H μεγάλη προθυμία για αλλαγές κατεύθυνσης και η γενικότερη ελαφριά αίσθηση, έχουν αυξήσει τις δυνατότητες του V-Strom στα στροφιλίκια.

Οδηγώντας: Ιδανικό Allround!

Όποιος έχει οδηγήσει V-Strom 650 στο παρελθόν (αλήθεια… ποιος δεν έχει;) θα εντυπωσιαστεί άμεσα με το που κάτσει στην σέλα του νέου μοντέλου για ένα λόγο: το πόσο «λεπτό» είναι σε σχέση με τους προκατόχους του. Δεν είναι μόνο η περιοχή του ρεζερβουάρ η οποία υπεβλήθη σε… δίαιτα, είναι ότι όλη η «σιλουέτα» του V-Strom είναι εμφανώς πιο «μαζεμένη» σε ότι αφορά στο πλάτος. 

Στις παλιότερες εκδόσεις, μπροστά σου απλωνόταν πολύ πλαστικό, fairing και ζελατίνα, τώρα τα πράγματα είναι πιο μετρημένα αλλά σε καμία περίπτωση «μίζερα» ή ελλιπή. Σε κάθε περίπτωση, η νέα φόρμα του V-Strom σε προδιαθέτει... ψυχολογικά για μεγαλύτερη ευελιξία και βιάζεσαι να ξεκινήσεις για να διαπιστώσεις κατά πόσο ισχύει και στην πράξη αυτό! Ε ναι λοιπόν, ισχύει! Το νέο V-Strom είναι πολύ πιο δεκτικό στις εντολές για αλλαγές κατεύθυνσης, τις οποίες εκτελεί άμεσα. Η γενικότερη αίσθηση του, είναι πιο ελαφριά, πολύ περισσότερο απ` όσο περιμένεις  με μόνο ένα κιλό μείωση του βάρους. Οι λόγοι βρίσκονται αλλού: τελικό σε πιο χαμηλή θέση, νέες ελαφρύτερες ζάντες και ελαστικά με πιο γρήγορη κορώνα. Μεγάλο ρόλο παίζει και η νέα θέση οδήγησης  που σου επιτρέπει να κάτσεις πιο μπροστά, προσφέροντας καλύτερη λαβή και μοχλούς στο πιάσιμο του τιμονιού, ενώ παράλληλα διορθώνει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των παλιότερων Strom: το ότι αισθανόσουν το μπροστινό μακριά σου και αποκομμένο.

Με όλα αυτά τα εφόδια, το νέο V-Strom δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στον καθημερινό... στίβο μάχης, όντας πιο “slim” και ευέλικτο από ποτέ. To Low RPM Assists σύστημα του κινητήρα επίσης, κάνει εξαιρετική δουλειά και είναι χρήσιμο ακόμα και στους έμπειρους οδηγούς, όταν “ρολάρουν” με χαμηλές ταχύτητες ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Απλά βάζεις μια τρίτη ταχύτητα και “παίζεις” με τον συμπλέκτη, χωρίς να ασχολείσαι πολύ με το γκάζι. Ο κινητήρας με τη σειρά του δεν διαφοροποιείται ως προς την απόδοση, είναι όμως πολύ “ραφινέ” στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα της λειτουργίας του, σε σημείο τέτοιο που κάνει τα προηγούμενα μοντέλα να μοιάζουν τραχιά (που δεν ήταν σε καμία περίπτωση!). 

Ωστόσο, σε ψηλότερους ρυθμούς περιστροφής, αισθάνεσαι περισσότερους υψίσυχνους κραδασμούς σε σχέση με το παρελθόν. Δεν πρόκειται για κάτι που συνιστά πρόβλημα ή γίνεται ενοχλητικό, απλά επισημαίνεται. Από εκεί και έπειτα, ο V2 της Suzuki έχει διατηρήσει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά του και εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους καλύτερους κινητήρες της μεσαίας κατηγορίας. Ισχυρός, ροπάτος και για “κερασάκι στην τούρτα”, ακόμα πιο οικονομικός, αφού τα 4,7 λίτρα μέσης κατανάλωσης που μετρήσαμε, είναι μια τιμή σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με τα 5,3 λίτρα που “έπιναν” στα 100 χιλιόμετρα οι προκάτοχοι του. Στον ανοικτό δρόμο, θα κινήσει με άνεση μοτοσικλέτα, δύο επιβαίνοντες και τις αποσκευές τους, με ικανότητα να διατηρήσει ταχύτητες της τάξεως των 160 χλμ./ώρα. 

