιος με αυτόν του standard Dorsoduro, δηλαδή δικύλινδρος με χωρητικότητα 749,9 κ.εκ. και απόδοση 92 ίππων. Το Factory θα έχει επίσης το ride-by-wire γκάζι, καθώς και τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών διαφορετικών χαρτών ανάφλεξης.

Οι πρώτες εντυπώσεις

Σε σχέση με την «απλή» έκδοση του Dorsoduro, το Factory παρουσιάζεται πιο απόλυτο και εξειδικευμένο, χωρίς ωστόσο να έχει απολέσει τον allround χαρακτήρα και τη φιλικότητα στη χρήση. Η αίσθηση αυτή δημιουργείται κυρίως από την απόδοση των αναρτήσεων, που παρουσιάζουν μια «σφιχτή» και «sport» λειτουργία, καθώς και από την απόδοση του μπροστινού φρένου, που εντυπωσιάζει με την ισχύ και την αίσθηση του. Δεδομένου του ότι η απόδοση του κινητήρα παραμένει ίδια με αυτή της βασικής έκδοσης, το Factory διαφοροποιείται στην οδική συμπεριφορά, όντας πιο δεκτικό στη πίεση, αλλά και πιο απαιτητικό από το «απλό».

Aprilia Shiver 750

Τι άλλαξε

Η όποια σχεδιαστική ανανέωση επικεντρώνεται στο μπροστινό μέρος, όπου πλέον ο προβολέας περιβάλλεται από μία mini-μάσκα. Αυτό που δεν φαίνεται, αλλά έχει αλλάξει, είναι η θέση οδήγησης, με τη σέλα να βρίσκεται 5χλστ. χαμηλότερα, το τιμόνι να παρουσιάζεται πιο ίσιο χωρίς ανασηκωμένα άκρα και τα μαρσπιέ να είναι τοποθετημένα λίγο πιο ψηλά και λίγο πιο πίσω. Νέα είναι και τα «wave» δισκόφρενα (χωρίς ωστόσο να αλλάζει κάτι άλλο), ενώ τη λίστα συμπληρώνουν οι νέες επιλογές στο χρωματολόγιο του μοντέλου. Το Shiver 750 του 2010, εκτός από το ride-by-wire γκάζι και του τρεις χάρτες ανάφλεξης που συμπεριλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, θα προσφέρει επίσης την δυνατότητα – όπως και το μοντέλο του 2009- επιλογής έκδοσης με ABS ή χωρίς.

Οι πρώτες εντυπώσεις

Πέραν από τις αισθητικές και σχεδιαστικές αλλαγές, το Shiver 750 διαφοροποιείται σε σχέση με το μοντέλο του 2009, κυρίως λόγω των αλλαγών στη θέση οδήγησης. Η χαμηλότερη σέλα τοποθετεί τον αναβάτη πιο «μέσα» στη μοτοσικλέτα, ενώ τα υψηλότερα και πιο πίσω τοποθετημένα μαρσπιέ προσθέτουν μια νότα sport στη κατά τα άλλα all -round θέση οδήγησης. Οι δύο αυτές αλλαγές έχουν ως αποτέλεσμα το καλύτερο έλεγχο και την ενίσχυση της «συμπαγούς» αίσθησης που αποπνέει η μοτοσικλέτα. Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου, δεδομένου του ότι η μοναδική αλλαγή ήταν η εφαρμογή «wave» δίσκων μπροστά δεν έχει αλλάξει, παραμένοντας στα πολύ καλά επίπεδα που μας είχε συνηθίσει το Shiver 750 από τη πρώτη του παρουσίαση.

Η αναλυτική παρουσίαση της οδηγικής μας εμπειρίας με τις δύο νέες μοτοσικλέτες της Aprilia, θα συμπεριληφθεί στη ύλη του τεύχους 10 του Moto Τρίτη, που θα κυκλοφορήσει στις 11/05.

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