Υπάρχει ιδανική μοτοσυκλέτα για την Ελλάδα;

Υπάρχει ιδανική μοτοσυκλέτα για την Ελλάδα;

Adventure, sport, naked, classic ή touring; Υπάρχει ιδανική κατηγορία για τα ελληνικά δεδομένα και αν ναι ποια είναι αυτή;

Αγοράζεις με βάση το συναίσθημα ή τις πραγματικές σου ανάγκες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η αλήθεια είναι ότι η επιλογή σε πολλές περιπτώσεις γίνεται μόνο το συναίσθημα. Πολλοί από εμάς αγόρασαν μια μοτοσυκλέτα με βάση μόνο την εμφάνισή της ή τα δυνατά της σημεία, χωρίς όμως να υπολογίσουν τις παραχωρήσεις που πρέπει να κάνουν για να την απολαμβάνουν, αφήνοντάς τη στο τέλος στο γκαράζ. Σε αυτό βέβαια δεν υπάρχει αντίλογος ούτε και επιχειρήματα για να το αντικρούσει κανείς. Αν κάποιος, για τους δικούς του προσωπικούς λόγους, αρέσκεται σε μια κατηγορία μοτοσικλετών, δεν μπορεί κανένας να του αλλάξει τη γνώμη. Από την άλλη πλευρά, αν θέλουμε να επιλέξουμε την καταλληλότερη για εμάς, πρέπει να θέσουμε ορισμένες προϋποθέσεις.
 

Αν αγοράσεις το Mega On-Off που πάντα ήθελες, θα πηγαίνεις και στο χώμα ή θα κινείσαι με το τριβάλιτσο μόνο στα στενά της πόλης;

Η βασικότερη από αυτές είναι το περιβάλλον μέσα στο οποίο θα κινείσαι. Αν η κύρια χρήση αφορά κατά κόρον το αστικό πεδίο θες κάτι ευέλικτο και οικονομικό, αν παίρνεις τα βουνά θες κάτι που να μπορεί να σε πάει μέχρι εκεί, ενώ αν αρέσκεσαι στα ταξίδια διανύοντας μεγάλες αποστάσεις σίγουρα η άνεση θα παίζει τον πρώτο ρόλο. Αν από την άλλη είσαι fun της γρήγορης οδήγησης θα σε γοητεύσουν οι σπορ μοτοσυκλέτες, θα πρέπει όμως να έχεις στο μυαλό σου ότι στην Ελλάδα δύσκολα βρίσκεις κατάλληλο δρόμο, αφού εκτός των εθνικών οδών και ελαχίστων εξαιρέσεων, ένα πολύ μικρό ποσοστό του οδικού δικτύου επιτρέπει την εκμετάλλευση τους. Αυτή η κατηγορία προσφέρει συγκινήσεις που δεν βρίσκεις άλλου, απαιτεί όμως και αρκετές παραχωρήσεις.
 

Ωραία τα Superbikes, αλλά η Ελλάδα δεν έχει πίστες…

Η πίστα για να χαρεί κάποιος πραγματικά ένα σύγχρονο superbike 200+ ίππων είναι στην ουσία μία και οι Σέρρες πέφτουν αρκετά μακριά για κάποιους. Αν μπορείς να έχεις και δεύτερη μοτοσυκλέτα στο γκαράζ ή κινείσαι με άλλο μέσο στην καθημερινότητα σου οκ. Διαφορετικά ποιος ο λόγος να ταλαιπωρείσαι εσύ και αυτή στο αστικό περιβάλλον (όπως βλέπαμε συχνά πριν μερικά χρόνια);
 
Τα μεγάλα αστικά κέντρα είναι άναρχα πολεοδομικά, οι δρόμοι που τα διατρέχουν είναι χείριστης ποιότητας και η κίνηση αυξάνεται διαρκώς. Αν στην εξίσωση βάλεις και το έντονο ανάγλυφο της χώρας μας που αποτελείται από κάμπους, βουνά και πολλά χιλιόμετρα δασικών δρόμων, στους οποίους επιτρέπεται ακόμη η διέλευση οχημάτων, τότε το μόνο που μοιάζει σωστή επιλογή είναι ένα Adventure μοντέλο που μπορεί να κάνει τα πάντα. Όσον αφορά τα κυβικά και τις ιπποδυνάμεις σε αυτή την κατηγορία βρίσκεις μοντέλα από 25 μέχρι 170 ίππους. Η κατανάλωση όμως παίζει το ρόλο της, ειδικά με την τιμή που έχει τώρα η βενζίνη, οπότε εκτός από το περιβάλλον που θα κινείσαι πρέπει να σκεφτείς και πόσο συχνά θα χρησιμοποιείς τη μοτοσυκλέτα. Δεν υπάρχουν πολλοί που να θέλουν να ¨καίνε¨ καθημερινά κοντά στα 7λτ/100χλμ που είναι η μέση τιμή ενός 1000αριου.


Οι ταξινομήσεις μιλούν απο μόνες τους

Αν λοιπόν βάλουμε κάτω όλες τις παραμέτρους, θα δούμε ότι τα μεσαία Adventure ίσως αποτελούν τη χρυσή τομή για την Ελλάδα, καθώς μπορούν να κάνουν τα πάντα αρκετά καλά. Θα κινηθούν οικονομικά στην πόλη, θα ταξιδέψουν άνετα, θα στρίψουν στον επαρχιακό και θα πατήσουν και χώμα αν χρειαστεί. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι μονοπωλούν τα τελευταία χρόνια τις ταξινομήσεις, αποδεικνύοντας ότι οι αναβάτες έχουν στραφεί στις πραγματικές ανάγκες. Όμως τελικά μήπως δεν είναι και τόσο κακό να μην επιλέγεις πάντα με βάση τη λογική; Μήπως αρκούν μερικές στιγμές χαράς με τη μοτοσυκλέτα των ονείρων σου για να ξεχάσεις κάθε τι που σε προβληματίζει ;

Εσείς τι λέτε; Ποια κατηγορία είναι η καταλληλότερη; Μπορείς να τα κάνεις όλα με ένα μοντέλο ή χρειάζεσαι και δεύτερη μοτοσικλέτα; Επιλέγεται σύμφωνα με το πεδίο χρήσης ή αγοράζετε αυτό που σας αρέσει;