Σε αυτό το πεδίο, όμως, στα ταξίδι δηλαδή, η προστασία δεν φτάνει στα επίπεδα των παλιότερων μοντέλων, είναι το “αντίτιμο” της πιο λεπτής σιλουέτας του νέου μοντέλου.  Δεν είναι ότι μένει ο οδηγός έρμαιο του αέρα, το fairing και η ρυθμιζόμενη σε δύο επίπεδα ζελατίνα κόβουν πολύ από την ροή, απλά δεν υπάρχει αυτή η καθολική κάλυψη που είχαμε συνηθίσει στα V-Strom παλιότερα.  Στον επαρχιακό και στα στροφιλίκια όμως, η κατάσταση είναι σαφώς βελτιωμένη. Πιο εύκολο και άμεσα υπάκουο στις αλλαγές κατεύθυνσης το V-Strom, καλύτερη αίσθηση από το μπροστινό, πλαίσιο – βράχος και κινητήρας γραμμικός και εύστροφος, με πολύ ωραίες μεσαίες. Η ευκολία με την οποία μπορεί πλέον να οδηγηθεί το V-Strom γρήγορα, είναι άξια αναφοράς! Ούτε ανασφάλεια από την μειωμένη αίσθηση του μπροστινού, ούτε προσπάθεια στις εισόδους των στροφών. Κάθεσαι πολύ αναπαυτικά και η μοτοσικλέτα σε υπακούει άμεσα, εκτελώντας με ακρίβεια ό,τι της “πεις”. 

Τα φρένα και ειδικά το μπροστινό, ήταν ένας τομέας που είχε επικριθεί αρκετά παρελθόν, κυρίως σε ό,τι αφορούσε σε θέματα αίσθησης και ισχύος. Στο νέο V-Strom τα φρένα δεν έχουν αλλάξει, ωστόσο δεν θεωρούμε ότι η πέδηση αποτελεί πρόβλημα, τουλάχιστον όταν εξετάζεται με ρεαλιστικά για την κατηγορία standards. Ναι, αίσθηση μπορεί να μην είναι κορυφαία (δεν είναι και κακή πάντως), αλλά ισχύς υπάρχει, ακόμα και για να σταματήσει την μοτοσικλέτα με δύο άτομα και αποσκευές από υψηλές ταχύτητες. Το ABS λειτουργεί μια χαρά, επεμβαίνοντας όταν ακριβώς χρειάζεται, δηλαδή στο όριο της πρόσφυσης. 

Δεν αναφερθήκαμε στο Traction Control και αυτό γιατί δεν... μας απασχόλησε η λειτουργία του στην διάρκεια της δοκιμής. Η γραμμικότητα του κινητήρα και ο τρόπος που το V-Strom κατεβάζει την δύναμη του κάτω, έχουν ως αποτέλεσμα να μην χρειάζεται η επέμβαση το TC. 

Σίγουρα είναι ένα καλοδεχούμενο εξοπλιστικό στοιχείο, πόσο μάλλον όταν διαπιστώσαμε ότι αναγκάζοντας το να επέμβει με απότομα ανοίγματα του γκαζιού σε δρόμους... γυαλί, επεμβαίνει με πολύ ομαλό τρόπο, χωρίς να “γονατίσει” τον κινητήρα. Στη πιο “χαλαρή”ρυθμιση του δε, επιτρέπει ωραία ασφαλή “παντιλικάκια” τα οποία “μαζεύει” γρήγορα πριν εξελιχθούν σε κάτι άσχημο.  

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

SUZUKI: scooter κάνε το δικό σου .. εύκολα!

  • Γιαννης

    Πολυ καλη ευελικτη. Αλλα οχι σαν την προηγουμενη. Σε κτυπα ο αερας απο παντου και μπορει να σε ριξει και κατω, Μαζεμενη πολυ και η σελα κοντη ωστε να εχεις προβλημα στα γεννητικα οργανα, επισης φρενα θα επρεπε να εχει 4πιστονες Brembo και πλουσια ηλεκτρονικα Gadjets με τα λεφτα αυτα και οχι na ta exoyn τα σκουτερ (kymco) !!! κατα τα αλλα τελεια!

      13