net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Πρώτη Επαφή

Πρώτη Επαφή
Αποστολή: ΓΑΛΛΙΑ, Peugeot E-Vivacity & Citystar 125
Peugeot E-Vivacity
Διαβάστηκε από 31262 αναγνώστες
Viva Electricity!
Ίσως και να μη φέρει τα πάνω-κάτω όσον αφορά στη μετακίνηση μέσα στις πόλεις. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το νέο Peugeot E-Vivacity έρχεται να προτείνει έναν απόλυτα οικονομικό και καθαρό τρόπο μετακίνησης και μας δίνει μία πολύ καλή γεύση από το τι θα επακολουθήσει στο μέλλον.
Αισθητική: Γνώριμη και χαριτωμένη
Στον τομέα της εμφάνισης, το νέο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας έχει ακολουθήσει την επιτυχημένη συνταγή της υπόλοιπης σειράς. Πέρα λοιπόν από τα αυτοκόλλητα που υποδηλώνουν με διακριτικό τρόπο την ηλεκτρική φύση του κινητήρα, δεν υπάρχει κάποιο άλλο χαρακτηριστικό που να το διαχωρίζει από τα Vivacity με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα κομψά αυτοκόλλητα και τα μονόχρωμα πλαστικά δίνουν μία σοβαρή εικόνα στη σύγχρονη όψη του μικροκαμωμένου scooter, επιβεβαιώνοντας έτσι και τα λεγόμενα της Peugeot η οποία στοχεύει σε ένα μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό, μεταξύ 30 και 45 ετών, που μπορεί να εκτιμήσει, εκτός από τη σοβαρή του εμφάνιση, και τον οικολογικό χαρακτήρα που προτάσσει ο ηλεκτρικός κινητήρας του.
Εργονομία: Αντιστρόφως ανάλογα!
Το E-Vivacity είναι ακριβώς αυτό που δείχνει. Ένα ιδιαίτερα μικρών διαστάσεων scooter που προορίζεται για τη ζούγκλα της πόλης και έχει ως σκοπό να σας μεταφέρει μέχρι και το σημείο του προορισμού σας με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια. Οπότε η μειωμένη ικανότητα για μεταφορά αντικειμένων, όπως και η "στριμωγμένη" θέση οδήγησης, θεωρείται μάλλον φυσιολογική και απόλυτα δικαιολογημένη για την κατασκευή, σωστά; Λάθος! Η θέση οδήγησης του E-Vivacity θα μπορούσε να ανήκει και σε μεγαλύτερο μοντέλο και στη σέλα με το πλούσιο και καλής ποιότητας αφρώδες θα χωρέσουν με άνεση ακόμη και άτομα που ξεπερνούν σε ύψος τα 1,85 μ. Χώρος υπάρχει και για το συνεπιβάτη, αν και είναι σαφώς μικρότερος σε σχέση με του αναβάτη. Σίγουρα όμως επαρκεί για μικρές αποστάσεις μέσα στην πόλη. Εκεί που το γαλλικό μοντέλο πραγματικά εκπλήσσει είναι οι αποθηκευτικοί του χώροι. Παρά την ύπαρξη μπαταριών, ο χώρος κάτω από τη σέλα δεν έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Ένα κράνος κλειστού τύπου και κάποια μικροπράγματα θα χωρέσουν με άνεση και υπάρχει… και συνέχεια! Το ρύγχος, που ανοίγει από ένα μπουτόν στο πάνω μέρος του, είναι επίσης αποθηκευτικός χώρος και θα δεχτεί, χωρίς πολλά-πολλά, ένα jet κράνος ή ένα μικρό σακίδιο. Πραγματικά, τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα μοντέλο με μήκος 1,92 μ….;
Κινητήρας: Το μέλλον… σήμερα
Για την εξέλιξη του ηλεκτροκίνητου E-Vivacity, οι μηχανικοί της Peugeot στράφηκαν στη SAFT, μία γαλλική εταιρεία που κατέχει ηγετική θέση στον τομέα των μπαταριών ιόντων-λιθίου σε παγκόσμιο επίπεδο. Μεγαλύτερο μέλημά τους ήταν η αξιοπιστία των μπαταριών, για την οποία μάλιστα εμφανίζονται ιδιαίτερα σίγουροι, αφού παρέχουν εγγύηση καλής λειτουργίας που αγγίζει τα τέσσερα χρόνια ή τα 40.000 χλμ., ενώ μπορεί να αποφορτιστούν και να φορτιστούν πλήρως τουλάχιστον 1.000 φορές. Μιλώντας για ένα αμιγώς αστικό scooter, τα χιλιόμετρα αυτά είναι πολύ περισσότερα από όσα ακούγονται, με την Peugeot να έχει υπολογίσει τη μέση απόσταση που διανύεται καθημερινά στην πόλη, στα 7 χλμ. Και το βάρος έπαιξε σημαντικό ρόλο κατά την εξέλιξη των μπαταριών, με τις τελευταίες να ζυγίζουν μόλις 16 κιλά, πολύ λιγότερα από αυτά που θα μπορούσε να φανταστεί κανείς μέχρι και πριν από λίγα χρόνια. Σκεφτείτε μόνο ότι οι μπαταρίες νικελίου-καδμίου που έφερε το πρώτο ηλεκτρικό scooter της Peugeot, το Scoot´Elec, πριν από… 15 χρόνια, ζύγιζαν 39 κιλά, προσέφεραν αυτονομία 40 χλμ. (τώρα 60 χλμ.) και ισχύ 1,5 KW (3 KW στο E-Vivacity)! To ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται πίσω, ακριβώς, από τις μπαταρίες και η ισχύς μεταφέρεται στον πίσω τροχό με οδοντωτό ιμάντα για καλύτερη κατανομή του βάρους. ¶λλο ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του συστήματος είναι η ικανότητά του να μετατρέπεται σε φορτιστή των μπαταριών κάθε φορά που κλείνετε το γκάζι, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία του μοντέλου. Η φόρτιση των μπαταριών από μία κοινή οικιακή πρίζα διαρκεί 8 ώρες με το στάνταρτ φορτιστή, ενώ αν χρησιμοποιήσετε και το δεύτερο, η διάρκεια αυτή πέφτει στις 5 ώρες. Για αυτούς που βιάζονται, να επισημάνουμε ότι μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία κατά 80% σε διάστημα πέντε ή τριών ωρών με τη χρήση ενός ή δύο φορτιστών αντίστοιχα.
