Test Ride: Αξίζει ή μάπα το καρπούζι;

Test Ride: Αξίζει ή μάπα το καρπούζι;

Μπορεί κανείς να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη άποψη από μια βόλτα 20 λεπτών και λίγων χιλιομέτρων ή μήπως τα test ride είναι ακόμα ένα κόλπο του μάρκετινγκ, απλά για να μας προσελκύσουν;

Το σημαντικότερο για έναν αναβάτη προτού επιλέξει την μοτοσυκλέτα που θα αγοράσει, είναι να την οδηγήσει. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της διαδικασίας των test ride. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η διαδικασία αυτή, διαρκεί περίπου 20 λεπτά και η διαδρομή δεν εξομοιώνει τις συνθήκες που καλείσαι να αντιμετωπίσεις στην καθημερινή σου μετακίνηση. Αν πρόκειται παράδειγμα για μικρά κυβικά, το test ride μπορεί να μην περιλαμβάνει ανηφόρες, δικάβαλο ή πέρασμα από κακοτράχαλα στενά, που μπορεί να είναι η δική σου καθημερινή διαδρομή. Στην περίπτωση της μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας, δεν καταφέρνεις να κινηθείς σε εθνική οδό για αρκετή ώρα για να δεις την ποιότητα κύλισης και αν σε βολεύει σε επαρχιακά στροφιλίκια. Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που οι εταιρίες διοργανώνουν ημέρες test rides αλλά και πάλι ο χρόνος είναι περιορισμένος. Δεν αναφέρουμε τις περιπτώσεις που δεν υπάρχει καν δυνατότητα για δοκιμή στα πολύ εξειδικευμένα μοντέλα όπως στα superbike.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Φυσικά μια πρώτη γεύση θα μπορέσεις να την πάρεις. Θα καταλάβεις αν σε βολεύει η σέλα, αν η θέση οδήγησης σε καλύπτει και είναι εύκολα προσβάσιμη αλλά θα δεις και την ποιότητα της κατασκευής. Από τι υλικά είναι φτιαγμένο, αν η συναρμογή ανταποκρίνεται στα θέλω σου και αν τελικά είναι τόσο όμορφη από κοντά όσο περίμενες, βλέποντας τη σε φωτογραφίες. Είναι όμως κάποιος σε θέση να αξιολογήσει την ανάρτηση, τα φρένα και την συνολική οδική συμπεριφορά μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα; Μπορεί ο χρονικός περιορισμός των 20 λεπτών να είναι αρκετός, για δεις αν μπορείς να συμβιώσεις με το εκάστοτε μοντέλο και αν σου κάνει για μόνιμος σύντροφος;

Για να μπορέσεις να βγάλεις όσο το δυνατόν πιο ασφαλή συμπεράσματα, θα πρέπει να πας διαβασμένος. Επειδή οι εταιρίες προσφέρουν διάφορες εκδόσεις, φρόντισε να οδηγήσεις την μοτοσυκλέτα με τον εξοπλισμό που σε ενδιαφέρει, γιατί μια πιο πλούσια έκδοση μπορεί να σε εντυπωσιάσει και όταν θα έρθει το δικό σας και θα απουσιάζει το cruise control και το quickshifter, να απογοητευτείς. Πολύ σημαντικό να οδηγήσεις ακριβώς τον κινητήρα και μην ενδώσεις στην κλασική ατάκα "να πάρε αυτό το ίδιο πηγαίνουν". Να είσαι προσγειωμένος και να μην συγκρίνεις με το υπάρχον μοντέλο που έχεις στην κατοχή σου, καθώς ένα καινούργιο μοντέλο θα είναι πιθανότατα καλύτερο. Πολύ βασικό είναι να οδηγήσεις αυτό που προσφέρει ο ανταγωνισμός στην συγκεκριμένη κατηγορία ακόμα και αν δεν είναι στη λίστα σου με τα προς αγορά. Μάλιστα όσο πιο κοντινό το διάστημα τόσο πιο φρέσκια η άποψη που θα έχεις. Έτσι θα έχεις μια ολοκληρωμένη άποψη. Προσπάθησε να επιλέξεις μια διαδρομή που θα είναι προσομοιωμένη όσο το δυνατόν με αυτή που κινείσαι καθημερινά, ώστε να υποβάλεις τη μοτοσυκλέτα στις ίδιες διαδικασίες που ακολουθείς και να δεις, πως αυτή συμπεριφέρεται. Για το τέλος μην παραλείψεις πριν πας να έχεις διαβάσει σχετικά άρθρα για το συγκεκριμένο μοντέλο, ώστε να ξέρεις τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του.

Εσείς κάνετε test ride πριν αγοράσετε μοτοσυκλέτα; Έχουν νόημα με τη μορφή που γίνονται ή είναι απλά για να γλυκάνουν τον αγοραστή;  Όταν αγοράσατε μοτοσυκλέτα κάνατε test και πόσο επηρέασε την τελική επιλογή σας;
 
 
 



 

  • Στέλιος

    Ναί. Σίγουρα αξίζει. Δεν μπορείς να τα δεις όλα σε 20-30 ή και 40 λεπτά, αλλά από το τίποτα...

      2
  • Νικος

    Τα οργανωμένα ειναι μούφα δεν σε αφήνουν να δεις τίποτα στο μηχανάκι πηγαίνεις σαν την την κοτα το γυρνας πίσω απο την άλλη. Τα χύμα που πας εσυ και σου δίνουν για 20 λεπτα ειναι καλύτερα βλέπεις περισσότερα πράγματα.

      2