TDM 850 1ης γενιάς: Από εδώ ξεκίνησαν όλα

TDM 900: Το πασίγνωστο 900άρι στο αγαπημένο μαύρο χρώμα.

Yamaha TDM: Επέτειος 30 ετών από την εμφάνιση του

Μια μοτοσυκλέτα που αγαπήθηκε όσο λίγες στην Ελλάδα, η TDM ήταν σαν μια ματιά στο μέλλον από την Yamaha, που για πολλούς εισήγαγε την έννοια της street adventure μοτοσυκλέτας.

Για την ελληνική αγορά...ότι και να πεις για το TDM είναι λίγο! Η μοτοσυκλέτα της Yamaha έχει κυριολεκτικά σπάσει τα ταμεία στην αγορά μας, όντας ένα διαχρονικά επιτυχημένο μοντέλο σε όλες του τις γενιές. Ποια είναι όμως η ιστορία του αγαπημένου μας μοντέλου; Πως ξεκίνησε και γιατί από πολλούς θεωρείται η μοτοσυκλέτα που δημιούργησε την κατηγορία των street adventure, που έχει τόσο μεγάλη επιτυχία σήμερα; Ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή στην ιστορία


TDM 900: Το πασίγνωστο 900άρι στο αγαπημένο μαύρο χρώμα.

TDM 900: Το πασίγνωστο 900άρι στο αγαπημένο μαύρο χρώμα.

Kοινοποίησε το »


TDM 850: Το μπαμ έγινε πριν από 30 χρόνια

Με την δεκαετία του 1980 να είναι ήδη δύο χρόνια μακριά, τα 90s ξεκινούσαν με τους κατασκευαστές να επενδύουν στην ανάπτυξη sport μοντέλων και να παρουσιάζουν «ώριμες» μοτοσυκλέτες on-off, μεγάλου κυβισμού και με δυνατότητα να προσφέρουν άκρατη περιπέτεια στους αναβάτες. Η Yamaha αποφάσισε να συνδυάσει στοιχεία και από τους δύο κόσμους και να τολμήσει κάτι που μέχρι τότε δεν είχε δοκιμάσει μια άλλη εταιρεία: να κατασκευάσει μια μοτοσυκλέτα για όλες τις χρήσεις, με on-off καταβολές αλλά ασφάλτινο προσανατολισμό. Η πρώτη προσπάθεια έγινε με το TDM 850, το οποίο παρουσιάστηκε το 1991 και έμεινε στην παραγωγή για 10 χρόνια. Η μοτοσυκλέτα εξοπλιζόταν με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα ισχύος 77 ίππων, ο οποίος στην πρώτη γενιά του είχε στρόφαλο 360 μοιρών που του έδινε λειτουργία και ήχο, παρόμοιο με τον boxer των BMW. Το μοντέλο αργότερα δέχθηκε ένα facelift, με τον κινητήρα του να αποκτά τον στρόφαλο των 270 μοιρών που του χάρισε και τον γνωστό ήχο που θυμίζει V2.

Πολύ μπροστά για την εποχή του

Η ιδέα της Yamaha και η ανάπτυξη του TDM ήταν εξαιρετικά καινοτόμα για την εποχή. Τότε, κανένας άλλος κατασκευαστής δεν είχε μια μοτοσυκλέτα στην γκάμα του, που να συνδυάζει την εργονομία και τις ευκολίες μιας on-off μοτοσυκλέτας, με τις εντός δρόμου δυνατότητες και το στήσιμο μιας street. Η TDM 850 θυσίασε, ωστόσο, τις εκτός δρόμου δυνατότητές της στο σημείο να είναι ικανή για απλές διασχίσεις –στην εργοστασιακή της μορφή-, με το στήσιμό της να υπόσχεται πολλά εντός δρόμου. Πράγματι, η 850 ήταν ευκολοδήγητη, αρκετά ευχάριστη, προσέφερε σπορτίφ δυνατότητες και άνεση σε μεγαλύτερα ταξίδια και μεγάλη ευελιξία για καθημερινή χρήση. Ήταν πράγματι πρωτοποριακή, όντας η πρώτη πραγματικά Street Adventure μοτοσυκλέτα πολλά χρόνια πριν η κατηγορία φτάσει στο σημείο να «σπάει ταμεία» -δηλαδή σήμερα.

TDM 900: O θρύλος των ελληνικών δρόμων

Δεν μπορούμε να σκεφτούμε εύκολα μια μοτοσυκλέτα τόσο πετυχημένη στην Ελλάδα, όσο το TDM 900. O διάδοχος του 850 ήταν ουσιαστικά η τρίτη γενιά TDM, με την αύξηση του κυβισμού να προσδίδει στο μοτέρ των 900 κυβικών, 86 ίππους ισχύος. To στήσιμο παρέμεινε στα street δεδομένα, με το πλαίσιο των δύο δοκών να κυριαρχεί και τους τροχούς και τις αναρτήσεις να προσιαθέτουν για σβέλτες ασφάλτινες αναζητήσεις. Η μοτοσυκλέτα σημείωσε μεγάλη επιτυχία στις χώρες του ευρωπαϊκού νότου, κυρίως σε εμάς και στην Ιταλία, όπου κέρδισε το παιχνίδι του design. H TDM 900 έμεινε σε παραγωγή μέχρι το 2011, όταν και η λήξη της σηματοδότησε και το τέλος των TDM, μετά από 20 χρόνια υπερεπιτυχημένης πορείας.

Της βελτίωσης το ανάγνωσμα

Η διάδοση σε ρυθμούς...υστερίας του TDM στην Ελλάδα έγινε σε μια εποχή, στην οποία η βελτίωση ήταν στο απόγειό της. Αμεση συνέπεια αυτού, το ότι η TDM έγινε μια μοτοσυκλέτα-καμβάς που υποστήριξε σχεδόν ότι βελτίωση κατέβαζε το μυαλό του Έλληνα αναβάτη! Από καθαρά αισθητικές παρεμβάσεις μέχρι ακραίες ανακατασκευές για... drag races, ο αστικός θρύλος του TDM οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτή την διάδοσή του στην ελληνική μηχανοκίνητη κουλτούρα. 
 

Kοινοποίησε το »

  • Γιάννης

    Όταν είδα στο περιοδικό το TDM 850 κίτρινο μαύρο το ερωτεύτηκα. Θυμάμαι ακόμη τη διαφήμιση. "Τρέφεται με χιλιόμετρα".

      2