Στο δρόμο: Προσοχή, δεν ακούγεται!
Το πρώτο πράγμα που σου κάνει φυσικά εντύπωση πάνω στη σέλα του γαλλικού scooter, είναι η σχεδόν απόλυτη ησυχία, αφού μόνο ένα πολύ σιγανό σφύριγμα ακούγεται από το μοτέρ. Δεν υπάρχει ήχος, δεν υπάρχουν κραδασμοί, δεν υπάρχει και σύγκριση σε σχέση με οποιονδήποτε κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αυτό το επίπεδο, όσο πολιτισμένος και να είναι. Το χαμηλό βάρος, που στην πραγματικότητα μοιάζει ακόμη μικρότερο, καθώς και οι compact διαστάσεις, κάνουν το μικρό scooter της Peugeot ένα πραγματικό παιχνίδι. Όταν κινείται, γίνεται προέκταση του σώματός σου. Η πιθανότητα να κολλήσεις στην κίνηση μοιάζει μηδαμινή. Κινείται τόσο αεράτα και αθόρυβα σε σημείο που η παρουσία του να ξαφνιάζει τους πεζούς που το αντιλαμβάνονται… αφού τους έχει προσπεράσει. Η γαλλική εταιρεία έχει προσθέσει στον εξοπλισμό του μία πολύ διακριτική κόρνα για αυτό το λόγο, στη θέση που κανονικά βρίσκουμε το μπουτόν της μίζας και καλό είναι να την χρησιμοποιείτε κατά την προσέγγιση, για να μην προκληθεί κανένα καρδιακό επεισόδιο... Η ταχύτητα που αναπτύσσει φτάνει τα 49 χλμ. στο ηλεκτρονικό του κοντέρ, αν και στην πραγματικότητα δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 45 χλμ., που είναι και το νόμιμο όριο για την κατηγορία και την ισχύ του ηλεκτρικού κινητήρα. Η αυτονομία του, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αγγίζει τα 60 χλμ. Από τη σύντομη επαφή μας μπορούμε να συμπεράνουμε με ασφάλεια ότι αυτό το νούμερο είναι άκρως ρεαλιστικό και μπορεί να επιτευχθεί ανεξάρτητα από τις συνθήκες και το φορτίο που θα μεταφέρει το E-Vivacity. Ακόμη και μετά από 20 περίπου χιλιόμετρα στη σέλα του, η ένδειξη της αυτονομίας συνέχιζε να βρίσκεται πάνω από τα 50 χιλιόμετρα και αυτό με έναν αναβάτη που ξεπερνά τα 100 κιλά μαζί με τον εξοπλισμό ασφαλείας.Τα φρένα του επαρκούν για τις ταχύτητες που θα κινηθεί το μικρό e-Vivacity. Το μεγαλύτερο ποσοστό επιβράδυνσης έχει αναλάβει ο εμπρός δίσκος, ο οποίος προσφέρει παράλληλα και καλή αίσθηση στα δάκτυλα του αναβάτη. Το πίσω φρένο είναι αδύναμο και η αλήθεια είναι ότι θα το θέλαμε πιο δυνατό για να πραγματοποιείται η πέδηση πιο ισορροπημένα. Όπως και να ´χει, πάντως, ένα φρένο φτάνει για τα 45 χλμ. της τελικής ταχύτητας.
Βρεθήκαμε σε μία από τις σπάνιες παρουσιάσεις της Peugeot, στο St Tropez της Γαλλίας, και με βεβαιότητα έχουμε να σας μεταφέρουμε ένα πράγμα. Όταν οι Γάλλοι έχουν να πουν κάτι, αυτό το κάτι σημαίνει πολλά! Το ολοκαίνουργιο Citystar έρχεται με το καλημέρα να διεκδικήσει την κορυφή στα GT των 125 κ.εκ., ενώ το έτερο αστέρι της παρουσίασης, το ηλεκτροκίνητο E-Vivacity, βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας και χτυπά το καμπανάκι του μέλλοντος… σήμερα!
Βρεθήκαμε σε μία από τις σπάνιες παρουσιάσεις της Peugeot, στο St Tropez της Γαλλίας, και με βεβαιότητα έχουμε να σας μεταφέρουμε ένα πράγμα. Όταν οι Γάλλοι έχουν να πουν κάτι, αυτό το κάτι σημαίνει πολλά! Το ολοκαίνουργιο Citystar έρχεται με το καλημέρα να διεκδικήσει την κορυφή στα GT των 125 κ.εκ., ενώ το έτερο αστέρι της παρουσίασης, το ηλεκτροκίνητο E-Vivacity, βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας και χτυπά το καμπανάκι του μέλλοντος… σήμερα!
Σύγχρονη, γνώριμη και χαριτωμένη η εμφάνιση του E-Vivacity. Το μπλε ελεκτρίκ στα γραφικά και στις ζάντες κάνει επιτυχημένη αντίθεση με τα μονόχρωμα πλαστικά προσθέτοντας ένα τόνο φρεσκάδας. Ιδιαίτερα κομψά τα πίσω φωτιστικά σώματα θυμίζουν κάτι από παλιότερα και επιτυχημένα…τετράτροχα της γαλλικής εταιρίας.

Βρεθήκαμε σε μία από τις σπάνιες παρουσιάσεις της Peugeot, στο St Tropez της Γαλλίας, και με βεβαιότητα έχουμε να σας μεταφέρουμε ένα πράγμα. Όταν οι Γάλλοι έχουν να πουν κάτι, αυτό το κάτι σημαίνει πολλά! Το ολοκαίνουργιο Citystar έρχεται με το καλημέρα να διεκδικήσει την κορυφή στα GT των 125 κ.εκ., ενώ το έτερο αστέρι της παρουσίασης, το ηλεκτροκίνητο E-Vivacity, βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας και χτυπά το καμπανάκι του μέλλοντος… σήμερα!
Βρεθήκαμε σε μία από τις σπάνιες παρουσιάσεις της Peugeot, στο St Tropez της Γαλλίας, και με βεβαιότητα έχουμε να σας μεταφέρουμε ένα πράγμα. Όταν οι Γάλλοι έχουν να πουν κάτι, αυτό το κάτι σημαίνει πολλά! Το ολοκαίνουργιο Citystar έρχεται με το καλημέρα να διεκδικήσει την κορυφή στα GT των 125 κ.εκ., ενώ το έτερο αστέρι της παρουσίασης, το ηλεκτροκίνητο E-Vivacity, βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας και χτυπά το καμπανάκι του μέλλοντος… σήμερα!
Τόσο στο ρύγχος όσο βέβαια και κάτω από τη σέλα, θα βρείτε χώρους που θα σας αφήσουν έκπληκτους, αφού μπορείτε να βολέψετε ένα full-face και ένα jet κράνος.

Βρεθήκαμε σε μία από τις σπάνιες παρουσιάσεις της Peugeot, στο St Tropez της Γαλλίας, και με βεβαιότητα έχουμε να σας μεταφέρουμε ένα πράγμα. Όταν οι Γάλλοι έχουν να πουν κάτι, αυτό το κάτι σημαίνει πολλά! Το ολοκαίνουργιο Citystar έρχεται με το καλημέρα να διεκδικήσει την κορυφή στα GT των 125 κ.εκ., ενώ το έτερο αστέρι της παρουσίασης, το ηλεκτροκίνητο E-Vivacity, βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας και χτυπά το καμπανάκι του μέλλοντος… σήμερα!
Στην ψηφιακή οθόνη θα βρείτε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Τρεις ενδείξεις θερμοκρασίας (μοτέρ, μπαταρίας και περιβάλλοντος), χιλιομετρητή, μετρητή για την μπαταρία, ένδειξη αυτονομίας, αλλά και εικονίδιο για την επιλεγμένη λειτουργία.

Βρεθήκαμε σε μία από τις σπάνιες παρουσιάσεις της Peugeot, στο St Tropez της Γαλλίας, και με βεβαιότητα έχουμε να σας μεταφέρουμε ένα πράγμα. Όταν οι Γάλλοι έχουν να πουν κάτι, αυτό το κάτι σημαίνει πολλά! Το ολοκαίνουργιο Citystar έρχεται με το καλημέρα να διεκδικήσει την κορυφή στα GT των 125 κ.εκ., ενώ το έτερο αστέρι της παρουσίασης, το ηλεκτροκίνητο E-Vivacity, βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας και χτυπά το καμπανάκι του μέλλοντος… σήμερα!
Η σέλα είναι πολύ άνετη και δε θα σας αφήσει να παραπονεθείτε, ακόμη και αν βρεθείτε αρκετή ώρα πάνω της. Σαφώς μικρότερο μερίδιο για το συνεπιβάτη.

Βρεθήκαμε σε μία από τις σπάνιες παρουσιάσεις της Peugeot, στο St Tropez της Γαλλίας, και με βεβαιότητα έχουμε να σας μεταφέρουμε ένα πράγμα. Όταν οι Γάλλοι έχουν να πουν κάτι, αυτό το κάτι σημαίνει πολλά! Το ολοκαίνουργιο Citystar έρχεται με το καλημέρα να διεκδικήσει την κορυφή στα GT των 125 κ.εκ., ενώ το έτερο αστέρι της παρουσίασης, το ηλεκτροκίνητο E-Vivacity, βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας και χτυπά το καμπανάκι του μέλλοντος… σήμερα!
Τα φρένα δεν εντυπωσιάζουν με τις προδιαγραφές τους, αλλά στην πράξη σταματούν με ασφάλεια το μικρό scooter. Το πίσω θα το θέλαμε πιο δυνατό.

Τέσσερα διαφορετικά Mode
Βρεθήκαμε σε μία από τις σπάνιες παρουσιάσεις της Peugeot, στο St Tropez της Γαλλίας, και με βεβαιότητα έχουμε να σας μεταφέρουμε ένα πράγμα. Όταν οι Γάλλοι έχουν να πουν κάτι, αυτό το κάτι σημαίνει πολλά! Το ολοκαίνουργιο Citystar έρχεται με το καλημέρα να διεκδικήσει την κορυφή στα GT των 125 κ.εκ., ενώ το έτερο αστέρι της παρουσίασης, το ηλεκτροκίνητο E-Vivacity, βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας και χτυπά το καμπανάκι του μέλλοντος… σήμερα!
Μέσω ενός μπουτόν στον πίνακα οργάνων, ο αναβάτης του E-Vivacity μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών λειτουργιών για το ηλεκτρικό μοτέρ. Η πρώτη αφορά στην κίνηση με τις μέγιστες δυνατές επιδόσεις που μπορεί να προσφέρει το σύστημα, με την τελική να αγγίζει τα 45 χλμ./ώρα και την αυτονομία τα 60 χλμ. Η δεύτερη περιορίζει την ταχύτητα στα 25 χλμ./ώρα, αλλά εκτοξεύει την αυτονομία στα 120 χλμ.! Στην τρίτη επιλογή ο αναβάτης μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα πεζού, που δεν ξεπερνά τα 6 χλμ./ώρα. Προφανώς, αυτή η λειτουργία έχει να κάνει με τη διευκόλυνσή του σε περίπτωση που χρειαστεί να περάσει από πεζόδρομο που απαγορεύεται η διέλευση δικύκλων. Οπότε κατεβαίνει από τη σέλα και αντί να σπρώχνει, απλά κρατά όρθιο το scooter και ανοίγει το γκάζι. To τελευταίο mode αφορά στην επιλογή της πολύ πρακτικής όπισθεν.
1) Κεντρική μονάδα ελέγχου
2) Μονάδα ελέγχου κινητήρα
3) Μπαταρίες ιόντων-λιθίου
4) Φορτιστές
5) Κινητήρας

Βρεθήκαμε σε μία από τις σπάνιες παρουσιάσεις της Peugeot, στο St Tropez της Γαλλίας, και με βεβαιότητα έχουμε να σας μεταφέρουμε ένα πράγμα. Όταν οι Γάλλοι έχουν να πουν κάτι, αυτό το κάτι σημαίνει πολλά! Το ολοκαίνουργιο Citystar έρχεται με το καλημέρα να διεκδικήσει την κορυφή στα GT των 125 κ.εκ., ενώ το έτερο αστέρι της παρουσίασης, το ηλεκτροκίνητο E-Vivacity, βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας και χτυπά το καμπανάκι του μέλλοντος… σήμερα!
Βρεθήκαμε σε μία από τις σπάνιες παρουσιάσεις της Peugeot, στο St Tropez της Γαλλίας, και με βεβαιότητα έχουμε να σας μεταφέρουμε ένα πράγμα. Όταν οι Γάλλοι έχουν να πουν κάτι, αυτό το κάτι σημαίνει πολλά! Το ολοκαίνουργιο Citystar έρχεται με το καλημέρα να διεκδικήσει την κορυφή στα GT των 125 κ.εκ., ενώ το έτερο αστέρι της παρουσίασης, το ηλεκτροκίνητο E-Vivacity, βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας και χτυπά το καμπανάκι του μέλλοντος… σήμερα!
Η αέρινη αίσθηση και το ελαφρύ σφύριγμα από τον κινητήρα είναι τα πράγματα που κυριαρχούν πάνω στη σέλα του γαλλικού scooter. Προσοχή στους πεζούς. Δεν πρόκειται να σας ακούσουν να έρχεστε μέχρι να είναι πολύ αργά!

 
 Δυναμικά και οικολογικά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Peugeot E-Vivacity
Peugeot Citystar 125
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Τροχοί- Ελαστικά- Διαστάσεις


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